Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενταξιακή Εκπαίδευση: Δημιουργία Οδηγού-Πρότυπα έντυπα ΚΕΔΑΣΥ-Διαδικασίες ομαλής Μετάβασης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενταξιακή Εκπαίδευση: Δημιουργία Οδηγού-Διαδικασίες ομαλής Μετάβασης-Πρότυπα έντυπα για ΚΕΔΑΣΥ- “Προωθώντας την ενταξιακή εκπαίδευση: Αντιμετώπιση προκλήσεων στη νομοθεσία, στην εκπαιδευτική πολιτική και πράξη”-Το Στρατηγικό Σχεδιο του ΥΠΑΙΘ για την Ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στην Εκπαίδευση.

Για το πρόγραμμα “Προωθώντας την ενταξιακή εκπαίδευση: Αντιμετώπιση προκλήσεων στη νομοθεσία, στην εκπαιδευτική πολιτική και πράξη” του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την πορεία υλοποίησης του ενημερώθηκε η Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων κα Ελίζα Φερέιρα από:

  • Tην Υπουργό ΠΑΙΘ κα Νίκη Κεραμέως,
  • Στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και
  • εκπαιδευτικούς του 15ου Νηπιαγωγείου Χαλανδρίου που συμμετέχει στο πιλοτικό πρόγραμμα.
Το πρόγραμμα “Προωθώντας την ενταξιακή εκπαίδευση”,

το οποίο αναφέρει διεθνώς ως “παράδειγμα καλής πρακτικής” η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, χρηματοδοτήθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Φορέα Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ο οποίος λειτούργησε ως πάροχος τεχνικής βοήθειας.

Στα βασικά παραδοτέα του προγράμματος συγκαταλέγονται:
Α. Η δημιουργία Οδηγού Ενταξιακής Εκπαίδευσης,

ο οποίος στοχεύει στην υποστήριξη των σχολικών μονάδων για την άρση των εμποδίων στην ένταξη όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στις σχολικές κοινότητες,

Β. Η διατύπωση προτάσεων για τη διασφάλιση διαδικασιών ομαλής μετάβασης

για όλους τους μαθητές, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρίες, μεταξύ όλων των τύπων σχολείου και όλων των επιπέδων του εκπαιδευτικού συστήματος,

Γ. Ο καθορισμός πρότυπων εντύπων αξιολογικής έκθεσης-γνωμάτευσης

για τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ).

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ

Αξιοσημείωτη πτυχή του προγράμματος ήταν η ευκαιρία που παρείχε σε στελέχη εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς να ανταλλάξουν εμπειρίες και καλές πρακτικές με εμπειρογνώμονες και ερευνητές άλλων χωρών, προωθώντας την ανάπτυξη μιας κοινής γλώσσας για την ενταξιακή εκπαίδευση.

Τα πορίσματα του προγράμματος

συμβάλλουν καθοριστικά στην εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου του ΥΠΑΙΘ για την Ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στην Εκπαίδευση, που εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδιασμού για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.

Πρόκειται για στρατηγική που διαμορφώθηκε για πρώτη φορά οργανωμένα και μεθοδικά στη χώρα μας και υλοποιείται υπό το συντονισμό του Υπουργείου Επικρατείας.

Η Υπουργός κα Ν. Κεραμέως δήλωσε:

Η επίτευξη του στόχου της ενταξιακής εκπαίδευσης αποτελεί μια πρόκληση, καθώς απαιτεί αλλαγές στη νοοτροπία, στη νομοθεσία και σε καθημερινές πρακτικές, αλλά και μία συνολική στρατηγική και σειρά επενδύσεων.

Ευχαριστούμε θερμά

τα στελέχη εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι στέκονται στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, με επαγγελματισμό, αλληλεγγύη και επιθυμία διαρκώς να βελτιώνονται και να βελτιώνουν τις ζωές των μαθητών τους.

Συγχαίρουμε όλους

τους εμπλεκόμενους για την επιτυχία του προγράμματος και τους διαβεβαιώνουμε ότι έχουν την αμέριστη στήριξη της Πολιτείας στο έργο τους.

Δείτε επίσης

Προωθώντας την ενταξιακή εκπαίδευση: Ολοκλήρωση του Προγράμματος
Ενταξιακή εκπαίδευση: Με ποιους τρόπους ενισχύεται-Νομοσχέδιο ΥΠΑΙΘ
Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού: Παίζουμε Μαζί-Μαθαίνουμε Μαζί-Μνημόνιο Συνεργασίας ΥΠΑΙΘ-Special Olympics

Δείτε ακόμη

Ψυχομετρικά εργαλεία ΚΕΔΑΣΥ: Εγκρίθηκε η δαπάνη προμήθειας 413.542 ευρώ-Ποια είναι
Εγκύκλιος: Διερεύνηση αναγκών από ΚΕΔΑΣΥ παιδιών και προ του έτους πρώτης εγγραφής σε νηπιαγωγείο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση