Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή Διαμαρτυρίας προς ΕΟΔΥ για Πρωτόκολλο Αναστολής Λειτουργίας Σχολείων από ΣΕΕΠΕΑ Αττικής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή Διαμαρτυρίας προς ΕΟΔΥ για Πρωτόκολλο Αναστολής Λειτουργίας Σχολείων από τον Σύλλογο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Αττικής.

Επιστολή Διαμαρτυρίας προς ΕΟΔΥ

Αθήνα, 25-9-2020

Αρ. Πρωτ.: 743

 Προς:

-Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας

-Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,

κα Ν. Κεραμέως

 Κοινοποίηση:

-ΠΟΣΕΕΠΕΑ

-Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος

«ΘΕΜΑ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ»

 Αξιότιμοι/ες κύριοι/ες,

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ως πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Αττικής, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική, Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΣΥ και τις ΕΔΕΑΥ της Περιφέρειας  Αττικής, απευθύνει σε σας επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με τη νέα ενημέρωση του «Πρωτοκόλλου Αναστολής Λειτουργίας Σχολείων – Αρχές Διαχείρισης Περιστατικών Covid-19» με ημερομηνία έκδοσης την 18/09/2020.

Μετά από προσεκτική ανάγνωση του ενημερωμένου πρωτοκόλλου και παρά τις όποιες βελτιώσεις, διαπιστώσαμε μια πολύ σημαντική παράλειψη. Στο Κεφάλαιο 1, αφαιρέθηκε το υποκεφάλαιο 1.Στ.

Παραθέτουμε το εν λόγω υποκεφάλαιο:

«1.Στ) Περίπτωση ύποπτου περιστατικού που δεν έχει υποβληθεί σε τεστ

  • Τo παιδί ή ο ενήλικας που είναι ύποπτο κρούσμα COVID-19 (βλ. Παράρτημα) και, για οποιοδήποτε λόγο, δεν έχει υποβληθεί σε έλεγχο με μοριακό τεστ μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο 10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων και την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ α/ υπάρχει εναλλακτική διάγνωση ΚΑΙ β/ δεν έχει επιδημιολογική σύνδεση με ύποπτο ή επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19.
  • Εάν πληρούνται και οι δύο παραπάνω προϋποθέσεις α/ και β/, η επιστροφή στο σχολείο μπορεί να γίνει μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του (τον χρόνο επανόδου για τις συνήθεις ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού).»

Το επίμαχο υποκεφάλαιο προέβλεπε την επάνοδο του παιδιού στη σχολική μονάδα στην περίπτωση που δε θα έκανε διαγνωστικό τεστ. Θα επέστρεφε στο σχολείο με « α/ » γνωμάτευση εναλλακτικής διάγνωσης (και συνεπώς τον χαρακτηρισμό του ως ΜΗ ύποπτο κρούσμα) και απουσία συμπτωμάτων για 24 ώρες ΚΑΙ « β/ » απουσία επιδημιολογικής σύνδεσης με ύποπτο ή επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19.

Με την αφαίρεση του 1.Στ, μένει στην πρωτοβουλία των γονέων για το αν θα γίνει ιατρική αξιολόγηση ή όχι, σύμφωνα με το υποκεφάλαιο 1.Α. Έτσι λοιπόν δεν υπάρχει καμία διασφάλιση ιατρικής αξιολόγησης του ύποπτου κρούσματος. Ακόμα κι αν πραγματοποιηθεί ιατρική αξιολόγηση  με γνωμάτευση εναλλακτικής διάγνωσης, δεν υπάρχει πλέον ο χρονικός περιορισμός των 24 ωρών με απουσία συμπτωμάτων. Επίσης σχετικά με το « β/ », δεν θα ελέγχεται πλέον η επιδημιολογική σύνδεση του μαθητή με ύποπτο ή ακόμα και επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 (πχ θετικό κρούσμα γονέα).

Αυτή η σημαντική παράλειψη αφήνει ακάλυπτες τις σχολικές μονάδες εν μέσω ενός δεύτερου επιδημικού κύματος, υπονομεύει τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και γεννά ερωτήματα σχετικά με την απόφασή σας να προβείτε σε μια τέτοια τροποποίηση.

Αναγνωρίζοντας το δύσκολο έργο σας, αναμένουμε τις δικές σας ενέργειες. Ευχαριστούμε για την προσοχή,

Με εκτίμηση,

για το Δ.Σ.

Η Πρόεδρος                    Ο Γ. Γραμματέας

Ευγενία Τραγάκη              Γεώργιος Δεληγιάννης

Δείτε επίσης

Νέο Πρωτόκολλο Αναστολής Λειτουργίας Σχολείων από τον ΕΟΔΥ
Αιρετοί ΚΥΣΕΕΠ-25.09.2020: Νέες πιστώσεις-Προσλήψεις ΚΛ και Ψυχολόγων-Προσλήψεις COVID 19-Ειδικές Αδειες-Εκλογές
Διαμαρτυρία Λογοθεραπευτών: Στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με αίτημα για επιπλέον προσλήψεις
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση