Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενταξη σε κατηγορία ΕΕΠ και ΕΔΙΠ εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ Α/θμιας και Β/θμιας: Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενταξη σε κατηγορία ΕΕΠ και ΕΔΙΠ εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ Α/θμιας και Β/θμιας: Ερώτηση στη Βουλή από το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (ΚΚΕ).

Ενταξη σε κατηγορία ΕΕΠ και ΕΔΙΠ

Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τη δυνατότητα ένταξης στην κατηγορία ΕΕΠ (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) ή ΕΔΙΠ (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό), των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατέθεσαν Βουλευτές του ΚΚΕ.

Οι Βουλευτές ζητούν να αρθεί η άδικη, όπως αναφέρουν, σε βάρος των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διάταξη του άρθρου 289 του νόμου 4957/2022, με την οποία καταργήθηκε η δυνατότητα μετάταξης εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού σε θέσεις ΕΔΙΠ και ΕΕΠ.

Ακολουθεί η Ερώτηση

Θέμα: Δυνατότητα ένταξης στην κατηγορία Ε.Ε.Π. ή Ε.ΔΙ.Π των εκπαιδευτικών και των μελών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το άρθρο 33 παρ. 7 του νόμου 4386/2016: «Μόνιμοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού μπορούν να μεταταγούν σε θέσεις των προβλεπόμενων στο άρθρο 29 του v. 4009/2011 (Α’ 195) κατηγοριών Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης και της δαπάνης της μισθοδοσίας τους και σύστασης της θέσης στο οικείο Α.Ε.Ι. εφόσον σωρευτικώς: α) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει το Τμήμα ένταξης, β) έχουν δημοσιευμένο έργο σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, σχετικό με τα αντικείμενα αυτά και γ) έχουν μετά τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος αποδεδειγμένα επιτελέσει για τουλάχιστον δύο (2) ακαδημαϊκά έτη σε ελληνικό Α.Ε.Ι ή ομοταγές Ίδρυμα της αλλοδαπής σχετικό με τα αντικείμενα της περίπτωσης Α’ επιστημονικό/εφαρμοσμένο/ερευνητικό έργο και συγκεκριμένα έχουν εκπαιδευτική εμπειρία ή εμπειρία σε εργαστηριακό – εφαρμοσμένο – διδακτικό έργο ή αναγνωρισμένο επαγγελματικό/ερευνητικό έργο σε σχετικό επιστημονικό πεδίο ή έχουν τουλάχιστον διετή σχετική εργασία σε ερευνητικά κέντρα της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή συνδυασμό των ανωτέρω.».

Ωστόσο, η δυνατότητα μετάταξης εκπαιδευτικών και μελών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέσεις ΕΔΙΠ και Ε.Ε.Π. καταργήθηκε με το άρθρο 289 του νόμου 4957/2022, καθώς ορίζεται ότι: «Αιτήσεις μετάταξης μόνιμων εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέσεις μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), αντίστοιχα, των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) ή των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.) που έχουν υποβληθεί έως την 31η.3.2022, αξιολογούνται σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (Α’ 83).

Η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί και η έκδοση των αποφάσεων του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και των διαπιστωτικών πράξεων των Πρυτάνεων, ολοκληρώνονται το αργότερο έως την 31η.8.2023 και τα έννομα αποτελέσματά τους επέρχονται από το ακαδημαϊκό ή διδακτικό έτος 2023- 2024.

Με την άπρακτη πάροδο της ως άνω προθεσμίας, θεωρείται ότι οι αιτήσεις μετάταξης που βρίσκονται σε εκκρεμότητα απορρίπτονται σιωπηρώς.» Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα σε διοικητικούς υπαλλήλους των ΑΕΙ να ενταχθούν σε κατηγορία μέλους Ε.ΔΙ.Π. ή Ε.Ε.Π.. Πιο συγκεκριμένα η παράγραφος 1 του άρθρου αυτού ορίζει ότι «Δημόσιοι υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου που ανήκουν οργανικά στο Α.Ε.Ι., δύναται να υποβάλουν αίτημα να ενταχθούν σε κατηγορία μέλους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) Τμήματος του Α.Ε.Ι., εφόσον είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύει το Τμήμα του Α.Ε.Ι., που επιθυμούν να ενταχθούν και στο Τμήμα αυτό υπάρχει κενή θέση της αντίστοιχης κατηγορίας.

Με απόφαση της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι., κατόπιν εισήγησης της Συνέλευσης του Τμήματος, στο οποίο επιθυμεί να ενταχθεί ο αιτών, εγκρίνεται ή απορρίπτεται η ένταξη σε κατηγορία μέλους Ε.Ε.Π. ή Ε.ΔΙ.Π. Η Συνέλευση του Τμήματος δύναται να συγκροτεί τριμελή επιτροπή αξιολόγησης αποτελούμενη από μέλη Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π. ή Ε.ΔΙ.Π. του Τμήματος για την αξιολόγηση του αιτήματος».

Είναι συνεπώς καταφανές, ενώ για τους διοικητικούς υπαλλήλους των ΑΕΙ σωστά διατηρείται η δυνατότητα ένταξης στην κατηγορία Ε.Ε.Π. ή Ε.ΔΙ.Π, οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εντελώς αδικαιολόγητα στερούνται το δικαίωμα αυτό.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός με ποιο τρόπο σκοπεύει το Υπουργείο Παιδείας να άρει αυτή την άδικη, σε βάρος των εκπαιδευτικών και των μελών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διάταξη.

Οι Βουλευτές

Δείτε σχετικά

Μετατάξεις σε θέσεις ΕΕΠ και ΕΔΙΠ ΑΕΙ: Μεταβατικές διατάξεις στο άρθρο 289 του ν. 4957/2022 

Δείτε επίσης

Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας: Τι προβλέπεται στο άρθρο 99 του ν. 4957/2022-Μεταβατική περίοδος 

Παράταση θητείας Διευθυντών σχολείων και Περιφερειακών Διευθυντών-Αρθρα 373 και 375 του νόμου 4957/2022 

ΔΟΑΤΑΠ-Διαδικασία αναγνώρισης πτυχίων-Περιπτώσεις κατάργησης ατομικής αίτησης-Νόμος 4957/2022 

Ελεγχος εμβολιασμού και διενέργειας τεστ covid στο Δημόσιο: Νέα δεδομένα καταγραφής-Εγκύκλιος του ΥΠ.ΕΣ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση