Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επαναφορά στα ΚΕΔΑΣΥ των ΠΕ11.01-εκπαιδευτικών Ειδικής Φυσικής Αγωγής ζητά η ΠΕΝΑΦΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επαναφορά στα ΚΕΔΑΣΥ των ΠΕ11.01-εκπαιδευτικών Ειδικής Φυσικής Αγωγής ζητά η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) από το ΥΠΑΙΘΑ.

Επαναφορά στα ΚΕΔΑΣΥ των ΠΕ11.01

Εγγραφο προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ απέστειλε η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) σχετικά με την επανένταξη των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) ανάμεσα στα μέλη της διεπιστημονικής επιτροπής αξιολόγησης των ΚΕΔΑΣΥ, ώστε να διασφαλιστεί η παροχή μιας ολιστικής, προσαρμοσμένης και αποτελεσματικής υποστήριξης προς τους μαθητές που το έχουν ανάγκη.

Ακολουθεί το έγγραφο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Έτος ίδρυσης 2023, Λ. Συγγρού 196, Καλλιθέα Αττικής Τ.Κ. 17671Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας Αριθμό Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.Σ.Ο.Ε. 1-00600 την 16/10/2023

Ημερομηνία: 14/ 11/2024

Αρ. Πρωτοκόλλου: 54 —14/ 11/2024

Προς: Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

Κοινοποίηση: Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού κ. Ιωάννη Βρούτση, Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή, Υφυπουργό Παιδείας κα Ιωάννα Λυτρίβη, Διευθυντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κ. Ιωάννη Μπουσδούνη

Θέμα: Επαναφορά των Εκπαιδευτικών Ειδικής Φυσικής Αγωγής στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) που παρέχουν εξειδικευμένη υποστήριξη στις εκπαιδευτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών. Σύμφωνα με τοΝόμο4823/2021 (ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021), τις ειδικότητες που συμμετέχουν στη στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. απαρτίζουν Νηπιαγωγοί (ΠΕ60 ή ΠΕ61), Δάσκαλοι (ΠΕ70 ή ΠΕ71), Φιλόλογοι (ΠΕ02), Μαθηματικοί (ΠΕ03) ή Φυσικοί (ΠΕ04) και μέλη του Ε.Ε.Π. όπως Λογοθεραπευτές (ΠΕ21), Ψυχολόγοι (ΠΕ23), Φυσιοθεραπευτές (ΠΕ28), Εργοθεραπευτές (ΠΕ29), Κοινωνικοί Λειτουργοί (ΠΕ30), καθώς και ειδικοί στην υποστήριξη ατόμων με τύφλωση ή κώφωση (ΠΕ31).

Ωστόσο, η αφαίρεση της ειδικότητας των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) από τις ομάδες αξιολόγησης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι ιδιαίτερα απαξιωτική και αδικαιολόγητη, δεδομένου ότι υπηρετούσαν στα πρώην Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), όπως συστάθηκαν αρχικά με το Νόμο 2817/2000 (ΦΕΚ 78/Α/14-3-2000), και συνέχισαν να υπηρετούν σε όλες τις διαδοχικές μεταρρυθμίσεις που οδήγησαν στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης(ΚΕΣΥ) βάσει του Νόμου 4547/2018. Ο Νόμος 4823/2021, ο οποίος άλλαξε τη δομή και τη λειτουργία των ΚΕΣΥ σε ΚΕΔΑΣΥ, ψηφίστηκε και τέθηκε σε ισχύ από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας κατά τη διάρκεια της θητείας της τότε υπουργού Νίκης Κεραμέως. Ο λόγος για τον οποίο έγιναν αυτές οι αλλαγές είχε ως στόχο τη μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής υποστήριξης και τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών μέσω μιας πιο εξειδικευμένης στελέχωσης.

Όμως έχει γίνει το παράδοξο να εξαιρείται ο κλάδος ΠΕ11.01(Ειδικής Φυσικής Αγωγής) ενώ εντάσσονται εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων χωρίς εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή. Ο κλάδος Ειδικής Φυσικής Αγωγής, είναι κεντρικός για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, όπως π.χ. είναι οι ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και οι άλλοι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής. Η συμμετοχή τους είναι αναγκαία στην αξιολόγηση των παιδιών, ιδιαίτερα με κινητικές δυσκολίες. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από κανέναν άλλο κλάδο γιατί δεν υπάρχει η σχετική εκπαίδευση. Η συμβολή των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) είναι ζωτικής σημασίας για την εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθητών και τον σχεδιασμό εξατομικευμένων προγραμμάτων που ανταποκρίνονται στις σωματικές και κινητικές ανάγκες τους. Η παρουσία τους συμβάλλει στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, που προάγουν τη φυσική ανάπτυξη και την ενίσχυση της αυτονομίας των μαθητών με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η απουσία τους από τις ομάδες των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αποδυναμώνει τη διεπιστημονική προσέγγιση και στερεί από τα παιδιά με ειδικές ανάγκες την αναγκαία στήριξη που μπορούν να προσφέρουν οι ειδικοί στην Ειδική Φυσική Αγωγή. Δεδομένου ότι τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. έχουν ως στόχο την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών αξιολόγησης και υποστήριξης που συμβάλλουν στην εκπαιδευτική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, η συμμετοχή των ΠΕ11.01 κρίνεται απαραίτητη για την επίτευξη αυτών των στόχων.

Με βάση τα ανωτέρω, ζητούμε την άμεση επανένταξη των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής(ΠΕ11.01) ανάμεσα στα μέλη της διεπιστημονικής επιτροπής αξιολόγησης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., ώστε να διασφαλιστεί η παροχή μιας ολιστικής, προσαρμοσμένης και αποτελεσματικής υποστήριξης προς τους μαθητές που το έχουν ανάγκη.

Με τιμή,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ* ΑΛΜΠΑΝΗΕΙΡΗΝΗ

Δείτε επίσης

Παροχές Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΑΣΥ: Η απάντηση του Υπουργού Υγείας στη Βουλή 

Εξώδικο στο ΠΥΣΕΕΠ Αττικής για τις άδειες άσκησης ιδιωτικού έργου των εργαζομένων στα ΚΕΔΑΣΥ 

ΠΕΝΑΦΑ για άνοιγμα Πινάκων Ειδικής Αγωγής: Ανησυχεί για την καθυστέρηση και ζητά να εκδοθεί η Προκήρυξη 

Προϋπηρεσία στα ιδιωτικά σχολεία: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας για την Απόφαση του ΣτΕ και τους νέους Πίνακες ΑΣΕΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply