Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή ανέργων αναπληρωτών εκπαιδευτικών-Παράθεση αιτημάτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή ανέργων αναπληρωτών εκπαιδευτικών: “Οι αναπληρωτές έχουν αποδείξει ότι στηρίζουν έμπρακτα και με προσωπικές θυσίες την εκπαίδευση αυτού του τόπου”.

Επιστολή ανέργων αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Για ακόμη μια χρονιά η παιδεία της χώρας μας μοιάζει με σχισμένο πουκάμισο! Βρισκόμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς και σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κλάδος παρακολουθεί την υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας, που με μαεστρία φιλοτεχνεί το υπουργείο, το οποίο βάζει στον γύψο με τις “καινοτόμες” δράσεις του την ελληνική εκπαίδευση, δημιουργώντας υποστελεχωμένα σχολεία καθώς και μαθητές δύο ταχυτήτων.

Με τα λύπης διαπιστώνουμε ότι

το υπουργείο των ‘’αρίστων’’ εργαλειοποιεί τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και τους θυσιάζει σαν άλλες Ιφιγένειες στον βωμό της ιδιωτικοποίησης.

Ο εξοβελισμός εν μία νυκτί της Παράλληλης Στήριξης

υπό το πρόσχημα της ισοκατανομής της, δημιούργησε στρατιές ΑΜΕΑ παιδιών, που ενώ είχαν έγκριση για παροχή εξατομικευμένου προγράμματος με πλήρη απασχόληση, μοιράζονται ακόμη και σήμερα τον Ειδικό Παιδαγωγό με άλλα παιδιά που έχουν διαφορετική διάγνωση και βαθμό λειτουργικότητας και τα οποία δεν άπτονται της αρμοδιότητας του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα

να παρακωλύεται κάθε έννοια για ισότιμη πρόσβαση και ίσες ευκαιρίες στην δημόσια εκπαίδευση των ΑΜΕΑ παιδιών και ως φυσικό επακόλουθο η μαθησιακή διαδικασία να υποβιβάζεται, καθότι τα μεν παιδιά δεν λαμβάνουν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που χρειάζονται ώστε να μπορέσουν να εξελιχθούν στο μέτρο του δυνατού κι αφετέρου ο ίδιος ο Ειδικός Εκπαιδευτικός, παρά τις ακαδημαϊκές γνώσεις, την ευαισθησία και το ηθικό χρέος απέναντι στους μαθητές του, αδυνατεί να προσφέρει ισότιμα και ταυτόχρονα την ίδια ποιότητα εκπαίδευσης σε κάθε μαθητή.

Το ίδιο υπουργείο, λοιπόν, που κάνει εξαγγελίες για ίσες ευκαιρίες όλων των παιδιών στην εκπαίδευση,

είναι ακριβώς το ίδιο που αποφασίζει με συνοπτικές διαδικασίες ποιο παιδί θα έχει πλήρη παράλληλη στήριξη και ποιο θα την μοιραστεί, και είναι το ίδιο υπουργείο που βάζει ταφόπλακα στην εκπαίδευση χιλιάδων  κωφών και βαρήκοων μαθητών, βάζοντας λουκέτο στο νηπιαγωγείο τους στην Πάτρα, παρά την κραυγή αγωνίας των γονέων τους.

Τα αναρίθμητα κενά

εκπαιδευτικού προσωπικού στο σύνολο των βαθμίδων, δείχνουν τον στρουθοκαμηλισμό στον οποίο προβαίνει γι’ ακόμη μια φορά το υπουργείο.

Οι μονιμοποιήσεις εκπαιδευτικών

μετά από 12 ολόκληρα χρόνια χαιρετίστηκαν από την εκπαιδευτική κοινότητα, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν και δεν ελαχιστοποιούν το φαινόμενο της αναπλήρωσης, που τείνει να γίνει πανάκεια.

Το ΄΄καινοτόμο΄΄ υπουργείο με τις αλλεπάλληλες συγχωνεύσεις τμημάτων,

ελλείψει χρημάτων ΕΣΠΑ, αφήνει χιλιάδες σχολεία υποστελεχωμένα ή σε αναστολή. Καθηγητές  στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση απουσιάζουν, ενώ τα μαθήματά τους αναπληρώνονται από άλλες ειδικότητες.

Ο μαθηματικός,

έχοντας το Ναπολεόντειο χάρισμα, καλείται να διδάξει Φυσική, Χημεία, Πληροφορική και γιατί όχι και Μαγειρική, καθότι τα εργαστήρια δεξιοτήτων θέλουν πολυπράγμονες επιστήμονες με γνώσεις επί παντός επιστητού.

Στην Πρωτοβάθμια δε η κατάσταση είναι ακόμη πιο δυσοίωνη

καθότι αν στην Δευτεροβάθμια οι συγχωνεύσεις και η ανάθεση εκπαιδευτικού έργου σε άλλες ειδικότητες φαίνεται να βάζει το πρόβλημα κάτω από το χαλάκι, εδώ η αναστολή των ολοήμερων ή των γενικών τμημάτων σε μεγάλο μέρος της χώρας, υπογραμμίζει με τα πιο μελανά χρώματα την αναλγησία του υπουργείου και την επικίνδυνη πολιτική του, που επικρεμάται σαν δαμόκλειος σπάθη πάνω από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Για να υφίσταται στην πράξη η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι επιτακτική ανάγκη να καλυφθούν άμεσα τα κενά της. Κανένα σχολείο δεν πρέπει να μπει στην λαιμητόμο της συγχώνευσης και της υποβάθμισης.

Το υπουργείο, τελευταίως,

ψέγει τους εκπαιδευτικούς για συνεχείς παραιτήσεις και μη αναλήψεις. Ενώ ακόμη στους πίνακες αναπληρωτών περιμένουν χιλιάδες την πρόσληψή τους.

Έφτασε στο σημείο

να στοχοποιήσει εκπαιδευτικούς που εγκυμονούν ή βρίσκονται σε γονική άδεια (μια άδεια απολύτως νόμιμη )και να τους χρήσει εξιλαστήρια θύματα, προκειμένου να κρύψει από πίσω τους τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά και την όποια προβληματική πολιτική τους απόφαση.

Οι αναπληρωτές έχουν αποδείξει ότι

στηρίζουν έμπρακτα και με προσωπικές θυσίες την εκπαίδευση αυτού του τόπου. Είναι αυτοί που στήριξαν στις πλάτες τους 2 ολόκληρα χρόνια την εκπαίδευση σε καιρό πανδημίας με δικά τους μέσα, ώστε να κάνουν πράξη το «Ένα Σχολείο για Όλους».

Μέσω της τηλεκπαίδευσης φυσικά, η οποία κατά πως φάνηκε παρά τους αγαθούς σκοπούς της…΄΄σκανδάλισε΄΄ πολλούς.

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι, που «διακτινίζονται»

κι οργώνουν την χώρα κάθε χρόνο από άκρη σε άκρη, ώστε ακόμη και το ακριτικό παιδί στους Αρκιούς να μορφωθεί και να υψώσει υπερήφανα στην παρέλαση την ελληνική σημαία και οι ίδιοι που σώζουν τους μαθητές τους από ετοιμόρροπα ταβάνια και πλημμυρισμένες προκάτ σχολικές αίθουσες.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

΄΄άριστοι΄΄ του υπουργείου δεν είναι επαίτες, ούτε αρνητές παροχής εκπαίδευσης ή αξιολόγησης. Είναι οι στυλοβάτες και οι θεματοφύλακες της παιδείας αυτού του τόπου, που τόσο πολύ θέλετε να καταπνίξετε.

Μπροστά σε όλα αυτά τα ζητήματα που έχουν ανακύψει

η εκπαιδευτική κοινότητα εναποθέτει ξανά τα πάγια αιτήματά της, για τα οποία το υπουργείο οφείλει να δεσμευτεί :

  • Εκταμίευση κονδυλίων ώστε να υπάρξει κάλυψη όλων των υπάρχοντων λειτουργικών κενών.
  • Παροχή παράλληλης στήριξης σε ΑΜΕΑ μαθητές με αναλογία 1:1
  • Σύσταση νέων οργανικών θέσεων
  • Νέες μονιμοποιήσεις εκπαιδευτικών κάθε χρόνο ανάλογα τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων με αναλογία 1:1
  • Αναστολή κάθε προσπάθειας για συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων που οδηγούν τα σχολεία στην περιθωριοποίηση και στον αφανισμό.
  • Παροχή επιδόματος και κρατική χρηματική βοήθεια για εξεύρεση σπιτιού στον τόπο πρόσληψης μη μόνιμης κατοικίας των αναπληρωτών.
  • Προσμέτρηση των μορίων δυσπρόσιτων και παραμεθόριων σχολείων στους πίνακες των αναπληρωτών.

Δείτε επίσης

Κεραμέως στην ΕΡΤ: Καμία συζήτηση για κλείσιμο σχολείων-Τι είπε για τον χωρισμό τμημάτων
Γονείς-“αρνητές”: Ποινικές κυρώσεις σε όσους αρνούνται να στείλουν τα παιδιά τους σχολείο
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: Εντόπισε θέματα κατάχρησης ή παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων | Οδηγίες
Εγγραφο: Αξιολόγηση σχολικής μονάδας-Υπενθύμιση για τη διαδικασία κατάθεσης Συλλογικού Προγραμματισμού
Οδηγίες παρακολούθησης Ημερίδων Ειδικής Αγωγής από το ΙΕΠ

Πριν φύγετε

Προϋπολογισμός 2022-Υπουργείο Παιδείας: Τι περιλαμβάνει για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Βοηθήματα σε ΑμεΑ-συνταξιούχους-υγειονομικούς ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση