“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενωση Διευθυντών: Προτάσεις για αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενωση Διευθυντών: Προτάσεις για αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου κοινοποίησε η Πανελλήνια Επιστημονική Ενωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.

Ενωση Διευθυντών: Προτάσεις για αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ  ΕΝΩΣΗ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ  ΜΟΝΑΔΩΝ Π.Ε.

                                                                                                                                                                   Αθήνα, 09-05-2019

                                                                                                                                                   Αρ. Πρωτ.: 26

«ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενόψει της επικείμενης έκδοσης της εγκυκλίου του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα τον προγραμματισμό λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2019-2020, έχει να επισημάνει τα εξής:

  1. Θεωρούμε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να επαναφέρουμε στο Ολοήμερο Πρόγραμμα την παιδαγωγική του διάσταση και να ενισχύσουμε με κάθε τρόπο τον εκπαιδευτικό-αντισταθμιστικό του ρόλο.
  2. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνουμε:
α.  Άρση των περιορισμών εγγραφής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Να μπορούν να εγγράφονται και να φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα όλοι οι μαθητές που οι γονείς τους το επιθυμούν, χωρίς την προσκόμιση κανενός απολύτως δικαιολογητικού.

Έτσι, στην κατεύθυνση προσφοράς αντισταθμιστικής αγωγής, η οποία αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας, θα δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους μαθητές των οποίων οι γονείς αδυνατούν να τα βοηθήσουν στα μαθήματά τους, να ολοκληρώνουν ένα μεγάλο μέρος της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων τους για την επόμενη ημέρα στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Δείτε επίσης:

Βιβλία στα σχολεία: Διανομή από 16 Απριλίου και ολοκλήρωση το αργότερο μέχρι τις 10 Ιουνίου 2019

β. Επαναφορά του Υπεύθυνου δασκάλου Ολοήμερου.

Να ορίζεται ένας  δάσκαλος ως Υπεύθυνος  του Ολοήμερου σε όλα τα σχολεία με δύο(2) και άνω τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος για όλες τις ημέρες της εβδομάδας, και όχι να ορίζεται, όπως τώρα, Υπεύθυνος  Ολοήμερου ανά ημέρα, αφού αυτό υποβαθμίζει σημαντικά τη λειτουργία του και τον παιδαγωγικό του χαρακτήρα.

Διάθεση και δεύτερου εκπαιδευτικού ΠΕ 70 σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με τέσσερα(4) και άνω τμήματα μαθητών/τριών.

 γ. Στήριξη του Ολοήμερου Προγράμματος στα σχολεία Ειδικής Αγωγής.

Να διασφαλιστεί η λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος σε όλα τα  σχολεία  Ειδικής Αγωγής, με την τροποποίηση των επιμέρους συμβάσεων με τους ιδιώτες μεταφορείς, ώστε να εξασφαλιστεί η μεταφορά των μαθητών/τριών μετά τη λήξη του Ολοήμερου Προγράμματος  στις 16:00, αλλά και με την τοποθέτηση επιπλέον Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)  και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.) για την κάλυψη των αναγκών του Ολοήμερου Προγράμματος.

δ. Εισαγωγή της Ευέλικτης Ζώνης στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Στα διδακτικά αντικείμενα του Ολοήμερου Προγράμματος να συμπεριληφθεί και η Ευέλικτη Ζώνη ώστε να είναι δυνατή η υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων(Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων).

ε. Διαμόρφωση χώρων εστίασης σε όλα τα σχολεία και πρόσληψη του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού(τραπεζοκόμων, καθαριστριών), ώστε να διασφαλίζεται η σωστή τήρηση εφαρμογής των κανόνων υγιεινής και καθαριότητας για την παροχή γεύματος στους μαθητές.
στ. Παροχή δωρεάν γεύματος σε όλους τους μαθητές που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

                          Ο Πρόεδρος                                                                                 Ο Γεν. Γραμματέας

                 Τηλέμαχος Κουντούρης                                                                      Νικόλαος  Μακεδών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση