“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ για ζωντανή μετάδοση μαθήματος: Θυσία τα προσωπικά δεδομένα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ για ζωντανή μετάδοση μαθήματος: Θυσία στο βωμό της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης ακόμη και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.

ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ για ζωντανή μετάδοση μαθήματος

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την Υπουργική Απόφαση, η οποία προβλέπει ζωντανή μετάδοση του μαθήματος από την σχολική τάξη.

Η ΕΠΕΚΕ κοινοποιεί 7 ερωτήσεις επί του θέματος και καλεί τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, τους γονείς και τους μαθητές σε πανεκπαιδευτικό μέτωπο και σε κινητοποιήσεις “για την ακύρωση των κυβερνητικών σχεδιασμών στην εκπαίδευση”.

Δείτε αναλυτικά την Ανακοίνωση

Θυσία στο βωμό της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης ακόμη και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών 

Με μια υπουργική απόφαση μνημείο αυταρχισμού, γραφειοκρατικού φετιχισμού και αντιγραφή εγχειριδίου λειτουργίας τηλεοπτικού studio, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μετατρέψει τις σχολικές τάξεις σε reality show.

H υπουργός Νίκη Κεραμέως είναι αποφασισμένη να τορπιλίσει την εκπαιδευτική διαδικασία και να θέσει σε κίνδυνο ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η ιδέα να μετατραπεί η σχολική τάξη σε ένα πρόχειρο, αντιπαιδαγωγικό live streaming, σοκάρει όταν προέρχεται από την πολιτική ηγεσία ενός υπεύθυνου -υποτίθεται- υπουργείου.

Ο δάσκαλος καλείται μαζί με τα συνήθη καθήκοντά του και την πρόσθετη επιτήρηση των υγειονομικών μέτρων, να ασκεί και εκείνα του παραγωγού, σκηνοθέτη και ηχολήπτη, έχοντας μάλιστα και την ηθική ευθύνη να μην μεταδοθεί κάτι που θίγει την προσωπικότητα ενός παιδιού!

Αν και το υπουργείο Παιδείας θολώνει τα νερά κάνοντας λόγο για καινοτόμες πρακτικές και χρήση νέων τεχνολογιών, ο πυρήνας της εκπαιδευτικής διαδικασίας που προτείνει, στηρίζεται σε μοντέλα περασμένων δεκαετιών, όπου το μάθημα δομείται στην «εκφώνηση» της διδακτέας ύλης και όχι στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο μάθησης και την αλληλεπίδραση διδάσκοντα και διδασκομένων.

Αν τα πράγματα ήταν έτσι, θα αρκούσαν απλώς μερικές μεταδόσεις μαθημάτων από την τηλεόραση, μήπως και διασωθεί η εικόνα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, έστω με τη βοήθεια των φιλικών της ΜΜΕ.

Σε ό,τι αφορά λοιπόν στην επιστροφή σε ένα καταδικασμένο, σκοτεινό παρελθόν και σε έναν αντιδημοκρατικό κατήφορο, πράγματι η υπουργός Παιδείας δεν κάνει «ούτε ένα βήμα πίσω», αλλά πολλά. Είναι εκείνη που βουτά βαθιά στο παρελθόν της εκπαίδευσης με  την  επαναφορά  -από τη δεκαετία του 1950- της  αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια και από τα βάθη του 20ου αιώνα, του εκπαιδευτικού μονόλογου από την έδρα.

Παράλληλα, τόσο η νομοθετική ρύθμιση όσο και η υπουργική απόφαση καταπατούν συνταγματικές επιταγές και τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πιο ειδικά:
  • γιατί απουσιάζει από την υπουργική απόφαση η έγγραφη γνώμη και το αποτέλεσμα της διαβούλευσης με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με την οποία εγκρίνει την απαιτούμενη Εκτίμηση Αντικτύπου; Η Εκτίμηση τέθηκε σε διαβούλευση;
  • ποιος παράγοντας, με ποια προσόντα, σε πόσο χρόνο και με ποια μεθοδολογία εκπόνησε και παρέδωσε την Εκτίμηση Αντικτύπου την ίδια ημέρα με τη δημοσίευση της απόφασης;
  • γιατί δεν προβλέπεται η συναίνεση των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών;
  • υπάρχει συμφωνητικό αποδοχής δωρεάς και σύμβαση Επεξεργασίας Δεδομένων (DPA) μεταξύ υπουργείου Παιδείας και της εταιρίας Cisco για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων;
  • πως αποδεικνύεται πως η πλατφόρμα Webex της Cisco συμμορφώνεται με τον GDPR;
  • στην παράγραφο 5 προβλέπεται πως τα δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών «δύνανται» να κοινοποιούνται στην εταιρία Cisco. Δεν γνωρίζει η υπουργός που είναι και νομικός πως τα άρθρα 26 και 28 του GDPR ορίζουν την υλοποίηση επεξεργασίας δεδομένων, άρα η ενημέρωση και η συγκατάθεση των χρηστών είναι υποχρεωτική ΠΡΙΝ την επεξεργασία;
  • ποια είναι η γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και των αρμοδίων διευθύνσεων του υπουργείου για την live streaming εκπαίδευση; Από πότε οι ιδιωτικές εταιρίες υποκαθιστούν τους θεσμούς της Πολιτείας;

Όλα τα παραπάνω, που με αντιδημοκρατικό τρόπο και πρωτοφανή θρασύτητα διαπράττει η υπουργός Παιδείας, δεν θα είχαν προκύψει αν δεν είχε αποφασιστεί η αχρείαστη επαναλειτουργία των σχολείων, πλην της Γ’ Λυκείου.

Θέση που υποστήριξε από την αρχή ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το σύνολο των εκπαιδευτικών φορέων, με παράλληλη συνέχιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης – παρά τις ανεπάρκειες και την ελάσσονα συνεισφορά του υπουργείου Παιδείας και την παντελή αδράνεια του ΙΕΠ.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα της κυβερνητικής αλαζονείας είναι και η διαρκής άρνηση να απαντηθεί σε ποια άλλη χώρα εφαρμόζεται η live streaming εκπαίδευση, όταν μάλιστα η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα προειδοποιεί για την «υψηλή επικινδυνότητα» της ρύθμισης και ζητά τουλάχιστον ένα μήνα για να την μελετήσει.

Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, τους γονείς και τους μαθητές σε πανεκπαιδευτικό μέτωπο και σε κινητοποιήσεις για την ακύρωση των κυβερνητικών σχεδιασμών στην εκπαίδευση.

  • Καμία κάμερα στα σχολεία
  • Όχι στο νομοσχέδιο «Κεραμέως» που γυρνά την εκπαίδευση στην εποχή των μνημονίων
  • Καμία σκέψη για συλλογή και εμπορική χρήση των προσωπικών δεδομένων των ανήλικων μαθητών και των εκπαιδευτικών
  • Υπεράσπιση της δημόσιας, δωρεάν και ποιοτικής Παιδείας για όλες και για όλους, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις

 Δείτε σχετικά

Ανακοίνωση Υπουργείου για απόφαση απευθείας μετάδοσης μαθήματος: Δυνατότητα μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους
ΦΕΚ Απόφασης απευθείας μετάδοσης μαθήματος: Η διαδικασία
Νόμος 4686/2020-Ζωντανή μετάδοση μαθήματος-άδεια ειδικού σκοπού | Αρθρα 63 & 64
Υπουργείο για ζωντανή μετάδοση μαθήματος: Νόμιμος ο σκοπός της διάταξης-8 ερωτήσεις και απαντήσεις
Ανακοίνωση Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων: Ο σκοπός της συγκεκριμένης επεξεργασίας είναι κατ’ αρχήν νόμιμος
Αρχή Προστασίας Δεδομένων σε ΔΟΕ: Διαβούλευση και εκτίμηση αντικτύπου θέλει η διάταξη για ζωντανή μετάδοση μαθήματος
ΕΣΑμεΑ: Σε καμία περίπτωση κάμερες στα σχολεία
Απευθείας μετάδοση μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο: Ψυχολογικές επιπτώσεις στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς

Δείτε επίσης

ΔΑΚΕ για κάμερες στην τάξη: Live streaming στα σχολεία… “Δεν θα πάρουμε”
Απόσυρση τροπολογίας “μπιγκ μπραδερ στην τάξη” ζητούν οι Τομεάρχες Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση