Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επίκαιρη ερώτηση Μερόπης Τζούφη: “Αδικαιολόγητη άρση ακαδημαϊκής αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επίκαιρη ερώτηση Μερόπης Τζούφη: “Αδικαιολόγητη άρση ακαδημαϊκής αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ” – “Το Υπουργείο Παιδείας εφηύρε έναν καινοφανή τρόπο για να κατηγοριοποιήσει τα τμήματα σε νέα και παλιά”.

Επίκαιρη ερώτηση Μερόπης Τζούφη

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή η αναπληρώτρια Τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη με Θέμα: “Αδικαιολόγητη άρση ακαδημαϊκής αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ”

Η Βουλευτής επισημαίνει,

πως η πρόσφατη Υπουργική Απόφαση στρέφεται απέναντι στα νέα τμήματα που δημιουργήθηκαν με βάση τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Επίσης, υπογραμμίζει,

πως η μη-αντιστοίχιση με προϋπάρχοντα τμήματα, πανομοιότυπων τίτλων και γνωστικών αντικειμένων, δυναμιτίζει το σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών και δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους – ειδικά για τις σχολές Μηχανικών για τις οποίες υπάρχει νομικά θεσμοθετημένη διαδικασία.

Καλεί δε,

την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να εξηγήσει δημόσια τους λόγους της απόφασης, καθώς και να παρουσιάσει την όποια ακαδημαϊκή και επιστημονική τεκμηρίωση που λήφθηκε υπόψη για την άρση της ακαδημαϊκής αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ.

Τέλος,

ζητά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε άμεσες ενέργειες, ώστε να μην υπάρξουν αδικίες στο σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών και στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση

– Προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: «Αδικαιολόγητη άρση ακαδημαϊκής αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ»

Για πρώτη φορά στα ακαδημαϊκά χρονικά, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να άρει την ακαδημαϊκή αντιστοιχία μεταξύ ομοειδών τμημάτων, εφευρίσκοντας έναν καινοφανή τρόπο για να κατηγοριοποιήσει τα τμήματα σε νέα και παλιά.

Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων Βασίλη Διγαλάκη[1], μια σειρά από νέα τμήματα που ιδρύθηκαν με βάση τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων και αντίστοιχες αποφάσεις των Συγκλήτων τους στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, δε λογίζονται ως αντίστοιχα προϋπαρχόντων τμημάτων, πανομοιότυπων τίτλων και γνωστικών αντικειμένων.

Η απόφαση για άρση των αντιστοιχιών ναρκοθετεί το τοπίο της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης και στρέφεται απέναντι στα ΑΕΙ και τα νέα τμήματα, ειδικά των περιφερειακών ιδρυμάτων. Παράλληλα, δυναμιτίζει το σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους – ειδικά για τις σχολές Μηχανικών για τις οποίες υπάρχει θεσμοθετημένη διαδικασία από τον ν. 4610/2019 (άρθρο 66) και για την οποία δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες από τα συναρμόδια υπουργεία.

Σύμφωνα με τα παραπάνω ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

 

  1. Στη βάση ποιας ακαδημαϊκής και επιστημονικής τεκμηρίωσης λήφθηκε η απόφαση άρσης της ακαδημαϊκής αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ;
  2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να μην υπάρξουν αδικίες στο σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών και στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους πανομοιότυπων τίτλων και γνωστικών αντικειμένων;

Η ερωτώσα βουλευτής

Μερόπη Τζούφη

Δείτε επίσης

Ερώτηση για την επαγγελματική εκπαίδευση 35 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ
Αδειες εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ λόγω κορονοϊού: Συμπληρωματική ενημέρωση
Τοποθέτηση εκπροσώπου κλάδου ΠΕ78 στη συνάντηση φορέων πληττόμενων κλάδων με την Υφ. Παιδείας Σ. Ζαχαράκη
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση