“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επαναλειτουργία ειδικών σχολείων: Γιατί παραμένουν κλειστά;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επαναλειτουργία ειδικών σχολείων: Μέλημα του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να είναι ο σχεδιασμός της ασφαλούς επαναλειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων, συμπεριλαμβανομένων των ΣΜΕΑΕ.

Επαναλειτουργία ειδικών σχολείων

Γιατί θα παραμείνουν κλειστά τα ειδικά σχολεία;
 Πρόταση για επαναλειτουργία των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Της Σκαμπαρδώνη Ελένης ,  Μητέρας μαθητή με Σύνδρομο Down, Διευθύντριας του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Κοζάνης.

Με την παρέμβασή μου αυτή θέλω να εστιάσω στο γεγονός ότι, ενώ υπάρχει σχεδιασμός για σταδιακή επαναλειτουργία των Λυκείων και των Γυμνασίων της τυπικής εκπαίδευσης, διαπιστώνεται παντελής έλλειψη αναφοράς στην επαναλειτουργία των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Η απαξιωτική αυτή στάση του Υπουργείου Παιδείας τόσο απέναντι στους μαθητές με αναπηρία και τις οικογένειές τους όσο και απέναντι στους εκπαιδευτικούς των Ειδικών Σχολείων  διαιωνίζει και νομιμοποιεί την υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Η εξ ορισμού ένταξη όλων των μαθητών με αναπηρία στις ευπαθείς ομάδες δεν είναι μόνο αυθαίρετη αλλά και ύποπτη, καθώς ενισχύει την άνιση μεταχείριση και τον αποκλεισμό τους από την επί ίσοις όροις εκπαιδευτική διαδικασία και, επιπλέον, αποτελεί από την πλευρά της πολιτείας   μία έμμεση παραδοχή και νομιμοποίηση όλων των χρόνιων προβλημάτων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Μέλημα του Υπουργείου Παιδείας υπό τις παρούσες συνθήκες πρέπει να είναι ο σχεδιασμός της ασφαλούς επαναλειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων, συμπεριλαμβανομένων  των ΣΜΕΑΕ,  και η διακοπή αυτού του άτυπου εγκλεισμού και αποκλεισμού, στον οποίο οδηγεί τους μαθητές με αναπηρία.

 Δείτε σχετικά

Διαχείριση ύποπτου κρούσματος κορονοϊού στην εκπαιδευτική μονάδα | Οδηγίες
Μετακινήσεις μαθητών: Αποστάσεις-μισή πληρότητα οχήματος-απολύμανση-προαιρετικά μάσκα-χρονοκαθυστέρηση
Οδηγός λειτουργίας σχολείων: Διαρρύθμιση αιθουσών-θρανίων-διαλειμμάτων-συνεδριάσεις διδασκόντων-ωρολόγιο πρόγραμμα
Τρόπος επαναλειτουργίας σχολείων: Το ΦΕΚ με χωρισμό τμημάτων-κατανομή μαθητών-Παράλληλη Στήριξη-Διδασκαλία
Aδειες εκπαιδευτικών λόγω κορονοϊού: Ειδικού σκοπού-Ευπαθών ομάδων-Αναρρωτική κατ οίκον

Πριν φύγετε

Τροπολογία για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πραγματικό χρόνο ταυτόχρονα με τη φυσική τάξη και άδεια ειδικού σκοπού
Οδηγίες επαναλειτουργίας σχολείων: Για Διευθυντές, εκπαιδευτικούς, γονείς, εφήβους
Επαναλειτουργία σχολείων: Ερωτήσεις & Απαντήσεις-Αναλυτικές οδηγίες-Χρονοδιάγραμμα
Λειτουργία ΚΕΣΥ: Διάθεση εκπαιδευτικών και ΕΕΠ από ΣΜΕΑΕ και ΣΔΕΥ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Βαγγελης Φούκας σε

    Καλημερα σας. Συμφωνω απολυτα με το αρθρο σας. Πρεπει να ανοιξουν με τα μετρα που εχουν ανοιξει τα σχολεια γενικης εκπαιδευσης. Για τα ατομα που εχουν πιο σοβαρες αναγκες, μπορει να εφαρμοστει η εξ αποστασεως διδασκαλια.

Γράψτε μία απάντηση