Κυριακή, 13 Ιουνίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις: Τροποποίηση απόφασης σχετικά με τον καθορισμό οργάνωσης και τρόπου διεξαγωγής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις: Τροποποίηση απόφασης σχετικά με τον καθορισμό οργάνωσης και τρόπου διεξαγωγής-ΦΕΚ.

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ B 2454 – 09.06.2021 η υπ. αριθμ. Φ.253.2/66916/A5 Απόφαση της Υπουργού ΠΑΙΘ κας Ν. Κεραμέως, με την οποία τροποποιείται η υπό στοιχεία Φ.253.2/92419/A5/1-6-2017 (Β’ 1937) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με τον καθορισμό της οργάνωσης και του τρόπου διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων.

Αναλυτικά

Αποφασίζουμε

Την  τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.253.2/92419/A5/1-6-2017 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός οργάνωσης και τρόπου διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων μαθημάτων έτους 2017» (Β’ 1937).

Άρθρο Μόνο
Η υπό στοιχεία Φ.253.2/92419/A5/1-6-2017 (Β’ 1937) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τροποποιείται ως εξής:
1. Ο τίτλος της απόφασης διαμορφώνεται ως εξής:

«Καθορισμός οργάνωσης και τρόπου διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων»

2. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«Στις επαναληπτικές εξετάσεις οι υποψήφιοι εξετάζονται υποχρεωτικά στο σύνολο των μαθημάτων στα οποία έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή με την αίτηση – δήλωση που υπέβαλαν σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (Ομάδας Προσανατολισμού, Γενικής Παιδείας, Ειδικά Μαθήματα, Μουσικά Μαθήματα, Μαθήματα Ειδικότητας και Πρακτικές Δοκιμασίες) και όχι μόνο σε όποιο απουσίασαν».

3. Η παρ. 3 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Οι διατάξεις της παρούσας δεν εφαρμόζονται για τις προβλεπόμενες, από ειδικές διατάξεις, κατηγορίες εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων.

Οι υποψήφιοι των εσπερινών λυκείων, ανεξαρτήτως της κατηγορίας με την οποία επέλεξαν να εξεταστούν στις εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου, μπορούν να συμμετέχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις μαζί με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων και διεκδικούν τις ίδιες με αυτούς θέσεις.».

4. Η παρ. 2 του άρθρου 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Σε περίπτωση απουσίας κατά τη διάρκεια του προγράμματος πανελλαδικών εξετάσεων των Ειδικών Μαθημάτων και Μουσικών Μαθημάτων, η προθεσμία κατάθεσης της σχετικής αίτησης και των δικαιολογητικών που προβλέπονται στην παρ. 1 είναι το αργότερο εντός δύο (2) ημερών, εκ των οποίων τουλάχιστον η τελευταία εργάσιμη από την ημέρα εξέτασης του μαθήματος, στο οποίο απουσίασε ή διέκοψε την εξέτασή του ο υποψήφιος και κατατίθενται στην ΕΕΔΔΕ που εδρεύει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία ανήκει το σχολείο στο οποίο είχαν υποβάλει την αρχική αίτηση – δήλωσή τους για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις.».

5. Το άρθρο 3 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 3
Υποβολή μηχανογραφικού δελτίου και καθορισμός θέσεων εισαγωγής

1. Από το σχολικό έτος 2021-2022 και εφεξής οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γ.Ε.Λ. και ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης), ύστερα από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σε αυτό επιλέγουν καθορισμένο αριθμό σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα σπουδών και την κοινή ομάδα όπου έχουν πρόσβαση.

Ο αριθμός των επιλογών δεν μπορεί να υπερβαίνει:

α) το 10% για τους υποψηφίους των ΓΕ.Λ. και

β) το 20% για τους υποψηφίους των ΕΠΑ.Λ. του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων του επιστημονικού πεδίου ή του τομέα σπουδών και της κοινής ομάδας, αντίστοιχα.

Οι υποψήφιοι δύνανται να επιλέγουν σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις με βάση την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση, σύμφωνα με την παρ. 3.2.

Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων,

οι υποψήφιοι που δεν έχουν εισαχθεί σε καμία από τις δηλωθείσες επιλογές τους μπορούν να συμπληρώσουν εκ νέου μηχανογραφικό δελτίο υποψηφίου (μηχανογραφικό δελτίο δεύτερης φάσης), επιλέγοντας, χωρίς περιορισμό επιλογών, όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα σπουδών και την κοινή ομάδα, όπου έχουν πρόσβαση με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση, σύμφωνα με την παρ. 3.

Στη διαδικασία αυτή οι υποψήφιοι διεκδικούν τις θέσεις των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, οι οποίες δεν πληρώθηκαν κατά τη διαδικασία υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου πρώτης φάσης.

3. Οι προϋποθέσεις για την εισαγωγή

σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση με τη διαδικασία των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων είναι να επιτύχουν οι υποψήφιοι στις επαναληπτικές αυτές εξετάσεις:

α) την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικεί-ας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, εάν συντρέχει τέτοια περίπτωση, της τακτικής εξεταστικής περιόδου,

β) την Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης της τακτικής εξεταστικής περιόδου και

γ) συνολικό αριθμό μορίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τουλάχιστον ίσο με αυτόν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων της τακτικής εξεταστικής περιόδου της αντίστοιχης κατηγορίας ημερησίου λυκείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.) στη συγκεκριμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.

Για τον υπολογισμό του συνολικού αριθμού μορίων της περ. γ’ λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός μορίων του τελευταίου επιτυχόντα της παρ. 1 ή 2, κατά περίπτωση, ανάλογα με το ποιος είναι ο μικρότερος.

Η εισαγωγή στα τμήματα του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 προϋποθέτει την πλήρωση των προϋποθέσεων του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2Α του ίδιου άρθρου, καθώς και της προϋπόθεσης της περ. γ’ της παρούσας.

4. Ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021

οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις υποβάλλουν μόνο το μηχανογραφικό δελτίο της της παρ. 1 (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης).

Το μηχανογραφικό δελτίο του προηγούμενου εδαφίου υποβάλλεται χωρίς τον περιορισμό των επιλογών που προβλέπεται στα εδάφια δεύτερο και τρίτο της παρ. 1.

Συναφώς, ο/η υποψήφιος/α μπορεί να δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο προτίμηση για όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμεί και με οποιαδήποτε σειρά, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 3.

5. Οι υποψήφιοι εισάγονται

στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων της τακτικής εξεταστικής περιόδου και συγκεκριμένα:

α) οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (Α.Ε.Α.) και Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) και

β) οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα σε Α.Ε.Ι. και σε Α.Σ.Τ.Ε.Σε κάθε περίπτωση πρέπει να προκύπτει τουλάχιστον μία (1) θέση ανά τμήμα.».

6. Η παρ. 2 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Για το πρόγραμμα των επαναληπτικών εξετάσεων, τον τρόπο εξέτασης, τη συγκρότηση των Κεντρικών Επιτροπών Εξετάσεων, των Λυκειακών Επιτροπών και Ε.Ε.Δ.Δ.Ε., τους επιτηρητές, τον ορισμό Βαθμολογικών Κέντρων, που μπορεί να είναι ένα ή περισσότερα, τη διακίνηση και βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων και την αναβαθμολόγησή τους και γενικά για κάθε θέμα που αφορά στη διεξαγωγή και ολοκλήρωση της εξεταστικής αυτής διαδικασίας εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις της υπό στοιχεία Φ.251/25089/Α5/2020 απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων

«Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, διαδικασίες και όργανα σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου από το 2020 και εφεξής, με το νέο σύστημα του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 100 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) και με το άρθρο 165 του ν. 4635/2019 (Α ́ 167)» (Β’ 643), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει για το Γενικό Λύκειο, της υπό στοιχεία Φ.153/79899/Α5/21.05.2019 κοινής απόφασης του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Πρόσβαση αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) σε ποσοστά θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ), των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και εφεξής.» (Β’ 1904 και 1940), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει για τα ΕΠΑ.Λ. και της υπό στοιχεία Φ.253/128314/Β6/10-12-2002 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

«Ορισμός των τμημάτων και των σχολών των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων, των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για κάθε ένα από τα τμήματα και τις σχολές αυτές, τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο εξέτασης και βαθμολόγησης της εξέτασης στα ειδικά αυτά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια» (Β’ 1538), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει για τα Ειδικά Μαθήματα.».

7. Η παρ. 4 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Στις αρμοδιότητες των Ε.Ε.Δ.Δ.Ε., οι οποίες συγκροτούνται στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το άρθρο 24 της υπό στοιχεία Φ.251/25089/Α5/2020 απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, συγκαταλέγονται η συλλογή και ο έλεγχος των αιτήσεων και των δικαιολογητικών των υποψηφίων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές εξετάσει.».

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Δείτε σε μορφή pdf την Τροποποίηση απόφασης τρόπου διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων

Δείτε επίσης

Πανελλαδικές ΕΠΑΛ: Υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες-Διαδικασία εξέτασης | Εγκύκλιος
Πανελλαδικές υποψηφίων ΓΕΛ με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Οδηγίες για την προφορική εξέταση
ΦΕΚ: Τρόπος διεξαγωγής Πανελλαδικών 2021-Μέτρα προστασίας-Διαδικασία self test
Πανελλαδικές Γενικών Λυκείων 2021: Εγκύκλιος με ρυθμίσεις θεμάτων για τη διεξαγωγή των εξετάσεων
Πανελλαδικές ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ 2021: Οργανα εξετάσεων-διαδικασία-νομικό πλαίσιο
Παράλληλο μηχανογραφικό ΙΕΚ: Ενημέρωση επί της διαδικασίας | Εγγραφο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση