Κυριακή, 8 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιπτώσεις πανδημίας COVID-19 στη σχολική εκπαίδευση: Η νέα έκθεση του Δικτύου Ευρυδίκη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιπτώσεις πανδημίας COVID-19 στη σχολική εκπαίδευση: Η νέα έκθεση του Δικτύου Ευρυδίκη – “Teaching and learning in schools in Europe during the Covid-19 pandemic”.

Επιπτώσεις πανδημίας COVID-19 στη σχολική εκπαίδευση

Το Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για την οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη, δημοσιεύει νέα έκθεση με τίτλο:  Teaching and learning in schools in Europe during the Covid-19 pandemic’ («Η εκπαίδευση στα σχολεία της Ευρώπης κατά την πανδημία του COVID-19»).

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ

Τα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης COVID-19 είχαν αναμφίβολα μεγάλη επίπτωση στη σχολική και μαθητική κοινότητα. Αν και συνολικό lockdown των σχολικών μονάδων δεν συντελέστηκε σε πολλές περιπτώσεις ή είχε περιορισμένη διάρκεια, η ταχύτατη μετάβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη) ή σε έναν συνδυασμό, αποκάλυψε μεγάλες διαφορές στο επίπεδο χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, καθώς και σε επίπεδο ψηφιακής επάρκειας σχολείων και δεξιοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η έκθεση αυτή δίνει μία σύντομη περιγραφή στις επιπτώσεις που είχε η πανδημία στην οργάνωση της σχολικής εκπαίδευσης, κάνοντας μία σύντομη αναφορά στον τρόπο που αποκρίθηκαν τα ευρωπαϊκά κράτη, με τις πολιτικές που επιλέχθηκαν και τα μέτρα που εφαρμόστηκαν στα εκπαιδευτικά συστήματα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες που προέκυψαν στην εκπαίδευση.

Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ανάμεσα σε άλλα, τη σημασία της πρόσθετης διδασκαλίας σε μικρές ομάδες μαθητών ή της διαφοροποιημένης  διδασκαλίας, ώστε να βοηθηθούν τα παιδιά που αντιμετώπιζαν δυσκολίες με την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η ανάλυση δείχνει, επίσης, πως σε πολλές περιπτώσεις η ξαφνική μετάβαση στην εξ’ αποστάσεως διδασκαλία έδωσε ώθηση στην επιτάχυνση της ψηφιοποίησης των σχολείων.

Η έκθεση αφορά τις Ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν στο Erasmus+ programme της Ε.Ε. και  είναι διαθέσιμη στην αγγλική γλώσσα, στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου  ΕΥΡΥΔΙΚΗ, στον σύνδεσμο:

https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/publications/teaching-and-learning-schools-europe-during-covid-19-pandemic

Δείτε επίσης

Πιστοποίηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από το ΠΜΣ “Ειδική Αγωγή” του Πανεπιστημίου Κρήτης 

Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια από 3 ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας 

ΕΜΕ: Αναγκαιότητα η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μελλοντικών και υπηρετούντων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Share.

About Author

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Leave A Reply