Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιμόρφωση ψηφιακών δεξιοτήτων: 80.000 οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί μέχρι στιγμής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιμόρφωση ψηφιακών δεξιοτήτων: 80.000 οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί μέχρι στιγμής – Τι δήλωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Επιμόρφωση ψηφιακών δεξιοτήτων

Σχεδόν 80.000 είναι οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί έως αυτή την ώρα – σε σύνολο 163.000 – για να παρακολουθήσουν το ταχύρρυθμο πρόγραμμα επιμόρφωσης για ψηφιακές δεξιότητες, όπως ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Αναλυτικά η Ανακοίνωση της Υπουργού

“Συνομιλώντας με εκπαιδευτικούς μας που παρακολουθούν το πρόγραμμα επιμόρφωσης για ψηφιακές δεξιότητες.

Το πρόγραμμα που δρομολογήσαμε υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το ΙΤΥΕ Διόφαντος, όλοι πολύτιμοι εταίροι στο σημαντικό αυτό έργο και τους ευχαριστούμε θερμά για την εξαιρετική συνεργασία.

Χτίζουμε πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, χτίζουμε πάνω στο άλμα ψηφιοποίησης που έχει συντελεστεί.

Επενδύουμε στο πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό μας. Σχεδόν 80.000 εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί και συνεχίζουμε!”

Δείτε την Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ για την ταχύρρυθμη επιμόρφωση
Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ B 5727 – 28.12.2020 Ταχύρρυθμη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Δείτε την Απόφαση στη Διαύγεια

____________________

Επιμόρφωση ψηφιακών δεξιοτήτων
Υπενθυμίζουμε πως
Σκοπός της δράσης

είναι η αξιοποίηση του κεκτημένου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η περαιτέρω καλλιέργεια των γνώσεων και ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις, με την υποστήριξη των σύγχρονων ψηφιακών μέσων, που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες τεχνολογικά εμπλουτισμένης δια ζώσης εκπαίδευσης καθώς και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Ποιους αφορά

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης αφορά 163.104 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (αναπληρωτές ή μόνιμους ή ωρομίσθιους), που υπηρετούν κατά το τρέχον σχολικό έτος (2020-2021) σε δημόσιες σχολικές μονάδες της επικράτειας ή του εξωτερικού, Γενικής ή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,  καθώς και όσους εκπαιδευτικούς υπηρετούν με απόσπαση σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Δήλωση συμμετοχής των εκπαιδευτικών γίνεται ηλεκτρονικά μέσα από την πλατφόρμα https://trainees.t4e.sch.gr/.

Ποιοι υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση
  • Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναπληρωτές, μόνιμοι ή ωρομίσθιοι, που υπηρετούν κατά το σχολικό έτος 2020-2021 σε δημόσιες σχολικές μονάδες της επικράτειας ή του εξωτερικού (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΕΕΚ) Γενικής ή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,
  •  Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υπηρετούν κατά το σχολικό έτος 2020-2021 με απόσπαση σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Κεντρική Υπηρεσία ΥΠΑΙΘ, ΠΔΕ, ΔΙΠΕ, ΔΙΔΕ, σε ανεξάρτητες ή αποκεντρωμένες υπηρεσίες και σε εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου).
Διάρκεια προγράμματος

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως και η συνολική διάρκειά του θα είναι είκοσι (20) ώρες σε χρονικό διάστημα οκτώ (8) εβδομάδων, οι οποίες κατανέμονται σε δέκα (10) ώρες σύγχρονης επιμόρφωσης και σε δέκα (10) ώρες ασύγχρονης επιμόρφωσης, μέσω χρήσης αντίστοιχων εργαλείων τηλεκπαίδευσης.

Τι περιλαμβάνει το επιμορφωτικό πρόγραμμα για τη σύγχρονη εκπαίδευση

  • Παιδαγωγικές αρχές αξιοποίησης της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις διάφορες βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης. Ανάδειξη των ρόλων του εκπαιδευτικού, του μαθητή και των γονέων/ κηδεμόνων, καθώς και παρουσίαση καλών πρακτικών αξιοποίησης εργαλείων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, με αξιοποίηση της πλατφόρμας Webex για τη διαχείριση της επικοινωνίας εκπαιδευτικού – μαθητή,
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο eclass (π.χ. quiz, πληροφοριακό υλικό, εκπαιδευτικό υλικό) και σχεδιασμός σεναρίων σε διδακτικά αντικείμενα αντίστοιχα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης των επιμορφούμενων, και
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο e-me (π.χ. quiz, πληροφοριακό υλικό, εκπαιδευτικό υλικό τα οποία θα αναρτηθούν στο e-me) και σχεδιασμός σεναρίων σε διδακτικά αντικείμενα αντίστοιχα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης των επιμορφούμενων.

Τι περιλαμβάνει το επιμορφωτικό πρόγραμμα για τη ασύγχρονη εκπαίδευση

  • Αυτόνομη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού που διαμορφώνεται για τις ανάγκες της δράσης (υλικό διάρκειας έως 6 ώρες), από τους επιμορφούμενους, αναλαμβάνοντας ατομικά, την εκπόνηση μιας εργασίας με θέμα τον σχεδιασμό διδακτικού σεναρίου για τη διδασκαλία μιας (ωριαίας) διδακτικής ενότητας σε περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η εργασία υποβάλλεται από τον επιμορφούμενο στο e-class ή στο e-me.
  • Οι Eπιμορφωτές μελετούν τις εργασίες παρέχοντας ανατροφοδότηση στους επιμορφούμενους.
  • Καθ’ όλη τη διάρκεια των οκτώ (8) εβδομάδων της επιμόρφωσης ανά τμήμα, παρέχεται υποστήριξη και καθοδήγηση στους επιμορφούμενους ώστε να κατακτήσουν γνώσεις και δεξιότητες. Με το πέρας της διαδικασίας, οι επιμορφούμενοι λαμβάνουν βεβαίωση επιμόρφωσης.
  • Οι επιμορφωτές λαμβάνουν βεβαίωση απασχόλησης δια της οποίας βεβαιώνεται ότι συμμετείχαν, ως επιμορφωτές, στο εν θέματι πρόγραμμα.

Δείτε σχετικά

Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση: ΦΕΚ με τη διαδικασία
Δείτε την Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ για την ταχύρρυθμη επιμόρφωση
Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ B 5727 – 28.12.2020 Ταχύρρυθμη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Δείτε την Απόφαση στη Διαύγεια

Δείτε ακόμη

Υπολογισμός μισθοδοσίας εκπαιδευτικών 2021: Μονίμων-αναπληρωτών-ωρομισθίων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση