Τετάρτη, 22 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενισχυτική ειδικών μαθημάτων: Οδηγίες πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενισχυτική ειδικών μαθημάτων: Οδηγίες πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων – Εναρξη μαθημάτων την 24η Οκτωβρίου 2022.

Ενισχυτική ειδικών μαθημάτων

Οδηγίες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δίνει με Εγκύκλιο που κοινοποίησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζ. Μακρή, αναφορικά με τη διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα πρόσληψης εκπαιδευτικών για την πλήρωση κενών θέσεων σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2022-23, με την έναρξη των μαθημάτων να προσδιορίζεται τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022.

Δείτε την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Δείτε τον Πίνακα ΕΔΕΜ ΕΔΩ

Αιτήσεις διδασκόντων Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2022-23 

Αναλυτικά το περιεχόμενο της Εγκυκλίου

Θέμα: Πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για την πλήρωση κενών θέσεων σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2022-23 και έναρξη του προγράμματος

 Σχετ.: 1. Η με αρ. πρωτ. 107791/ΓΔ4/06-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4753)

  1. Η με αρ. πρωτ. 124227/ΓΔ4/10-10-2022 (ΑΔΑ: 9ΔΝ346ΜΤΛΗ-19Λ) Απόφαση

Α. ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Δ.Δ.Ε.):

 Α1. Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2022:

 Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκδίδουν τους Πίνακες κατάταξης των υποψηφίων αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομισθίων εκπαιδευτικών που θα διδάξουν στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων:

– Η κάθε Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης εισέρχεται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ), https://opsyd.sch.gr/ και εξάγει σε αρχείο/αρχεία τις αιτήσεις των υποψηφίων. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να εμφανίζονται στα αρχεία με βάση την σειρά κατάταξής τους στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης κατηγορίας ΠΕ των Προκηρύξεων 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ και στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β΄ και προσωρινούς επικουρικούς αξιολογικούς πίνακες της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν. 4589/2019 υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 (οι οποίοι αναρτήθηκαν στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της Ανεξάρτητης Αρχής του ΑΣΕΠ), των κλάδων ΠΕ05 / ΠΕ07 / ΠΕ34 / ΠΕ40 / ΠΕ79.01 / ΠΕ08, ΠΕ89.01 για το Ελεύθερο Σχέδιο / ΠΕ81, ΠΕ89.01 για το Γραμμικό Σχέδιο, καθώς και στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατηγορίας ΤΕ της Προκήρυξης 1ΓΤ/2020 του ΑΣΕΠ, στους οποίους περιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ16 της Μουσικής Ειδίκευσης «Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής» (σε περίπτωση εξάντλησης των υποψηφίων κλάδου ΠΕ79.01). Οι Πίνακες κατάταξης των υποψηφίων διδασκόντων των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπ/σης συντάσσονται σύμφωνα με τα, κατά τα ανωτέρω, εξαχθέντα αρχεία.

– Στη συνέχεια οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγουν τους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν στην Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων με βάση τη σειρά κατάταξής τους στους πίνακες σύμφωνα με την παράγραφο 17 της με αρ. πρωτ. 107791/ΓΔ4/06-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4753) και με βάση τις ανάγκες της κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αυτές καθορίζονται στον Πίνακα ΕΚΠ_ΕΔΕΜ_2022_23 σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

– Oι Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπ/σης πριν προβούν στην επιλογή των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομισθίων εκπαιδευτικών που θα διδάξουν στην Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων, πρέπει να ελέγχουν τον ατομικό φάκελο κάθε εκπαιδευτικού στο ΟΠΣΥΔ προκειμένου: (α) να αποκλειστεί η περίπτωση της ύπαρξης δύο ενεργών συμβάσεων εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. στο πλαίσιο αρμοδιότητας της ίδιας ή διαφορετικής υπηρεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., καθώς και (β) να είναι επιλεγμένο το πεδίο «Εκπληρωμένες Στρατ. Υποχρεώσεις», για τους άρρενες εκπαιδευτικούς.

– Οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης αφού έχουν γίνει οι ανωτέρω ενέργειες αναρτούν την Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2022, έως ώρα 12.00 στην ιστοσελίδα τους καθώς και σε εμφανές σημείο α) τους πίνακες κατάταξης με τα ονόματα όλων των αιτούντων (επισημαίνονται τα ονόματα των επιλεγέντων) και β) πίνακα όπου θα αποτυπώνεται η κατανομή κλάδων – ωρών ανά Σ.Κ.Α.Ε. σύμφωνα με το επισυναπτόμενο υπόδειγμα.

Α2. Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022:

 Οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης:

  • συνάπτουν τις συμβάσεις έργου των Υπευθύνων των Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης Ε.Δ.Ε.Μ..
  • τοποθετούν τους επιλεγέντες αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, εκδίδουν τις σχετικές Αποφάσεις Πρόσληψης και Τοποθέτησης και υπογράφονται οι συμβάσεις εργασίας.
  • μεριμνούν ώστε να ενημερωθούν οι μαθητές/τριες από τις οικείες σχολικές μονάδες για την έναρξη των μαθημάτων, τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022, και καταρτίζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

– Στην περίπτωση που η πλειοψηφία των μαθητών/τριών προέρχεται από την Γ΄ τάξη Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, προσλαμβάνονται υποψήφιοι από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ Γενικής Εκπαίδευσης, ενώ, αν προέρχεται από Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και από την τέταρτη Δ΄ τάξη των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων- Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) προσλαμβάνονται υποψήφιοι από τους αξιολογικούς πίνακες Β Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.). Ελλείψει, δε, υποψηφίων από τους αξιολογικούς πίνακες Β (ΕΑΕ) προσλαμβάνονται υποψήφιοι από τους αξιολογικούς πίνακες Α (Γενικής Εκπαίδευσης).

  • Σε όσες Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης ο αριθμός των αιτήσεων υποψηφίων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ79.01 που υποβλήθηκαν δεν επαρκεί για τη λειτουργία των τμημάτων Ε.Δ.Ε.Μ., προσλαμβάνονται υποψήφιοι εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ16 με Μουσική Ειδίκευση «Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής» που έχουν υποβάλει αίτηση και περιλαμβάνονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ του ΑΣΕΠ υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατηγορίας ΤΕ της Προκήρυξης 1ΓΤ/2020 του ΑΣΕΠ.
  • Σε όσες Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης ο αριθμός των αιτήσεων που υποβλήθηκαν δεν επαρκεί για τη λειτουργία των Σ.Κ.Α.Ε., σύμφωνα με τα στοιχεία της με αρ. πρωτ. 124227/ΓΔ4/10-10-2022 (ΑΔΑ: 9ΔΝ346ΜΤΛΗ-19Λ) Απόφασης, τότε με σκοπό τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του προγράμματος, ο Δ/ντής της οικείας Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης δύναται να κάνει χρήση της κείμενης νομοθεσίας αναφορικά με τις Β΄ και Γ΄ αναθέσεις σε ήδη επιλεγέντες διδάσκοντες, με την προϋπόθεση οι συνολικές ώρες των διδασκόντων να μην υπερβαίνουν το όριο που αντιστοιχεί στις ώρες διδασκαλίας των Αναπληρωτών Μειωμένου Ωραρίου, στο πλαίσιο της κατανομής πιστώσεων Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων 2022-2023.
  • Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομισθίων διδασκόντων/ουσών πραγματοποιούνται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε. με βάση την σειρά κατάταξης των υποψηφίων στον οικείο αξιολογικό πίνακα και τις δηλώσεις προτίμησης Σ.Κ.Α.Ε..
  • Σε περίπτωση πρόσληψης αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου ή ωρομισθίου με σκοπό να καλύψει το κενό που θα προκύψει από απουσία διδάσκοντα με δικαιολογημένη μακροχρόνια άδεια (κατ’ εφαρμογή της με αρ. πρωτ. 107791/ΓΔ4/06-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4753)), η ημερομηνία έναρξης καθώς και η ημερομηνία λήξης της σύμβασής του (δηλαδή η ημερομηνία επανόδου στα διδακτικά καθήκοντα του/της διδάσκοντα/ουσας που απουσίαζε) θα πρέπει να αναγράφονται στην Απόφαση Πρόσληψης της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης και να ενημερώνεται η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ.
  • Οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης παρακαλούνται να τηρούν τις διαδικασίες που απαιτούνται κατά την πρόσληψη και τοποθέτηση των αναπληρωτών ή/και ωρομισθίων εκπαιδευτικών οι οποίοι προσλαμβάνονται στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020, λαμβάνοντας υπόψη και την με αρ. πρωτ. 3060/22-09-2022 (ΑΔΑ:9ΣΡΖ46ΜΤΛΗ-ΔΑΣ) Εγκύκλιο της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ, Τομέα Παιδείας.
  • Οι συμβάσεις υπογράφονται από τους εκπαιδευτικούς αυτοπροσώπως και οι αποφάσεις πρόσληψης (στις οποίες αναφέρεται η ημερομηνία λήξης της σύμβασης) και τοποθέτησης/διάθεσης καθώς και τυχόν τροποποιήσεις αυτών αναρτώνται στη Διαύγεια από τις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης.

Β. ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ:

 Οι επιλεγέντες υποψήφιοι, αφού ενημερωθούν με κάθε πρόσφορο τρόπο για την σειρά κατάταξής τους από τον αναρτημένο πίνακα οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Δ.Δ.Ε. μόνο την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022, έως ώρα 11.00, με σκοπό να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση τοποθέτησης σε Σ.Κ.Α.Ε. (επισυναπτόμενη δήλωση τοποθέτησης).

Η σειρά πρόσληψης των υποψηφίων διδασκόντων για την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων, ανά κλάδο και η τοποθέτησή τους καθορίζεται βάσει της σειράς κατάταξης τους στους οικείους πίνακες και σύμφωνα με τους όρους της με αρ. πρωτ. 107791/ΓΔ4/06-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4753).

Σε περίπτωση που επιλεγεί ο υποψήφιος σε μια Δ.Δ.Ε., ανεξάρτητα αν αναλάβει υπηρεσία ή όχι ή παραιτηθεί, παραμένει υποψήφιος για πρόσληψη στην Γενική Εκπαίδευση ή στις Δομές της Ειδικής Αγωγής, εφόσον έχει υποβάλει σχετική αίτηση και αυτή παραμένει ενεργή.

Σε περίπτωση που επιλεγεί ο υποψήφιος σε μια Δ.Δ.Ε. και δεν παρουσιαστεί ή παραιτηθεί, μετακινείται στο τέλος του πίνακα που έχει καταρτίσει η Δ.Δ.Ε για το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων.

Οι τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022 παρουσιάζονται στα Σ.Κ.Α.Ε., και αρχίζει η διδασκαλία των μαθημάτων σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα των Σ.Κ.Α.Ε..

 Γ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΔΙΑΡΚΕΙΑ Ε.Δ.Ε.Μ.

 Ως ημερομηνία έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2022- 23 ορίζεται η Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022.

Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 107791/ΓΔ4/06-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4753), η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων λήγει με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από την έναρξη των εξετάσεων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Η διάρκεια της διδακτικής ώρας ορίζεται σε σαράντα πέντε

(45) λεπτά και η διάρκεια του διαλείμματος σε πέντε (05) λεπτά. Η διδασκαλία των μαθημάτων δεν διεξάγεται στις διακοπές και στις αργίες σύμφωνα με το άρθρο 2 της με αρ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05- 2019 (Β΄ 2005) όπως ισχύει. Κάθε μάθημα διδάσκεται δύο (02) ώρες εβδομαδιαίως, εκτός των μαθημάτων του Ελεύθερου Σχεδίου και του Γραμμικού Σχεδίου που διδάσκονται τρεις (03) ώρες εβδομαδιαίως το καθένα.

 Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συντονίζουν, εποπτεύουν και ελέγχουν την όλη διαδικασία.

 Η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) στο πλαίσιο της Πράξης με τίτλο «Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.» (MIS 5083897) στο πλαίσιο των ΑΠ 6, 8 & 9 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση 2014-2020».

Δείτε επίσης

Τάξεις Υποδοχής-σχολεία Δευτεροβάθμιας: Απόφαση ένταξης σχολικών μονάδων στις ΖΕΠ/ΤΥ 

Πως θα λειτουργήσουν τα σχολεία Α/θμιας, Β/θμιας και ΕΑΕ για το σχ. έτος 2022-23 | Εγγραφο 

Πότε θα λήξουν τα μαθήματα το 2023-Το Πρόγραμμα εξετάσεων όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΘ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση