Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης από το 1982 έως σήμερα: Η ετήσια έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης από το 1982 έως σήμερα: Η ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ).

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης από το 1982

Η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) κοινοποίησε την ετήσια έκθεσή της με τίτλο “Η Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης από το 1982 μέχρι Σήμερα: Το Θεσμικό Πλαίσιο και Περιπτώσεις Εφαρμογής του“.

Η έκθεση υποβλήθηκε στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Οπως αναφέρεται στην έκθεση

σκοπός της είναι η συμβολή της στη διαμόρφωση προϋποθέσεων, κριτηρίων και διαδικασιών που διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα και την αξιοκρατία κατά την επιλογή των στελεχών και σε αυτό το πλαίσιο εξειδικεύονται οι στόχοι που αναλύονται.

Να υπενθυμίσουμε πως

επίκειται η κατάθεση νομοσχεδίου από πλευράς ΥΠΑΙΘ το οποίο θα αφορά στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

__________________

Σύμφωνα με το προλογικό σημείωμα της έκθεσης της ΑΔΙΠΠΔΕ

Οι νομοθετικές προβλέψεις σχετικά με τις προϋποθέσεις για την υποβολή υποψηφιότητας, τα κριτήρια και τις διαδικασίες επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης αποτελούν αντικείμενο έντονου ενδιαφέροντος για τους εκπαιδευτικούς, τους αρμόδιους φορείς και για τους ειδικούς επιστήμονες, δεδομένου ότι τα στελέχη της εκπαίδευσης, μέσα από σύνθετους και πολυεπίπεδους ρόλους συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση των σκοπών της εκπαίδευσης.

Στη χώρα μας, η επιλογή στελεχών

παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι μετά τον νόμο 1304/1982, που κατάργησε τη μονιμότητα των θέσεων των στελεχών και τις μετέτρεψε σε θέσεις επί θητεία τετραετούς διάρκειας με δυνατότητες επανάκρισης και ανανέωσης της θητείας, και τον νόμο 1966/1991, που κατάργησε τη δυνατότητα επανάκρισης, θεσπίστηκαν από τις αλληλοδιάδοχες κυβερνήσεις της περιόδου 1982-2018 δεκαοκτώ (18) σχετικά νομοθετήματα, τα οποία, ενώ καθιέρωσαν τα γενικά κριτήρια επιλογής.

1. επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση,

2. χρόνια υπηρεσίας στην τάξη ή/και σε θέσεις στελέχους,

3. αξιολόγηση του υποψηφίου στη θέση που ήδη κατέχει και

4. συνέντευξη,

διαφοροποιούνται σημαντικά στον τρόπο μοριοδότησης των εν λόγω κριτηρίων και, κυρίως, διαφοροποιούνται στη μοριοδότηση των επιμέρους παραμέτρων (υποκριτηρίων), που συγκροτούν τα παραπάνω τέσσερα γενικά κριτήρια.

Α. Σκοπός και Στόχοι της Έκθεσης

Απώτερος σκοπός της παρούσας Έκθεσης της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. είναι η συμβολή της στη διαμόρφωση προϋποθέσεων, κριτηρίων και διαδικασιών που διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα και την αξιοκρατία κατά την επιλογή των στελεχών και σε αυτό το πλαίσιο εξειδικεύονται οι παρακάτω στόχοι:

1. Να αναδείξει συγκριτικά και να σχολιάσει τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν μεταξύ των εναλλασσόμενων νομοθετημάτων, αναφορικά με τις προϋποθέσεις επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.

2. Να αναδείξει συγκριτικά και να σχολιάσει τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν μεταξύ των εναλλασσόμενων νομοθετημάτων, αναφορικά με τα γενικά κριτήρια επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.

3. Να αναδείξει συγκριτικά και να σχολιάσει τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν μεταξύ των εναλλασσόμενων νομοθετημάτων, αναφορικά μετα υπο-κριτήρια, που συγκροτούν τα γενικά κριτήρια επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.

4. Να αναλύσει τα δεδομένα από την εφαρμογή της νομοθεσίας και τη μοριοδότηση των υποψηφίων στελεχών (α) στα αντικειμενικά-μετρήσιμα κριτήρια και (β) στη συνέντευξη.

5. Να μελετήσει τη βαθμολόγηση των υποψηφίων κατά τη συνέντευξη και να διερευνήσει τον ρόλο της στην τελική κατάταξή τους.

6. Να σχολιάσει και να διατυπώσει προτάσεις επί ειδικότερων θεμάτων που ανακύπτουν από τα προβλεπόμενα σε διαφορετικά νομοθετήματα σχετικά με τις επιλογές των στελεχών.

Δείτε σε μορφή pdf ολόκληρη την Ετήσια Εκθεση ΑΔΙΠΠΔΕ 2020

Δείτε επίσης

Προϊστάμενοι Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του ΥΠΑΙΘ: Τοποθετήθηκαν με απόφαση της Υπουργού Παιδείας
 Νέο ΦΕΚ παράτασης περιοριστικών μέτρων λόγω κορονοϊού: Από 7 έως 14.12.2020
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση