Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή ΠΑΣΑΔ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή ΠΑΣΑΔ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής: Προϋπηρεσία, δικαιώματα, ποινές, μη συμμόρφωση στην κοινοτική οδηγία 1999/70/ΕΚ κατάργηση της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και εμπορευματοποίησή της, οι λόγοι καταψήφισης του νομοσχεδίου

Επιστολή ΠΑΣΑΔ

Επιστολή απέστειλε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑΣΑΔ) αναφορικά με το σχέδιο νόμου:

“Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις”,

Ο ΠΑΣΑΔ ζητεί από τους Βουλευτές της ΕΜΥ την καταψήφιση του νόμου για τρεις λόγους:

1. Για την επιλεκτική ευαισθησία του Υπουργείου Παιδείας στις κοινοτικές οδηγίες.
2. Για την απαράδεκτη, από ένα τέτοιο Υπουργείο λογική ποινών, κι όχι θέσπιση κινήτρων, όπως η αύξηση της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας, στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
3. Την συνεχιζόμενη απαξίωσή τους ως εκπαιδευτικούς, εργασιακά μέσω του διαχωρισμού από τους μόνιμους και διοικητικά εξισώνοντας την προϋπηρεσία τους με μεταπτυχιακά, σεμινάρια κλπ.

Δείτε την επιστολή

Θέμα : «Προϋπηρεσία, δικαιώματα, ποινές, μη συμμόρφωση στην κοινοτική οδηγία 1999/70/ΕΚ κατάργηση της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και εμπορευματοποίησή της, οι λόγοι καταψήφισης του νομοσχεδίου».
Κύριοι βουλευτές,

Θα ακούσατε τις τελευταίες μέρες την είδηση πως ελλείψει εκπαιδευτικών Πληροφορικής στο ακριτικό νησί της Κάσου, το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Άμυνας αποφάσισε να ορίσει δύο στρατιώτες, πτυχιούχους Πληροφορικής, που κάνουν τη θητεία τους στο νησί, για να διδάξουν τους μαθητές με στόχο να τους…προετοιμάσουν για τις πανελλήνιες!

Κι αυτό είναι πραγματικό γεγονός, που λαμβάνει χώρα το 2020 κι όχι το 1960 ή το 1970, και σε μια περίοδο όπου λειτουργούν πλήρως και διακριτά οι θεσμοί κι οι υπηρεσίες ενός κράτους που θέλει να θεωρείται Ευρωπαϊκό!

Η 10χρονη και πλέον απουσία διορισμών, δείχνει πια ολοφάνερα τις παθογένειες του ελληνικού συστήματος μόνιμων διορισμών κι αναπλήρωσης.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται γιατί κουράστηκαν να γυρνούν σ’ όλη την Ελλάδα, σε διαφορετικές περιοχές κάθε χρόνο, να μένουν σε ξενοδοχεία επειδή δε βρίσκουν σπίτια, να αφήνουν πίσω τις οικογένειες τους ξανά και ξανά, να είναι αναλώσιμοι, να ζουν στην αβεβαιότητα!

Το σημαντικότερο όμως;

Απογοητεύτηκαν απ’ την απαξίωση, με τον 4589, της προϋπηρεσίας τους που αποκτήθηκε με τόσο κόπο!
Ο 4589 (ΠΟΥ ΔΕΝ ΨΗΦΙΣΕ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ) ήταν, είναι και θα είναι, όσο δεν αλλάζει, ένας κακός νόμος. Αυτό το λέγαμε και θα επιμένουμε να το λέμε αφού επαληθεύεται πλέον και στην πράξη, μετά την ψήφισή του.

Για πρώτη χρονιά φέτος παρατηρείται το φαινόμενο της μη ανάληψης υπηρεσίας και των παραιτήσεων αναπληρωτών (ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ!) σε τέτοια ένταση και σε τέτοιους αριθμούς που πλέον καθιστά δύσκολη και αβέβαιη την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων.

Το φαινόμενο αυτό, όπως έχουμε προειδοποιήσει από τον Δεκέμβρη το Υπουργείο, θα ενταθεί από τον Γενάρη και μετά, καθώς η υπομοριοδότηση της προϋπηρεσίας έναντι των κάθε είδους προσόντων επιδρά καταλυτικά στη λογική των συναδέλφων που επιλέγουν, με βάση τον νόμο, να συλλέξουν μόρια προσόντων έναντι προϋπηρεσίας και κανείς δε μπορεί να τους κατηγορήσει γι΄ αυτό.

Κι ας προσεχθεί εδώ πως αυτοί που δεν εμφανίζονται ανήκουν και στους λεγόμενους ΜΗΔΕΝΙΚΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ αναπληρωτές!

Ο νόμος Γαβρόγλου, ο οποίος έπρεπε ν’ αλλάξει χτες, απαξιώνει τον αναπληρωτή και την αναπλήρωση σε σημείο που σ’ ένα ανησυχητικά μεγάλο ποσοστό, παλιοί και νέοι συνάδελφοι, προσχωρούν στη θέση πως αν δεν προσληφθείς στο…σπίτι σου, δεν αξίζει ν’ ασχοληθείς!

Επειδή τίποτε πιο αστείο δεν υπάρχει από την επανάληψη των ίδιων λαθών ο διπλασιασμός της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας στα δυσπρόσιτα ως πιθανολογούμενο κίνητρο, θα έχει μοναδικό κι ολέθριο συνάμα αποτέλεσμα τη μετατόπιση του ενδιαφέροντος των αναπληρωτών μόνο γι’ αυτά τα σχολεία και τη διόγκωση του προβλήματος της μη στελέχωσης όλων των άλλων, αφού η δυσκολία στην αναπλήρωση σήμερα δεν επικεντρώνεται μόνο στις σχολικές μονάδες των δυσπροσίτων αλλά σε όλη την Ελλάδα.

Οι δε κλειστοί πίνακες, είτε για διετία είτε για τριετία, θα μπορούσαν να εφαρμοστούν μόνο αν δε γνωρίζαμε τις επιπτώσεις που είχαν από το 1998 που εφαρμόστηκε ο γραπτός ΑΣΕΠ μέχρι το 2001 που αναγκάστηκε το Παιδείας να τους ανοίξει για να μπορούν να προσλαμβάνονται αναπληρωτές και από το 2009 που τους έκλεισε η κα Διαμαντοπούλου για να ξανανοίξουν τάχιστα(!) αφού και πάλι είχαν καταστήσει δυσλειτουργική τη διαδικασία αναπλήρωσης.

Αν λέμε και διδάσκουμε “το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού”, για το τρις τι πρέπει να πούμε σήμερα;

Κύριοι βουλευτές,

για την επιλεκτική ευαισθησία του Υπουργείου Παιδείας στις κοινοτικές οδηγίες που περιγράψαμε στην προηγούμενή μας επιστολή,
για την απαράδεκτη, από ένα τέτοιο Υπουργείο λογική ποινών, κι όχι θέσπιση κινήτρων, όπως η αύξηση της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας, στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
αλλά και για την συνεχιζόμενη απαξίωσή τους ως εκπαιδευτικούς

Α) εργασιακά, μέσω του απαράδεκτου διαχωρισμού τους από τους μόνιμους συναδέλφους και

Β) διοικητικά, εξισώνοντας την προϋπηρεσία τους με μεταπτυχιακά, σεμινάρια κλπ,
ζητάμε από εσάς την καταψήφιση του νόμου.

Με εκτίμηση το Δ.Σ.

του  ΠΑ.Σ.Α.Δ.

Τριετής αποκλεισμός όσων διορίζονται και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται | Ρύθμιση στη Βουλή
Ερώτηση για ΠΕ78 στη Βουλή από τον Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Χρήστο Κέλλα
Στη Βουλή: Που οφείλεται το εκτεταμένο φαινόμενο της μη αναπλήρωσης;
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση