Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή 471 μεταπτυχιακών φοιτητών ΠΜΣ “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση” στον Υφ. Παιδείας Α. Συρίγο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή 471 μεταπτυχιακών φοιτητών ΠΜΣ “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση” στον Υφυπουργό Παιδείας κο Αγγελο Συρίγο για το θέμα της αναστολής πραγματοποίησης πρακτικής άσκησης.

Επιστολή 471 μεταπτυχιακών φοιτητών

Επιστολή μέσω email απεστάλη προς τον Υφυπουργό Παιδείας κο Άγγελο Συρίγο με κοινοποίηση στους:

  • Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα  Νίκη Κεραμέως,
  • Υπουργό Υγείας κο Βασίλη Κικίλια,
  • Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Υγείας κο Παναγιώτη Πρεζεράκο και στον
  • επικεφαλής της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Καθηγητή κο Σωτήριο Τσιόδρα

Η επιστολή υπογράφεται από 471 μεταπτυχιακούς φοιτητές του κοινού ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση” και έχει να κάνει με το θέμα της αναστολής πραγματοποίησης πρακτικής άσκησης φοιτητών εξαιτίας της πανδημίας κορονοϊού.

Η επιστολή

Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ, κε Συρίγο,

Είμαστε μεταπτυχιακοί φοιτητές του κοινού ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση». Στο καταληκτικό εξάμηνο του προγράμματος σπουδών μας υπάρχει μόνο η Πρακτική Άσκηση (200 διδακτικών ωρών).

Όπως γνωρίζετε

η Πρακτική Άσκηση των ΠΜΣ με συνάφεια με την ΕΑΕ  ρυθμίζεται από την ΥΑ Αριθμ. 52425/Ζ1/04-04-2019, βάσει της οποίας τουλάχιστον το 60% της Πρακτικής Άσκησής μας πρέπει να υλοποιείται σε δομές ΕΑΕ. Δηλαδή, στο ΠΜΣ μας τουλάχιστον 120 διδακτικές ώρες πρέπει να υλοποιούνται σε δομές ΕΑΕ.

Δυστυχώς,

το εαρινό εξάμηνο 2020, παρά τη δήλωση της κυρίας Κεραμέως ότι δε θα χανόταν το συγκεκριμένο εξάμηνο, στο ΠΜΣ μας σχεδόν όλοι οι φοιτητές που ξεκίνησαν την Πρακτική Άσκηση το εαρινό εξάμηνο 2020 δεν την ολοκλήρωσαν εντός εξαμήνου.

Ο λόγος είναι ότι η ΥΑ Αριθμ. 59181/Ζ1/19-05-2020

δεν παρείχε στο ΠΜΣ μας τη δυνατότητα ολοκλήρωσης της Πρακτικής Άσκησης εντός του εαρινού εξαμήνου 2020 χωρίς να διακυβεύεται η συνάφεια του ΠΜΣ μας με την ΕΑΕ. Αυτό είχε ως συνέπεια το χειμερινό εξάμηνο 2020 να συνευρεθούν οι φοιτητές από το εαρινό εξάμηνο 2020 με τους φοιτητές που ξεκινήσαμε την Πρακτική Άσκηση το χειμερινό εξάμηνο 2020.

Στην αρχή του χειμερινού εξαμήνου 2020

έγινε αίτημα από το Πανεπιστήμιο Πατρών στο ΥΠΑΙΘ για την έκδοση της έγκρισης της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών από το εαρινό εξάμηνο 2020.

Η συγκεκριμένη έγκριση εστάλη στο Πανεπιστήμιο Πατρών πολύ καθυστερημένα (20/10/2020) και έληγε 31/12/2020 (μιας και ως τότε είχε πάρει παράταση το εαρινό εξάμηνο 2020 βάσει της ΥΑ Αριθμ. 59181/Ζ1/19-05-2020).

Στις 07/11/2020 επιβλήθηκε το μέτρο

της αναστολής των πρακτικών ασκήσεων με φυσική παρουσία, το οποίο ανανεώνεται συνεχώς από τότε και ακόμα δεν έχει αρθεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια μεγάλη μερίδα φοιτητών από το εαρινό εξάμηνο 2020 να μην έχει καταφέρει να τελειώσει.

Από τους φοιτητές του χειμερινού εξαμήνου 2020

κανένας δεν έχει τελειώσει, μιας και η έγκριση της Πρακτικής Άσκησής μας από το ΥΠΑΙΘ εστάλη στις 22/01/2021.

Οι δε φοιτητές του εαρινού εξαμήνου 2021

αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα στην εύρεση δομών ΕΑΕ, για να υλοποιήσουν την Πρακτική τους Άσκηση, λόγω της μη περάτωσης της Πρακτικής Άσκησης φοιτητών προηγούμενων εξαμήνων.

Πρόσφατα δηλώσατε στην εκπομπή «Σήμερα» στον ΣΚΑΪ

τις πρακτικές ασκήσεις ότι αναγνωρίζετε το πρόβλημα με τις πρακτικές ασκήσεις και ότι βρίσκεστε σε διαρκή επικοινωνία με την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, αλλά η υφιστάμενη επιδημιολογική κατάσταση δεν επιτρέπει να δοθεί λύση στο πρόβλημα. Επίσης, δηλώσατε ότι, ούτως ή άλλως, μέχρι τις 22/02/2021 υπάρχουν εξεταστικές περίοδοι.

 Ερωτάσθε:

  1. Τί έχει συζητηθεί με την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για τις πρακτικές ασκήσεις που έχουν κομμάτι που πρέπει να γίνει στις δομές όπου υλοποιούνται οι πρακτικές ασκήσεις; Θεωρείται επικίνδυνη για τη διασπορά του κορωνοϊού η ύπαρξη 1-2 φοιτητών ανά αίθουσα με λίγους μαθητές (μιας και μιλάμε για δομές ΕΑΕ); Αν ναι,
  2. γιατί το ΥΠΑΙΘ δεν προβαίνει άμεσα σε αναμόρφωση του πλαισίου των εν λόγω πρακτικών ασκήσεων, ώστε εν μέσω πανδημίας να μπορούν να υλοποιηθούν εξ’ ολοκλήρου εκτός δομών (με βίντεο, εργασίες κτλ.);

Με εκτίμηση,

471 μεταπτυχιακοί φοιτητές του κοινού ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»

 Δείτε σχετικά

Πρακτική άσκηση στην ΕΑΕ: ” Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε”
Αναστολή πρακτικής άσκησης στα μεταπτυχιακά με συνάφεια στην ΕΑΕ & Σχολ. Ψυχολογία | Επιστολή

Δείτε επίσης

Νέα μέτρα lockdown-ΦΕΚ: Τι ισχύει στις κόκκινες περιοχές-Αθήνα-Θεσ/νίκη-Ποια σχολεία λειτουργούν με Τηλεκπαίδευση
Σχολεία: Σε ποιες περιοχές λειτουργούν με Τηλεκπαίδευση-Οι νέες κόκκινες περιοχές
Tα παιδιά δεν οδηγούν την επιδημία, αλλά την παρακολουθούν: Γιατί μένουν ανοικτά τα σχολεία
Σχετικά με την παρουσία ειδικών στα κανάλια και τις αντικρουόμενες απόψεις για τα σχολεία
ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση για μαθητές που συνοικούν με άτομα αυξημένου κινδύνου μετά από κρίση Επιτροπής
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση