Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενημέρωση ΟΛΜΕ: Διορισμοί από ισχύοντες πίνακες-Προσλήψεις ΜΝΑΕ το Νοέμβριο-Β Φάση 4 Οκτωβρίου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενημέρωση ΟΛΜΕ: Διορισμοί από ισχύοντες πίνακες-Προσλήψεις ΜΝΑΕ το Νοέμβριο-Β Φάση 4 Οκτωβρίου – Δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας – Τι συζητήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ κο Ιωάννη Κατσαρό.

Ενημέρωση ΟΛΜΕ

Ενημερωτικό σημείωμα εξέδωσε η ΟΛΜΕ για τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, μετά την κινητοποίηση της Πέμπτης 14 Σεπτεμβρίου 2023, με τον Γενικό Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ κο Ιωάννη Κατσαρό.

Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, μεταξύ άλλων, ο κος Κατσαρός δεσμεύθηκε ότι δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας, οι επόμενοι μόνιμοι διορισμοί θα γίνουν κανονικά από τους ισχύοντες πίνακες, η Β φάση προσλήψεων αναπληρωτών θα γίνει στις 4 Οκτωβρίου και οι προσλήψεις για τη Μ.Ν.Α.Ε θα γίνουν αρχές Νοέμβρη.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Για τη συνάντηση με τον Γεν. Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ

Μετά την κινητοποίηση της ΟΛΜΕ στο ΥΠΑΙΘΑ με αίτημα την άμεση συνάντηση του ΔΣ με τον υπουργό Παιδείας, ο Γενικός Γραμματέας κ. Κατσαρός δέχτηκε να συναντήσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλία το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε ενημέρωση για την έως τώρα καταγραφή των προβλημάτων και έθεσε συγκεκριμένες προτάσεις. Ο Γεν. Γραμματέας ενημέρωσε ότι υπάρχουν 10 σχολικά κτίρια ολοσχερώς κατεστραμμένα και ότι το 10% περίπου των υπόλοιπων σχολικών μονάδων έχουν υποστεί ζημιές που θα χρειαστούν περίπου ένα μήνα για την αποκατάστασή τους.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ξεκαθάρισε ότι δε θα δεχτεί σε καμία περίπτωση να προσφύγει το ΥΠΑΙΘΑ σε τηλεκπαίδευση, όπως αναφέρεται σε διάφορα δημοσιεύματα. Ο κ. Κατσαρός δεσμεύτηκε ότι δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση και ότι θα υπάρξει μεταφορά των μαθητών/τριών σε κοντινά σχολεία μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών. Το ΔΣ επεσήμανε ότι η Πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει για τις μετακινήσεις όχι μόνο των μαθητών/τριών αλλά και των εκπαιδευτικών. Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων στη Θεσσαλία ζητήθηκε να μην λειτουργήσουν μέχρι να εξασφαλιστεί η υγειονομική ασφάλεια. Ο Γ.Γ. συμφώνησε και δήλωσε ότι ήδη υπάρχει απόφαση να μην ανοίξουν ούτε την επομένη εβδομάδα και για όσο υπάρχει υγειονομικός κίνδυνος.

Επιπλέον, ζητήθηκε από την ΟΛΜΕ να υπάρξει οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών για να αντικαταστήσουν τον κατεστραμμένο τους εξοπλισμό (βιβλία, υπολογιστές κλπ), να δοθούν άδειες ειδικού σκοπού σε όσους/ες την χρειάζονται, να ληφθεί μέριμνα για τη στέγαση των εκπαιδευτικών, να μην χαθεί η προϋπηρεσία όσων εκπαιδευτικών υπηρετούν στη Θεσσαλία ή διαμένουν στη Θεσσαλία και υπηρετούν εκτός αυτής, να ληφθεί μέριμνα για την ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών με επιπλέον προσλήψεις ψυχολόγων, να διαμορφωθεί η ύλη ανάλογα με τις εξελίξεις αλλά και να νομοθετηθούν ειδικές ρυθμίσεις σχετικά με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα παιδιά της Θεσσαλίας.

Για το ζήτημα του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ΟΛΜΕ εξέφρασε και πάλι την κάθετη διαφωνία της. Ο ΓΓ απάντησε ότι δεν υπάρχει κάτι που θα νομοθετηθεί άμεσα και ότι οι επόμενοι διορισμοί θα γίνουν κανονικά από τους ισχύοντες πίνακες.

Για το ζήτημα των λαθών του ΟΠΣΥΔ επισημάνθηκε και πάλι η αδιανόητη αδικία σε βάρος συναδέλφων που βρέθηκαν είτε εκτός πίνακα είτε πολλές θέσεις κάτω από αυτή που αναλογούσε στα πραγματικά μόριά τους.  Ο ΓΓ απάντησε ότι το ΑΣΕΠ αρνείται να διορθώσει τα λάθη. Ζητήθηκε να αναμορφωθεί ο ΟΠΣΥΔ, ώστε να μην χρειάζεται να κατατίθενται κάθε χρόνο τα ίδια έγγραφα, αλλά να αποθηκεύονται τα μόρια των εκπαιδευτικών και να προστίθενται μόνο τα επιπλέον προσόντα/προϋπηρεσία που έχουν αποκτηθεί από την τελευταία αίτησή τους. Επίσης, ζητήθηκε να δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής ανάληψης υπηρεσίας για εκπαιδευτικούς που τοποθετούνται μακριά από την ΔΔΕ και ειδικά στις νησιωτικές περιοχές. Ο ΓΓ δήλωσε ότι συμφωνεί και ότι θα προχωρήσουν στις αλλαγές αυτές.

Σχετικά με τα υφιστάμενα κενά το ΔΣ ζήτησε επίσημη ενημέρωση για τον αριθμό τους δηλώνοντας ότι ξεπερνούν τις 18000 και απαίτησε την άμεση κάλυψή τους. Ο ΓΓ είπε ότι δεν έχουν ακόμα καθαρή εικόνα για τον ακριβή αριθμό και ότι η Β φάση προσλήψεων θα γίνει στις 4 Οκτωβρίου. Για τις προσλήψεις για τη Μ.Ν.Α.Ε είπε ότι θα γίνουν αρχές Νοέμβρη.

Για τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς που ενώ έχουν κλείσει διετία, παραμένουν δόκιμοι ζητήθηκε η άμεση μονιμοποίησή τους. Ο ΓΓ δήλωσε ότι αυτό δεν θα γίνει αν δεν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, παρότι του επισημάνθηκε ότι κάποιοι διανύουν το τέταρτο έτος μετά τον διορισμό τους και ότι η αξιολόγηση δε θα ολοκληρωθεί ούτε φέτος αφού δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής στελεχών που εμπλέκονται σε αυτήν (επόπτες).

Για το ζήτημα των αδειών ανατροφής, που είχαμε θέσει στην προηγούμενη συνάντηση, δεσμεύτηκε ότι θα επιλυθεί άμεσα.

Τέθηκε ξανά το αίτημα της επαναφοράς των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας στα ωρολόγια προγράμματα. Ο ΓΓ δεν δεσμεύτηκε για την πλήρη επαναφορά τους αλλά είπε ότι θα γίνει προσπάθεια προσαρμογής των αποφάσεων του ΣτΕ.

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Πρώτα οι με λιγότερη προϋπηρεσία-Απλούστευση διαδικασιών 

Πιερρακάκης για κενά: Η αποτύπωσή τους γίνεται με μη βέλτιστο τρόπο-Με νέο Πρόγραμμα θα οριοθετούνται αυτόματα 

Δόμνα Μιχαηλίδου για επίδομα ενοικίου αναπληρωτών και κενά στα σχολεία 

Μιχαηλίδου για κενά στη Βουλή: Αρχές Οκτωβρίου περνάμε στη Β Φάση-Ναι στα “Ανοιχτά δεδομένα” για τα κενά

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply