Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαμαρτυρία Λογοθεραπευτών: Στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με αίτημα για επιπλέον προσλήψεις

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαμαρτυρία Λογοθεραπευτών: Στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με αίτημα για επιπλέον προσλήψεις – Επιστολή Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών (ΠΣΛ).

Διαμαρτυρία Λογοθεραπευτών

Επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών (ΠΣΛ) στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ με αίτημα την επιπλέον πρόσληψη αναπληρωτών ειδικότητας Λογοθεραπευτών στις θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για τα ειδικά σχολεία και το ΚΕΣΥ (πρώην ΚΕΔΔΥ) καθώς και για την γενική εκπαίδευση.

Ο ΠΣΛ θεωρεί πως

“Δυσάρεστη έκπληξη προκάλεσε στην εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα ο ιδιαίτερα μικρός αριθμός αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ (μόλις 543 άτομα] για την Β φάση προσλήψεων που πραγματοποιήθηκαν την I Παρασκευή 18.09.2020 επί συνόλου 7.848 θέσεων”.

Και συνεχίζει

 “Μεγαλύτερη δυσάρεστη έκπληξη και απογοήτευση προκάλεσε ο ακόμη μικρότερος αριθμός Λογοθεραπευτών, οι οποίοι είναι μόλις 30!

Ο αριθμός αυτός αφορά ολόκληρη την Ελλάδα και είναι κατά πολύ μικρότερος απ’ τις προηγούμενες χρονιές αλλά και από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

Ο ελάχιστος αυτός έως ανύπαρκτος αριθμός ειδικών Λογοθεραπευτών είναι αδύνατον να καλύψει τις ανάγκες για Λογοθεραπεία στην ειδική αγωγή στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ειδικά σχολεία, ΚΕΣΥ κ.α.) σε ολόκληρη την Ελλάδα”. 

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών (ΠΣΛ) διαμαρτύρεται για το γεγονός αυτό και επιθυμεί να το καταγγείλει.

Επιπροσθέτως ο ΠΣΛ επισημαίνει

Οι ανάγκες των παιδιών κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στην Πρωτοβάθμια  και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα αυξημένες ως προς την λσγοθεραπευτικη παρέμβαση ειδικού Λογοθεραπευτή.

Γι’ αυτό, εξάλλου, και στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού (π.χ. Καναδάς) η ειδικότητα του Λογοθεραπευτή προβλέπεται στο εκπαιδευτικό δυναμικό των σχολείων της γενικής και της ειδικής εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, κατά τον Σύλλογο, η αναγκαιότητα παρουσίας Λογοθεραπευτή δικαιολογείται ως εξής:

α) Για Ειδικά σχολεία.

Πολλές από τις διαταραχές των παιδιών που φοιτούν σε ειδικά σχολεία
έχουν επίπτωση στο λόγο και χρήζουν Λογοθεραπευτικής παρέμβασης (π.χ. αυτισμός).

Στις περιπτώσεις αυτές δεν αρκεί η παρουσία του εκπαιδευτικού, ο οποίος δεν έχει την κατάλληλη εξειδίκευση για την αντιμετώπιση των επικοινωνιακών δυσκολιών κλπ.

β) Για Γενικά σχολεία.

Ενώ πραγματοποιούνται προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, η ειδικότητα του Λογοθεραπευτή απουσιάζει από την τυπική εκπαίδευση, ενώ θα έπρεπε για τους παρακάτω λόγους να περιλαμβάνεται:

  • Η υποχρεωτική εκπαίδευση, πλέον, ξεκινάει από 4 ετών και πρέπει να γίνει πρόβλεψη, για την πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση στα ελλείμματα στη βαθιά δομή ταυ λόγου.
  • Η μη έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση από Λογοθεραπευτή, μπορεί να δημιουργήσει δευτερογενώς διάφορα προβλήματα τόσο στο παιδί όσο και στην λειτουργία της τάξης και κατ’ επέκταση στη μαθησιακή διαδικασία μέσα στο Νηπιαγωγείο.
Δείτε ολόκληρη την Επιστολή διαμαρτυρίας του Πανελλήνιου Συλλόγου Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών

Δείτε επίσης

Προσλήψεις Β Φάσης ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2020-21: 548 σε ΣΜΕΑΕ-Παράλληλη Στήριξη-ΕΔΕΑΥ-ΚΕΣΥ-ΖΕΠ
ΑΔΕΔΥ-Αδεια ευπαθών ομάδων-Τηλεργασία: Ζητά διαγνωστικά τεστ κορονοϊού και χορήγηση αδειών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση