Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιμορφωτική εκδήλωση: Ενδοσχολικός εκφοβισμός-Πρόληψη και αντιμετώπιση-Τρίτη 18.01.2022

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιμορφωτική εκδήλωση: Ενδοσχολικός εκφοβισμός-Πρόληψη και αντιμετώπιση-Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022-Διοργάνωση από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.

Πρόσκληση στη διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση της ΠΔΕ Αττικής:
“ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ:ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ”

 Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, διοργανώνει διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: «Ενδοσχολικός εκφοβισμός: Πρόληψη και αντιμετώπιση» η οποία  θα πραγματοποιηθεί την

Τρίτη 18 Ιανουαρίου και ώρες 17:30 -20:30.

Απευθύνεται σε στελέχη εκπαίδευσης, μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.

Η επιμορφωτική μας εκδήλωση

θα αναδείξει τις σημαντικές διαστάσεις του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού, τους παράγοντες που συντελούν στην εκδήλωση της εκφοβιστικής συμπεριφοράς, καθώς και τους αποτελεσματικότερους τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου.

Η τηλεσυνάντηση αποσκοπεί

στην ανταλλαγή προβληματισμών και στην οικοδόμηση σχέσεων επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Φιλοδοξεί να αποτελέσει αφορμή αναστοχασμού της εκπαιδευτικής πράξης και να δώσει προτάσεις, οι οποίες θα προάγουν ένα ειρηνικό και ασφαλές σχολικό περιβάλλον.

Στο πλαίσιο αυτό έχουμε δημιουργήσει ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής και υποβολής ερωτημάτων,

στην οποία μπορείτε να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας και να υποβάλετε σχετικά ερωτήματα προς τους εισηγητές μέχρι την Κυριακή 16 Ιανουαρίου και ώρα 17:00 επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://forms.gle/SRECmJ1wBogLTuDKA

Τα ερωτήματα θα απαντηθούν από τους προσκεκλημένους ομιλητές.

Οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης που επιθυμούν βεβαίωση παρακολούθησης 

θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στη φόρμα επιβεβαίωσης παρακολούθησης:

https://forms.gle/RTvLaZqk5Vbvj24K9

χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) της εγγραφής τους. Η φόρμα αυτή θα ενεργοποιηθεί κατά τη διάρκεια της επιμορφωτικής εκδήλωσης.

Η επιμορφωτική εκδήλωση θα προβάλλεται απευθείας, σε ζωντανή μετάδοση (live- streaming) από το YouTube.

Για να την παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να επιλέξετε το κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο Youtube :

https://www.youtube.com/c/ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Η συμμετοχή στο διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο είναι προαιρετική.

Συνημμένα : Το πρόγραμμα, η αφίσα και οι περιλήψεις της επιμορφωτικής εκδήλωσης.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής

 Δρ Γεώργιος Κόσυβας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Τρίτη 18-1-2022 (17:30-20:30)

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

 

Γεώργιος Κόσυβας

Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής.

Καλωσόρισμα – Συντονισμός.
Εκπρόσωπος του ΥΠΑΙΘ. Χαιρετισμός.
Βασιλική Αρτινοπούλου

Καθηγήτρια Εγκληματολογίας, Τμήμα Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου.

Επισκόπηση της εθνικής πολιτικής για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού: Διαμόρφωση, στοχοθεσία και αξιολόγηση.
Δρ Δημήτριος Σκρέτας

Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κλ. ΠΕ70 του 6ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Αποτυπώνοντας εμπειρίες πρόληψης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Δρ Δέσποινα Δούκα

Διευθύντρια 2ου ΓΕ.Λ. Αγίας Παρασκευής Αττικής.

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικών Μονάδων και Σύμβουλος Σχολικής Ζωής: υπηρετώντας την ευρυθμία του σχολείου, καταπολεμώντας τον σχολικό εκφοβισμό.
Γεωργία Ρουμπέα

Διευθύντρια Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων.

Σχολική διαμεσολάβηση: Η καταλυτική- ήρεμη δύναμη των εκπαιδευμένων συμμαθητών.
Αντιγόνη Λυμπέρη

Κοινωνιολόγος, Μέλος της Ακαδημίας Πρεσβευτών του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.

Πώς εκδηλώνεται ο διαδικτυακός εκφοβισμός; Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου.
Σύντομη περίληψη των εισηγήσεων
Εισήγηση: «Επισκόπηση της εθνικής πολιτικής για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού: Διαμόρφωση, στοχοθεσία και αξιολόγηση».

Βασιλική Αρτινοπούλου, Καθηγήτρια Εγκληματολογίας, Τμήμα Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου.

Στόχος της εισήγησης είναι η πρόσφατη συστηματική επισκόπηση των δράσεων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Ειδικότερα, θα παρουσιασθούν οι αξίες, οι στόχοι, η μεθοδολογία, τα μέσα, οι δράσεις, τα εργαλεία καθώς και η επίδραση/ αξιολόγηση των πρωτοβουλιών που έχουν υλοποιηθεί στο πεδίο της πρόληψης του σχολικού εκφοβισμού στην Ελλάδα. Απώτερος στόχος παραμένει ο (ανα)σχεδιασμός και η υλοποίηση της εθνικής πολιτικής με βάση τη διερεύνηση των νέων αναγκών που έχουν προκύψει για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και την πρόληψη του φαινομένου.

Εισήγηση: «Αποτυπώνοντας  εμπειρίες  πρόληψης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού».

 Δρ Δημήτριος  Σκρέτας,  Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κλ. ΠΕ70 του 6ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στις σχολικές μονάδες ΠΕ και ΔΕ με την αρ. πρωτ. 159704/Γ7/17-12-2012 Υ.Α ιδρύεται στο Υ.Π.Θ.Π.Α. το Παρατηρητήριο Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού και με το αρ.πρωτ. 1236/5-4-2013 έγγραφο του Υ.Π.Θ.Π.Α. συστήνονται τα Παρατηρητήρια Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στις 13 Π.Δ.Ε. ανά την Ελλάδα. Στην εισήγηση γίνεται αναφορά στην αντιμετώπιση των συμβάντων και των ενεργειών για τη «θεραπεία» ή την πρόληψή τους, με τα θεσμικά όργανα της εκπαιδευτικής κοινότητας στην ΠΔΕ Αττικής.

Εισήγηση: «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικών Μονάδων και Σύμβουλος Σχολικής Ζωής: υπηρετώντας την ευρυθμία του σχολείου, καταπολεμώντας τον σχολικό εκφοβισμό».

Δρ Δέσποινα Δούκα, Διευθύντρια 2ου ΓΕ.Λ. Αγίας Παρασκευής Αττικής.

Η εισήγηση εστιάζει στις δυνατότητες συμβολής στη σχολική ζωή και ιδιαίτερα στην πρόληψη και αντιμετώπιση του ενδοσχολικού εκφοβισμού, δύο θεσμών που θεσπίστηκαν πρόσφατα: του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας Σχολικών Μονάδων και του Συμβούλου Σχολικής Ζωής. Εκκινώντας από το πλαίσιο που συνθέτουν τα νομοθετικά και τα συναφή κείμενα (νόμοι, υπουργικές αποφάσεις, οδηγίες κ.λπ.) μεταβαίνει σε δεδομένα της σχολικής εμπειρίας, επισημαίνει ζητήματα που οι δύο θεσμοί καλούνται να αντιμετωπίσουν, θέτει ερωτήματα και διατυπώνει προτάσεις.

 Εισήγηση: «Σχολική διαμεσολάβηση: Η καταλυτική-ήρεμη δύναμη των εκπαιδευμένων συμμαθητών».

Γεωργία Ρουμπέα, Διευθύντρια Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων.

Η Σχολική Διαμεσολάβηση, ως μέθοδος πρόληψης και ειρηνικής επίλυσης αντιθέσεων ή και συγκρούσεων μεταξύ συμμαθητών, έχει δοκιμασθεί τα τελευταία χρόνια σε σχολεία της δευτεροβάθμιας κυρίως εκπαίδευσης στη χώρα μας, βασισμένη σε θαρραλέες πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών. Θα γίνει αναφορά στις θετικές επιδράσεις του θεσμού, στον τρόπο και στα αποτελέσματα της εκπαίδευσης των διαμεσολαβητών, καθώς και στον σημαντικό ρόλο του  διαμεσολαβητή, ως καταλύτη με ιδιαίτερα ισχυρή επίδραση στους συνομηλίκους. Παράλληλα θα αναδειχθούν οι αδυναμίες και οι δυσκολίες στην εφαρμογή του θεσμού και θα αναφερθούν προτάσεις για τη συστηματική και οργανωμένη εκπαίδευση στη διαμεσολάβηση και την υποστήριξη του θεσμού στα σχολεία.

Εισήγηση: «Πώς εκδηλώνεται ο διαδικτυακός εκφοβισμός;  Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου».

Αντιγόνη Λυμπέρη, Κοινωνιολόγος, Μέλος της Ακαδημίας Πρεσβευτών του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.

Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός ξεκινά ανώνυμα στο εικονικό περιβάλλον (flaming, harassment, cyberstalking, denigration, outing, impersonation, happy slapping), όμως οι επιπτώσεις του επηρεάζουν τη μάθηση στον φυσικό χώρο του σχολείου. Βασικό στοιχείο για την πρόληψη και αντιμετώπιση του ηλεκτρονικού εκφοβισμού στα σχολεία είναι η αναγνώριση ότι οι προσπάθειες πρόληψης και παρέμβασης θα πρέπει να αποτελούν κοινή επιδίωξη του σχολείου, της οικογένειας και της κοινότητας. Οι εκπαιδευτικοί παροτρύνονται, ώστε να έχουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού με πρωτοβουλίες, δράσεις και συνεργασίες με αρμόδιους φορείς. Οι παραπάνω ενέργειες στοχεύουν στην εξάλειψη εκφοβιστικών συμπεριφορών, στην αναζήτηση τρόπων λογοδοσίας των δραστών για τις πράξεις τους και στην παρότρυνση των εφήβων να μην μένουν αδρανείς.

Δείτε επίσης

1η Επιστημονική Συνάντηση Κλάδου Σχολικής Ψυχολογίας-Αναδυόμενες προκλήσεις σε καιρούς πανδημίας 

Κακοποίηση-παραμέληση ανηλίκων: Οδηγός για Κοινωνικούς Λειτουργούς στην Εκπαίδευση 

Πρόγραμμα Υποτροφιών Ιδρύματος Ωνάση ακαδημαϊκού έτους 2022-23: Δεκτές αιτήσεις μέχρι 28/02/2022 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση