Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιχορήγηση ΑΕΙ ύψους 117,12 εκ. € για το οικονομικό έτος 2023 | Η κατανομή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιχορήγηση ΑΕΙ ύψους 117,12 εκ. € για το οικονομικό έτος 2023 – Η κατανομή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα – Αύξηση κατά 29% από το 2019 σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ.

Επιχορήγηση ΑΕΙ

Αυξημένη τακτική επιχορήγηση με πόρους ύψους 117,12 εκ. € για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για το οικονομικό έτος 2023, προκειμένου να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες τους και να ανταποκριθούν στις νέες τους αρμοδιότητες, ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ, σύμφωνα με το οποίο πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που δίνεται αυξημένη τακτική επιχορήγηση – κατά 29% από το 2019 – και από 90,78 σε 117,12 εκ. ευρώ, επιπλέον της έκτακτης χρηματοδότησης που επίσης βαίνει αυξανόμενη τα τελευταία χρόνια.

Η απόφαση κατανομής που υπεγράφη από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, κατόπιν εισήγησης του Ανώτατου Συμβουλίου της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘAΑΕ), λαμβάνεται βάσει

α. αντικειμενικών κριτηρίων ως προς το 80% της επιχορήγησης και 

β. αξιολόγησης με ποιοτικά κριτήρια και δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων για το υπόλοιπο 20% της επιχορήγησης.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το ΥΠΑΙΘ σε σχετική ανακοίνωση “συνεχίζεται η αντικειμενική και αξιοκρατική χρηματοδότηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων μας, η οποία διασφαλίζει αφ’ ενός τη διαφάνεια και το δίκαιο τρόπο κατανομής του τακτικού προϋπολογισμού, αφ’ ετέρου την κινητροδότηση της διαρκούς βελτίωσης και αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Υπενθυμίζεται ότι πριν το 2020 και την ψήφιση  σχετικού νομοθετικού πλαισίου, η κατανομή της τακτικής χρηματοδότησης γινόταν κατά την αυθαίρετη κρίση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας”.

Δείτε την Απόφαση για την κατανομή της τακτικής επιχορήγησης των ΑΕΙ εδώ

______________________________

Οι ενότητες κριτηρίων στις οποίες επέλεξαν τα ΑΕΙ να αξιολογηθούν

Α. Συνεχής βελτίωση των βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων του ΑΕΙ (ενότητα υποχρεωτική για όλους),

Β. Αριστεία στην έρευνα και επιδόσεις του επιστημονικού προσωπικού (επελέγη από 15 στα 23 ΑΕΙ),

Γ. Διασύνδεση με την κοινωνία την αγορά εργασίας και αξιοποίηση της παραγόμενης γνώσης (επελέγη από 12 στα 23 ΑΕΙ),

Δ. Διεθνοποίηση (επελέγη από 12 στα 23 ΑΕΙ),

Ε. Ποιότητα πανεπιστημιακού περιβάλλοντος (επελέγη από 7 στα 23 ΑΕΙ).

Δείτε επίσης

ΕΑΠ-μεταπτυχιακά: 14.095 οι προσφερόμενες θέσεις φοίτησης σε 61 Προγράμματα | ΦΕΚ 

Παροχή διδακτικού έργου σε Προγράμματα Α και Β Κύκλου Σπουδών στα ΑΕΙ-Επιστολή διδασκόντων στο ΥΠΑΙΘ 

Ψηφισθέν νομοσχέδιο για σχολική βία και εκφοβισμό στα σχολεία και άλλες διατάξεις: Αποτελείται από 54 άρθρα

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply