Κυριακή, 22 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή ΠΑΣΑΝ στο Υπουργείο Παιδείας: Ζητά 2.500 διορισμούς στη Γενική Αγωγή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή ΠΑΣΑΝ στο Υπουργείο Παιδείας: Ζητά 2.500 μόνιμους διορισμούς στη Γενική Αγωγή και ίδρυση νέων οργανικών θέσεων.

Επιστολή ΠΑΣΑΝ στο Υπουργείο

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ) αποστέλλει εκ νέου επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, επισημαίνοντας την ανάγκη για ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και άμεση προώθηση μόνιμων διορισμών Νηπιαγωγών.

Το θέμα έχει ήδη τεθεί από τον Σύλλογο στο παρελθόν, ωστόσο θεωρεί κρίσιμο να επανέλθει, δίνοντας έμφαση στη σοβαρότητα του ζητήματος και ζητώντας από την Πολιτεία να σκύψει με υπευθυνότητα πάνω από τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.

Ακολουθεί η επιστολή

Τόπος: Λειβαδιά, 6/5/2025

Αρ.Πρωτ. 12

Επιστολή

Από : Το ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑ.Σ.Α.Ν)

Προς: Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού

Θέμα: Ανάγκη για άμεσο προγραμματισμό μόνιμων διορισμών νηπιαγωγών.

Αξιότιμοι/ες κύριοι/ες,

Το θέμα των μόνιμων διορισμών νηπιαγωγών έχει τεθεί και στο παρελθόν, όμως με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να τονίσουμε ξανά την ανάγκη να δοθεί ουσιαστική προσοχή σε αυτό το πάγιο και δίκαιο αίτημα. Παρότι ο κλάδος μας αντιμετωπίζει πολλά και σοβαρά προβλήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης, το πιο πιεστικό και κρίσιμο ζήτημα αυτή τη στιγμή είναι η έλλειψη μόνιμου προσωπικού.

Στις 24 Απριλίου 2025, η Υπουργός Παιδείας κα Ζαχαράκη, μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega», αναφέρθηκε ξεκάθαρα στον κλάδο των νηπιαγωγών και έκανε λόγο χαρακτηριστικά για την ίδρυση οργανικών θέσεων ως ουσιαστικό ζήτημα. Επίσης, η υπουργός επεσήμανε ότι θα γίνουν φέτος αρκετοί διορισμοί στον κλάδο των νηπιαγωγών και πως αυτή η δέσμευση θα γίνει πράξη. Πρόσθεσε πως θα διοριστούν αρκετές/οι νηπιαγωγοί και πως ο αριθμός θα είναι αυξημένος. Τέλος, σε σχετική ερώτηση για την ίδρυση οργανικών θέσεων στον κλάδο μας, δήλωσε ότι θα υπάρχουν αυξημένες θέσεις και για να μπορέσει κάποιος/α εκπαιδευτικός να προσληφθεί σε αυτή θα πρέπει να γίνει σύσταση οργανικών θέσεων, κάτι το οποίο όπως ανέφερε είναι τεχνικό ζήτημα και θα επιλυθεί.

Πρόκειται για μια επίσημη δέσμευση της Υπουργού για τη φετινή χρονιά, που επιβεβαιώνει την ύπαρξη σημαντικών αναγκών στην προσχολική εκπαίδευση και την πρόθεση του Υπουργείου να προχωρήσει σε ουσιαστική ενίσχυση του κλάδου. Ελπίζουμε πως αυτή η δέσμευση δε θα μείνει σε επίπεδο δηλώσεων, αλλά θα μεταφραστεί σε πράξη με την κάλυψη των πραγματικών αναγκών μέσω μόνιμων διορισμών.

Εδώ και χρόνια, οι μόνιμοι διορισμοί στον κλάδο των νηπιαγωγών περιορίζονται σχεδόν αποκλειστικά στις συνταξιοδοτήσεις, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται ποτέ οι πραγματικές ανάγκες. Η διαχρονική αυτή υποστελέχωση αποδεικνύει ξεκάθαρα πως ο κλάδος μας είναι σταθερά στο περιθώριο των εκπαιδευτικών πολιτικών, παρά τον κομβικό του ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία και την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής.

Για τον λόγο αυτό, επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά σε αυτό το αίτημα με την ελπίδα πως, θα υπάρξει μια ουσιαστική, θεσμική ανταπόκριση που να τιμά το έργο των νηπιαγωγών και να στηρίζει τις ανάγκες των παιδιών και των σχολικών μονάδων.

Από την καθιέρωση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης το 2018, οι ανάγκες στις σχολικές μονάδες αυξάνονται συνεχώς, ενώ η στελέχωση βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό σε αναπληρωτές/τριες, γεγονός που δε συνάδει με τη σταθερότητα και την ποιότητα που απαιτεί η εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις προσλήψεις αναπληρωτών/τριών στις τρεις πρώτες φάσεις κάθε σχολικής χρονιάς (αφαιρώντας περίπου 20% που αφορούν σε άδειες) είναι αποκαλυπτικά:

Σχολική Χρονιά Α φάση Β φάση Γ φάση Προσλήψεις (πρώτες           3

φάσεις, -20%)

2018–2019 1635 237 53 1540
2019-2020 2280 539 118 2349
2020-2021 2886 585 208 2943
2021-2022 2292 322 218 2265
2022-2023 2645 432 104 2544
2023-2024 2298 674 89 2448
2024-2025 2358 540 139 2429

Οι δύο επόμενες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών (Β’ και Γ’) κάθε σχολικού έτους έρχονται να καλύψουν ανάγκες που παραμένουν ακάλυπτες μετά την Α’ φάση, η οποία υποτίθεται ότι αφορά τη μαζική κάλυψη των βασικών λειτουργικών κενών. Ωστόσο, στην πράξη, η Α’ φάση δεν επαρκεί για να καλύψει το σύνολο των αναγκών .

Ζητάμε 2.500 διορισμούς στη Γενική Αγωγή όχι αυθαίρετα, αλλά βάσει πραγματικών αριθμών. Πρόκειται για έναν ρεαλιστικό αριθμό που:

Θα ενισχύσει σημαντικά

  • την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση,
  • θα στηρίξει το ολοήμερο και το διευρυμένο πρόγραμμα λειτουργίας,
  • θα εξασφαλίσει σταθερότητα στα σχολεία και στους/ις μαθητές/τριές μας.

Ζητάμε τουλάχιστον 500 μόνιμες θέσεις νηπιαγωγών στην Ειδική Αγωγή. Τα ΚΕΔΑΣΥ οφείλουν να είναι πλήρως στελεχωμένα με νηπιαγωγούς, ώστε να μπορούν να λειτουργούν εύρυθμα και έως το τέλος Ιουλίου, και όχι να διακόπτεται η λειτουργία τους στις 21 Ιουνίου, όπως συμβαίνει σήμερα με τη λήξη των συμβάσεων των αναπληρωτών/τριών. Επιπλέον, υπάρχει άμεση ανάγκη δημιουργίας νέων Τμημάτων Ένταξης, καθώς σε πολλές περιοχές τα παιδιά είτε μένουν εκτός στήριξης είτε στοιβάζονται σε ελάχιστα υπάρχοντα τμήματα, γεγονός που δυσχεραίνει τόσο την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και την πραγματική συμπερίληψη. Οι ανάγκες είναι μεγάλες και διαρκείς και απαιτούν συστηματική και επαρκή στελέχωση με μόνιμο προσωπικό.

Με εκτίμηση,

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΑ.Σ.Α.Ν

Δείτε σχετικά

Επιστολή ΠΑΣΑΝ στο Υπουργείο Παιδείας για νέες οργανικές και προσχολική εκπαίδευση 

Δείτε επίσης

Αύξηση 400% στο παράβολο ΑΣΕΠ και 150% στο κόστος της ένστασης!!-Επιστολή ΠΑΣΑΝ 

Αναμορφώθηκαν τα Πάγια Μέρη Προκηρύξεων ΑΣΕΠ: Νέα Απόφαση σε ΦΕΚ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply