Κυριακή, 7 Ιουνίου 2020

“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών 28 εκατ. ευρώ: Παρουσίαση δράσεων από ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών 28 εκατ. ευρώ: Παρουσίαση επιμορφωτικών δράσεων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων – Ο νέος σχεδιασμός και η φιλοσοφία του.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών 28 εκατ. ευρώ

Τις επιμορφωτικές δράσεις που σχεδιάζει, καθώς και αυτές που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη παρουσίασε με Ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δια της Υπουργού του κας Νίκης Κεραμέως.

Σύμφωνα με την Ανακοίνωση

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει ως στρατηγική προτεραιότητα για οποιαδήποτε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση τη συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ανακοινώνει:

Τα πρώτα πεδία εφαρμογής:
  • Βασικοί εγγραμματισμοί (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες),
  • νέα προγράμματα σπουδών και νέο εκπαιδευτικό υλικό,
  • εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιορισθέντων,
  • θέματα μαθητείας και μαθηματικών-φιλολόγων ΕΠΑΛ,
  • νέες θεματικές, αλλά και
  • διαφοροποιημένη διδασκαλία,

ώστε οι εκπαιδευτικοί να ανταποκρίνονται στην ετερογένεια των παιδαγωγικών αναγκών όλων ανεξαιρέτως των μαθητών.

Στο πρώτο αυτό στάδιο, επενδύεται στο ανθρώπινο δυναμικό των σχολείων το ποσό των 14 εκατομμυρίων ευρώ (13.930.608,38 €).

Επιπροσθέτως

Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η διαδικασία επανέρχεται με ταχείς ρυθμούς και ισχυροποιείται, με στόχο την ουσιαστική μετάβαση σε ένα σύγχρονο μοντέλο επιμόρφωσης.

Ειδικότερα, δημιουργούνται επιμορφωτές-πολλαπλασιαστές που θα υλοποιούν ενδοσχολικές επιμορφώσεις σε δίκτυα σχολείων, καθώς και έναν συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως δραστηριοτήτων, σε συνεχή επαφή με τον εκπαιδευτικό και την σχολική τάξη.

Οι δράσεις που προγραμματίζονται και υλοποιούνται, εντάσσονται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020» και έχουν ως εξής αναλυτικά:

Α. Επιμορφωτικές Δράσεις που προγραμματίζονται για εξειδίκευση ως χρηματοδοτούμενες Πράξεις:
– Βασικοί εγγραμματισμοί στη Γλώσσα, τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες

Η δράση αυτή, διάρκειας ως τις 31/12/2022, πραγματοποιείται για πρώτη φορά, σε σύμπραξη με πανεπιστημιακά τμήματα, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 3.800.000 €.

Η πρωτοβουλία στοχεύει στη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών, όπως καταγράφονται και στα αποτελέσματα διαγωνισμού της PISA.

Η μη χρηματοδοτούμενη, παρεχόμενη από Πανεπιστήμια της χώρας, πιλοτική εφαρμογή θα αρχίσει από την 1/4/2020 και θα αφορά 15.000 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας.

– Εισαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Εν όψει των νέων διορισμών, θα πραγματοποιηθεί εισαγωγική επιμόρφωση, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της εξειδίκευσης, από το σχολικό έτος 2020-2021 με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 2.000.000 € και θα αφορά 11.500 εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας.

– Επιμόρφωση στις Νέες Θεματικές

Η ανωτέρω δράση, η οποία θα αρχίσει πιλοτικά χωρίς χρηματοδότηση, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της χώρας, τον Απρίλιο του 2020 και ως χρηματοδοτούμενο το Φθινόπωρο του 2020, αποτελεί καινοτόμο επιμορφωτική παρέμβαση που αφορά στην επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στην εργαστηριακή και ανακαλυπτική μάθηση που αφορά στην εφαρμογή των νέων θεματικών, ανεξαρτήτως ειδικότητας.

Επιπλέον, η επιμόρφωση θα λειτουργήσει υποστηρικτικά ως προς την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και θα αφορά 696 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας.

Η επιμόρφωση θα λειτουργήσει υποστηρικτικά ως προς την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και θα ενταχθεί στον προϋπολογισμό τους.

Β. Επιμορφωτικές δράσεις που είναι ήδη σε εξέλιξη:
– Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Σπουδών και το εκπαιδευτικό υλικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Η εν λόγω επιμόρφωση, η οποία θα αρχίσει την 1/9/2020, αφορά την επιμόρφωση 35.000 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, τα οποία σχεδιάζονται με ταχείς ρυθμούς.

Στόχος είναι η μεθοδική, σταδιακή εφαρμογή νέων τρόπων διδασκαλίας – χωρίς αιφνιδιασμούς καθώς και η βέλτιστη προετοιμασία των εκπαιδευτικών.

Πραγματοποιείται σε συνέχεια της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» 2014-2020.

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 4.438.113,62€.

Ανάλογο επιμορφωτικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2011-2012 το οποίο, ωστόσο, αφορούσε την επιμόρφωση στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτών εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών μόνο των σχολικών μονάδων που εφάρμοσαν πιλοτικά τα Προγράμματα Σπουδών του Νέου Σχολείου (120 σχολικές μονάδες Α/θμιας εκπαίδευσης και 68 σχολικές μονάδες Β/θμιας εκπαίδευσης), στο πλαίσιο της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Πιλοτική Εφαρμογή».

– Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα Μαθητείας

Έχει ολοκληρωθεί η Α’ φάση της επιμόρφωσης (1/9/2017-8/2/2019) και είναι σε εξέλιξη ο τρίτος κύκλος της Β’ φάσης.

Ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στο ποσό των 884.659,22€ και αφορά 4.000 καθηγητές δευτεροβάθμιας.

– Επιμόρφωση σε πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας.

Η επιμόρφωση γίνεται με πρακτικές υποστήριξης των μαθητών στον πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, δηλαδή στην επιμόρφωση που βοηθά τους εκπαιδευτικούς να ανταποκριθούν στην ετερογένεια των παιδαγωγικών αναγκών όλων ανεξαιρέτως των μαθητών, και η οποία πραγματοποιείται για πρώτη φορά.

Ο προϋπολογισμός της συγκεκριμένης δράσης ανέρχεται σε 1.462.360,41€ και αφορά 25.000 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

– Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ: Υλοποίηση της Επιμόρφωσης Φιλολόγων και Μαθηματικών των ΕΠΑΛ

Η ως άνω δράση, προϋπολογισμού 1.345.475,13€, αποτελεί καινοτόμο επιμορφωτική παρέμβαση. Θεσμοθετήθηκε και εφαρμόστηκε πιλοτικά από το σχολικό έτος 2017-2018, γενικεύτηκε από το σχολικό έτος 2018-2019 και αφορά 7.200 εκπαιδευτικούς ΕΠΑΛ και Δευτεροβάθμιας.

Δείτε σχετικά

Πρόγραμμα Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών: Νέες Θεματικές, Συντονιστές Σχολ. Σύμβουλοι, Σχολ. Σύμβουλοι, Στελέχη εκπ/σης κ.α.
Επιμορφωτικά Προγράμματα ΙΝΕΠ-ΕΚΔΔΑ: Και οι αναπληρωτές δικαίωμα συμμετοχής

Δείτε επίσης

Σχεδιασμός Αξιολόγησης σχολείων: Βασικοί άξονες-Ποιοι θα αξιολογήσουν-Επιλογή Σχολικών Συμβούλων
Αξιολόγηση από Σεπτέμβριο: Τι ανέφερε η Υπουργός Παιδείας στο “Πρώτο Θέμα”
Αξιολόγηση: Οι φάσεις υλοποίησης σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας
Ζαχαράκη στην ΕΡΤ: Θα ενισχύσουμε την παρουσία των Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση