Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενταξη παιδιών με αναπηρίες στις ΗΠΑ 2023: Policy Statement on Inclusion of Children with Disabilities in Early Childhood Programs

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενταξη παιδιών με αναπηρίες στις ΗΠΑ 2023: Policy Statement on Inclusion of Children with Disabilities in Early Childhood Programs – Την επικαιροποιημένη πολιτική για την ένταξη παιδιών με αναπηρίες σε Προγράμματα πρώιμης παιδικής ηλικίας κοινοποίησαν από κοινού τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ.

Ενταξη παιδιών με αναπηρίες στις ΗΠΑ 2023

Policy Statement on Inclusion of Children with Disabilities in Early Childhood Programs 

Την πολιτική για την ένταξη παιδιών με αναπηρίες σε Προγράμματα πρώιμης παιδικής ηλικίας κοινοποίησαν από κοινού τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το δημοσιευθέν κείμενο όλα τα μικρά παιδιά με αναπηρίες πρέπει να έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας προγράμματα προσχολικής ηλικίας, χωρίς αποκλεισμούς, που παρέχουν εξατομικευμένη και κατάλληλη υποστήριξη, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν πλήρως μαζί με τους συνομηλίκους τους χωρίς αναπηρίες, να ανταποκρίνονται σε υψηλές προσδοκίες και να αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητές τους.

Την ευθύνη να διασφαλιστεί ότι τα μικρά παιδιά με αναπηρίες και οι οικογένειές τους περιλαμβάνονται σε υψηλής ποιότητας Προγράμματα πρώιμης παιδικής ηλικίας μοιράζονται οι Ομοσπονδιακές, Πολιτειακές και τοπικές κυβερνήσεις, τα συστήματα πρώιμης παιδικής ηλικίας, τα προγράμματα και οι πάροχοι προσχολικής ηλικίας, οι τοπικοί εκπαιδευτικοί φορείς (LEA) και τα σχολεία.

Η συγκεκριμένη δήλωση πολιτικής από τα Υπουργεία Παιδείας (ED) και Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών (HHS) των ΗΠΑ βασίζεται στην προηγούμενη δήλωση πολιτικής του 2015 με ανανεωμένη δέσμευση, καθώς τα παιδιά με αναπηρίες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην πρόσβαση και τη συμμετοχή σε προγράμματα προσχολικής ηλικίας.

Αυτή η επικαιροποιημένη κοινή δήλωση πολιτικής ED και HHS για LEA, σχολεία, παρόχους πρώιμης παρέμβασης (EIS) και προγράμματα πρώιμης παιδικής ηλικίας:

  • Επαναλαμβάνει την προσδοκία για ένταξη σε προγράμματα προσχολικής ηλικίας υψηλής ποιότητας·
  • Θέτει την προσδοκία ότι η ένταξη συνεχίζεται καθώς τα παιδιά μεταβαίνουν στο Δημοτικό σχολείο.
  • Συνεχίζει την ευαισθητοποίηση του κοινού και την κατανόηση των επιστημών που υποστηρίζουν την ένταξη των παιδιών με αναπηρίες σε προγράμματα πρώιμης παιδικής ηλικίας από τις πιο πρώιμες ηλικίες.
  • Ενισχύει τα νομικά θεμέλια που υποστηρίζουν την ένταξη στην πρώιμη παιδική ηλικία.
  • Επαναλαμβάνει και ενημερώνει συστάσεις για κρατικούς και τοπικούς φορείς που εφαρμόζουν προγράμματα του νόμου για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία (IDEA), το Head Start, τη φροντίδα των παιδιών, τις επισκέψεις στο σπίτι, τα προσχολικά σχολεία και τα δημόσια σχολεία για την αύξηση των ευκαιριών χωρίς αποκλεισμούς πρώιμης μάθησης για όλα τα παιδιά.
  • Ενημερώνει τα  μοντέλα και υποδείγματα ένταξης.
  • Προσδιορίζει την κοινή χρήση πόρων για κράτη, LEA, παρόχους EIS, προγράμματα προσχολικής ηλικίας, σχολεία, προσωπικό προσχολικής ηλικίας και οικογένειες, για την υποστήριξη εξατομικευμένου προγραμματισμού υψηλής ποιότητας και συμπερίληψης παιδιών με αναπηρίες σε προγράμματα προσχολικής ηλικίας.

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο POLICY STATEMENT ON INCLUSION OF CHILDREN WITH DISABILITIES IN EARLY CHILDHOOD PROGRAMS

Δείτε επίσης

ΕΣΑμεΑ-Δικαιώματα ΑμεΑ: Η νέα Εθνική Στρατηγική 

Εθνική Στρατηγική για Δικαιώματα ΑμεΑ: Συγκροτήθηκε η Τεχνική Επιτροπή για την παρακολούθηση της διαδικασίας 

ΠΕΝΑΦΑ-Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Η Ειδική Φυσική Αγωγή υπολειτουργεί στην Ειδική και είναι απούσα στη Γενική Εκπ/ση 

 ΙΑΚΕ: Ενα “Μωσαϊκό” συμπερίληψης και εκπαίδευσης στο Ηράκλειο

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply