Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιλεκτική αλαλία και αξιοποίηση της μεθόδου «sliding in» – Τι είπε η Υφυπουργός Παιδείας στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιλεκτική αλαλία και αξιοποίηση της μεθόδου «sliding in» – Τι είπε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Ζέττα Μακρή στη Βουλή.

Επιλεκτική αλαλία

Απάντησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή απαντώντας σε Κοινοβουλευτική Ερώτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κου Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου με θέμα: «Θα εξεταστεί η αξιοποίηση της μεθόδου «sliding in» για τα παιδιά με επιλεκτική αλαλία;».

Ο Βουλευτής ρωτούσε

  • Έχει ακριβή στοιχεία το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τις διαγνωσμένες από τα ΚΕΔΑΣΥ ή άλλα αρμόδια όργανα περιπτώσεις μαθητριών και μαθητών με επιλεκτική αλαλία και ποια είναι η γεωγραφική και ηλικιακή κατανομή τους σε προσχολική αγωγή και πρωτοβάθμια εκπαίδευση;
  • Ποια πρωτόκολλα εφαρμόζονται έως σήμερα από το εκπαιδευτικό σύστημα για την ενσωμάτωση των παιδιών με επιλεκτική αλαλία σε προσχολική αγωγή και πρωτοβάθμια εκπαίδευση;
  • Υπάρχει συνεχής και αποτελεσματική ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση μαθητών με επιλεκτική αλαλία;
  • Θα εξετάσει την πρόταση του Ελληνικού Συλλόγου Επιλεκτικής Αλαλίας για την αξιοποίηση της μεθόδου “sliding in” για τα παιδιά με διαγνωσμένη επιλεκτική αλαλία;

Και η κα Μακρή απάντησε ως εξής:

“Κύριε συνάδελφε, δεν ξέρω πόσο πολλά είναι τα περιστατικά. Θα σας πω ότι όταν ήμουν στο δημοτικό είχα συμμαθητή που από την πίεση της οικογένειάς του να είναι καλός μαθητής όταν έμπαινε στην τάξη δεν μιλούσε. Δεν ήταν επιλεκτική αλαλία. Στο διάλειμμα ήταν ένα φυσιολογικό παιδί και μέσα στην τάξη δεν μιλούσε. Με τα χρόνια αυτό το παιδί, βεβαίως, εξελίχθηκε και κατέλαβε και μια από ανώτατες διοικητικές θέσεις εδώ, στην Αθήνα. Δεν ξέρω αν είναι αυτή η περίπτωση που αναφέρετε, δεν είμαι και γιατρός, δεν μπορώ να αξιολογήσω.

Με αφορμή τη δική σας ερώτηση, γιατί είχε υποβληθεί, αναβλήθηκε και δεν είχε γίνει κοινοβουλευτικός έλεγχος, ανακάλυψα ότι και στο φιλικό μου περιβάλλον μια οικογένεια που βίωσε πρόσφατα μια απώλεια ένα από τα παιδιά της έχει αυτό το θέμα. Δηλαδή είναι κάτι που ενώ οι εκπαιδευτικοί στις ερωτήσεις που έκανα για να σας απαντήσω μου είπαν τα τελευταία δώδεκα χρόνια μία διαγνωσμένη περίπτωση είχαν –όχι όλοι, κάποιοι που ρώτησα- φαίνεται ότι ίσως δεν είναι τόσο σπάνιο όσο φανταζόμαστε. Σε κάθε περίπτωση, όπως είπαμε και πριν, δεν έχει σημασία ο αριθμός. Σημασία έχει κάθε περίπτωση να αντιμετωπίζεται.

Εντάσσονται και εδώ -και πάλι, επαναλαμβάνω, εγώ έχω τον άχαρο ρόλο να λέω τι προβλέπεται θεσμικά και τι γραφειοκρατικά- στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, ακολουθούνται και εδώ οι ίδιες διαδικασίες. Η μέθοδος την οποία αναφέρατε, από την έρευνα που έκανα που δεν είναι πλήρης, σε κάποια ΚΕΔΑΣΥ, δεν είναι μια έρευνα η οποία έχει γίνει γνωστή εδώ. Παρόλα αυτά εκείνο που μπορώ να σας πω είναι ότι θα το υποδείξω με βάση και την ερώτησή σας και την αναλυτική ανάλυση που κάνατε.

Όλα τα εργαλεία τα ιατρικά, όλα τα εργαλεία αντιμετώπισης τέτοιων περιπτώσεων, οι οποίες είναι ίσως και πρωτόγονες, ίσως και τώρα διευρύνονται, δεν τις ξέραμε στο παρελθόν, δεν τις ανιχνεύαμε, δεν τις αναδεικνύαμε -δεν είμαι σε θέση να πω για ποιον λόγο- ίσως και να μην υπήρχαν, σε κάθε περίπτωση η υποστήριξη γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γίνεται η ένταξη και η συμπερίληψη όλων των μαθητών με τη διεπιστημονική επιτροπή που υπάρχει στα σχολεία, με τον σύμβουλο της εκπαίδευσης, με τα ΚΕΔΑΣΥ τα οποία κάνουν τις ανάλογες αξιολογήσεις, εκδίδουν την έκθεση, καταρτίζουν και σχεδιάζουν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης, συμμετέχει ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός εκτός από τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής των κλάδων φιλολόγων, μαθηματικών ή φυσικών επιστημών, διαπιστώνεται το είδος και ο βαθμός της ψυχοκοινωνικής δυσκολίας, οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, πιθανές μαθησιακές δυσκολίες, το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, η αλλαγή του σχολικού πλαισίου και, όπως σας είπα, καταρτίζεται και ένα πρόγραμμα εξειδικευμένο το οποίο υποστηρίζεται από ένα κατάλληλα στελεχωμένο τμήμα ένταξης”.

Στη δευτερολογία της είπε:

“Θα επαναλάβω λοιπόν, ολοκληρώνοντας, ότι και για την επιλεκτική αλαλία ισχύει ό,τι ισχύει για την ειδική εκπαίδευση. Θα σας πω ότι εγώ δεν είμαι σαν εσάς ιατρός, οπότε δεν έχω την ευκολία να σχολιάσω και να εκφράσω την άποψή μου, αλλά σας βεβαιώνω ότι είναι κάτι το οποίο θα το λάβουμε σοβαρώς υπόψη. Οιαδήποτε υπόδειξη, οιοσδήποτε τρόπος αντιμετώπισης μιας περίπτωσης η οποία αντιμετωπίζεται, φαίνεται, με επιτυχία στο εξωτερικό εννοείται θα ληφθεί υπόψη και από την ελληνική πολιτεία.

Σε κάθε περίπτωση η συμπεριληπτική εκπαίδευση, η συμπεριληπτική αγωγή είναι στις προτεραιότητες και θέλω να πιστεύω ότι καλώς βαδίζουμε επικαιροποιώντας πάντα, λαμβάνοντας υπόψη και παρατηρήσεις σαν αυτή. Ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών και μαθητριών τους οποίους αφορά, ανεξάρτητα από τη βαρύτητα ή όχι η ευθύνη της πολιτείας είναι να παρέχει τα καλύτερα δυνατά όπλα. Μέχρι τώρα όμως συμπεριλαμβάνεται και η επιλεκτική αλαλία με την παρατήρηση που σας έκανα ότι δεν είναι τόσο συχνή. Μακάρι να εξαλειφθεί.

Εσείς έχετε ευαισθησία γιατί έχετε παιδιά. Εγώ σας βεβαιώ ότι τα παιδιά μου που είναι μεγάλα μου έδωσαν δύο εγγόνια, οπότε την έχω για τα εγγόνια μου την ευαισθησία. Εδώ είμαστε να συνεργαστούμε και στη διάθεσή σας και τα στοιχεία τα οποία κατέθεσα στην προηγούμενη ερώτησή σας στη Βουλή”.

Δείτε επίσης

Προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμοί Σχολικών Νοσηλευτών και ΕΒΠ που έγιναν έως σήμερα 

Πόσοι είναι οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας τελικά; 

Μακρή-αξιολόγηση νεοδιόριστων: Μέχρι τη λήξη του σχολ. έτους θα έχει ολοκληρωθεί-Αναδρομική μονιμοποίηση 

Στοιχεία Υπουργείου Παιδείας για προσλήψεις αναπληρωτών έως 23.3.2024-Διορισμούς 2020 έως 2024 

Χορήγηση φαρμάκων σε μαθητές στο σχολείο: Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση