Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή γονέων για Παράλληλη Στήριξη: Στη Βουλή ως Αναφορά από την Μερόπη Τζούφη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή γονέων για Παράλληλη Στήριξη: Στη Βουλή ως Αναφορά από την Μερόπη Τζούφη, Βουλευτή και αναπληρώτρια Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Επιστολή γονέων για Παράλληλη Στήριξη

Κοινοβουλευτική αναφορά κατέθεσε η κα Μερόπη Τζούφη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, ζητώντας άμεσες απαντήσεις και συγκεκριμένες ενέργειες. Η Βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσε ως αναφορά την επιστολή γονέων μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η οποία δημοσιεύτηκε στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα NEWS 24/7.

Όπως καταγγέλλουν, ο μαθητής στερείται την Παράλληλη Στήριξη και τη συμμετοχή σε Τμήμα Ενταξης -όπως δικαιούται- λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού. Οι γονείς κατηγορούν το Υπουργείο Παιδείας για παραβίαση της νομοθεσίας και θέτουν το ερώτημα αν έτσι εννοείται η «εξαγγελλόμενη και πολλά υποσχόμενη αναβάθμιση του σχολείου». Τέλος καλούν το Υπουργείο να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών, μεριμνώντας ειδικά για τα σχολεία της περιφέρειας και των ακριτικών περιοχών.

Ακολουθεί η επιστολή γονέων μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που χρήζει Παράλληλης Στήριξης

Είμαστε Γονείς… ανηλίκων παιδιών.

Το ένα μας παιδί είναι στο Δημοτικό Σχολείο. Έχει διάσπαση προσοχής (ΔΕΠ), με έντονη δυσκολία στη διατήρηση της συγκέντρωσης και αργό ρυθμό απόκρισης, αδεξιότητα στις κινήσεις, καθώς και δυσκολίες στην ανάγνωση, στη παραγωγή γραπτού λόγου και στα μαθηματικά. Επίσης παρουσιάζει δυσκολία στην οργάνωση, προγραμματισμό και ολοκλήρωση δραστηριοτήτων. Λόγοι για τους οποίους:

  • Απευθυνθήκαμε σε ειδικούς (Παιδοψυχιάτρους, Αναπτυξιολόγους, Εργοθεραπευτές, Οπτομέτρες και Παιδαγωγούς), τις αξιολογήσεις/εκθέσεις των οποίων επισυνάπτουμε,
  • παρακολουθεί εβδομαδιαίως μαθήματα λογοθεραπείας και εργοθεραπείας, (με δική μας οικονομική επιβάρυνση), ύστερα από γνωμάτευση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και παρουσιάζει σταδιακή βελτίωση,
  • ζητήσαμε και λάβαμε αρμοδίως, (από τη πρώτη φάση / Ιούνιο), ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 24 ώρες εβδομαδιαίως, η οποία «συρρικνώθηκε», νόμιμα άραγε; ή… «εντολή άνωθεν;» στις… μισές ώρες (!) λόγω δεύτερου παιδιού, (στη δεύτερη φάση/Σεπτέμβριο) και έλλειψη δεύτερης εκπαιδευτικού (για τη Παράλληλη Στήριξη). Αν υπάρξει τρίτο παιδί οι ώρες θα γίνουν 8 εβδομαδιαίως, κλπ!
  • Επίσης ζητήσαμε από το Σχολείο, ΕΝΤΑΞΗ 1 με 2 ώρες ημερησίως και, λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού, προς το παρόν, μας δόθηκε μια ώρα… εβδομαδιαίως!

Κατόπιν των παραπάνω, απευθυνθήκαμε στο Σχολείο του παιδιού μας, μιλώντας με τη Διεύθυνση του Σχολείου, καθώς και στο Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μας είπαν ότι οι μισές, από τις εγκεκριμένες ώρες την εβδομάδα στη Παράλληλη Στήριξη, οφείλεται στο περιορισμένο ενδιαφέρον εκπαιδευτικών-συναδέλφων τους να πάνε στην Επαρχία, αναφέροντας ότι ενδιαφέρθηκε μόνο το 28%. Επίσης ο Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανέφερε ότι ο συνδυασμός ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ και ΕΝΤΑΞΗΣ θα αποδειχθούν πολύ θετικά για τη παραπέρα βελτίωση/πρόοδο του μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες, όταν παρέχονται κανονικά, σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία και όχι τόσο «κουτσουρεμένα», συμπληρώνουμε εμείς… Δυστυχώς ανάλογη απάντηση είχαμε από το Σχολείο και για την ΕΝΤΑΞΗ και συγκεκριμένα για τη μια ώρα εβδομαδιαίως, επειδή υπάρχουν πολλά παιδιά και δεν επαρκεί το διδακτικό προσωπικό του Σχολείου, για περισσότερες της 1 ώρας εβδομαδιαίως! Ερώτημα δικό μας: Η μία ώρα εβδομαδιαίως επαρκεί για το μαθητή, με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες/ανάγκες; Συμπερασματικά, για τους προαναφερθέντες λόγους, προκύπτουν τα παρακάτω εύλογα (και όχι μόνο), ερωτήματα, σύμφωνα και με τα (α) και (β) σχετικά:

  • Το Σχολείο μας λειτουργεί σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της Πολιτείας, να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει δηλαδή διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μέριμνα για τη παροχή δωρεά δημόσιας ειδικής αγωγής στους έχοντες ανάγκη (με μαθησιακές, νοητικές δυσκολίες και ανάγκες);
  • Η Πολιτεία δεν δεσμεύεται άραγε να διασφαλίζει σε όλους, με διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ, για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στη κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στη κοινωνική και επαγγελματική ένταξη;
  • Η Πολιτεία και οι υπηρεσίες της, δεν οφείλουν να αναγνωρίζουν την «αναπηρία/ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικές κ.α.» ως μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης, πέραν από μικρόψυχους «οικονομίστικους υπολογισμούς», αποτρέποντας τον υποβιβασμό των δικαιωμάτων τους;
  • Η ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ του ΚΕΔΑΣΥ και η Εγκριση-Απόφαση για 24 ώρες εβδομαδιαίως ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, θα πάνε στο κάδο των αχρήστων;
  • Είναι λογικό, δίκαιο και κυρίως νόμιμο, να αδικούν και να στερούν στα παιδιά, σε αυτή τη τρυφερή ηλικία από τα δικαιώματά τους, μη εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία; Δεν υποχρεούμεθα, τουλάχιστον ηθικά, για την «υποστήριξη» του παιδιού μας που είναι όλη μας η Ζωή, να διεκδικήσουμε νομικά τα αναφαίρετα δικαιώματα του και τα δικά μας;
  • Τι θα απαντήσουμε αύριο στη συνείδηση μας και κυρίως στο παιδί μας, όταν ρωτηθούμε: Τι κάνατε τότε; Αγωνισθήκατε; Διεκδικήσατε τα νόμιμα δικαιώματα σας και δικαιώματα μου; Ή τα αποδεχθήκατε όλα σιωπηλά, επιδεικνύοντας αδικαιολόγητη «ένοχη» ανοχή; ΓΙΑΤΙ ΜΑΜΑ; ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ;

Ας μη γελοιόμαστε, η εποχή του ΣΦΑΞΕ ΜΕ ΑΓΑ ΝΑ ΑΓΙΑΣΩ πέρασε ανεπιστρεπτί και δικαίωμα/υποχρέωση μας, αλλά και υποχρέωση της Πολιτείας είναι να εφαρμόζονται οι Νόμοι της. Δεν μας επιτρέπεται άλλωστε, ούτε μας τιμά να αφήσουμε το παιδί μας στη τύχη του ή σε τυχόν ατυχείς και άστοχες, αν όχι και… «αυθαίρετες» ενέργειες/προφορικές εντολές κλπ κάποιων «αρμοδίων ή ανευθυνουπεύθυνων».

Η από μέρους της (Πολιτείας) επίκληση του επιχειρήματος, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έρχονται στην Επαρχία, δεν την απαλλάσσει των υποχρεώσεων της. Καθήκον της να τα αλλάξει όλα, κριτήρια, κίνητρα, κυρίως κίνητρα προσλήψεων κ.α., προκειμένου να εξασφαλίσει τη πλήρωση των θέσεων, που έχει ανάγκη και επιθυμεί, αν το επιθυμεί…

  • Όταν διαπιστωμένα και εν γνώσει της εκάστοτε Πολιτικής Ηγεσίας, αλλά και των αρμοδίων στελεχών της, υπάρχει σήμερα μικρό και αύριο καθόλου ενδιαφέρον στη πλήρωση θέσεων, πχ: στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ για την Επαρχία, θα μείνει το ακριτικό νησί δίχως εκπαιδευτικούς;
  • Θα συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση; Αν ναι, έτσι θα επιτευχθεί η εξαγγελόμενη και πολλά υποσχόμενη ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ του σχολείου, η ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ των εκπαιδευτικών;
  • Να ξεχάσουμε Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και την αντιμετώπιση τους σύμφωνα με τη κείμενη Νομοθεσία; Τα παιδιά μας, ενός κατώτερου Θεού, στον Καιάδα;
  • Ή θα πρέπει να αποφασισθεί άμεσα, («χθές», αύριο θα είναι αργά, πολύ αργά για τους μαθητές, με ειδικές αναπτυξιακές ανάγκες), από τη Πολιτεία, η χορήγηση κινήτρων οικονομικών (όπως πχ: χορήγηση VOUCHER ενοικίου και μετακινήσεων ακτοπλοΐκων / αεροπορικών, ηθικών επιβραβεύσεων, ιεραρχικής εξέλιξης προκειμένου να πληρωθούν οι κενές θέσεις;
  • Τέλος, αυτό το Σχολείο θέλουμε; Αυτό το σχολείο οραματίστηκε ο Νομοθέτης του Ν.3699 ή του Ν.4823;

«Ας μη το κουράζουμε», η απάντηση είναι μία: Η άμεση απόφαση της Πολιτείας χορήγησης «έξυπνων», ειδικών κινήτρων, για τη πλήρωση των κενών θέσεων στο σχολείο για τη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, καθώς και για το σύνολο όλων των άλλων θέσεων, όπως πχ: ΕΝΤΑΞΗΣ. Ειδικές καταστάσεις απαιτούν τη λήψη ειδικών μέτρων.

Αξιότιμε κε Γενικέ,

Προσβλέποντας στις δικές σας ενέργειες, ΖΗΤΟΥΜΕ και προσδωκούμε την άμεση πλήρωση των απαιτούμενων θέσεων της ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ, στα Δημοτικά Σχολεία της Επαρχίας και ιδιαίτερα των ακριτικών νησιών, όπου παρουσιάζονται κενά, προκειμένου τα αναφαίρετα δικαιώματα στην Εκπαίδευση των δυο ή περισσότερων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες να γίνουν απολύτως σεβαστά, μη στερώντας τα, αυτά που η κείμενη νομοθεσία απλόχερα τους παρέχει και η Απόφαση-Έγκριση των 24 ωρών εβδομαδιαίως να εφαρμοσθεί.

Τα ίδια ΖΗΤΟΥΜΕ και για την ΕΝΤΑΞΗ, να συμπληρωθούν δηλαδή τα κενά, προκειμένου να μην αδυνατεί το Σχολείο, ελλείψει εκπαιδευτικών, να ανταποκριθεί στις ειδικές ανάγκες / δυσκολίες των παιδιών, σχετικά με την ΕΝΤΑΞΗ (αλληλοσυμπληρούμενη άλλωστε με τη Παράλληλη Στήριξη) και τις άλλες υποχρεώσεις του, σύμφωνα και με τη κείμενη Νομοθεσία

Δείτε επίσης

ΦΕΚ ίδρυσης νέων Τμημάτων Ενταξης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

Αύξηση οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση: Ερώτηση στη Βουλή  

Ανάκληση μόνιμων διορισμών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η Απόφαση με τα ονόματα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση