Σάββατο, 24 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή στον ΕΟΔΥ από τον ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας για τα ΚΕΣΥ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή στον ΕΟΔΥ: Από τον Σύλλογο Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΕΕΠΕΑ) – Για τα ΚΕΣΥ.

Επιστολή στον ΕΟΔΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

Αρ. Πρωτ: 77

Θεσ/νίκη,  14/3/2020

ΠΡΟΣ: Τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ)

KOIN: – Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

–  ΠΟΣΕΕΠΕΑ

ΘΕΜΑ: “Αναστολή λειτουργίας των ΚΕΣΥ”

Με έκπληξη και ιδιαίτερη ανησυχία, διαπιστώνουμε ότι :

  • αν και όλα τα σχολεία έκλεισαν λόγω της γνωστής κατάστασης με τον κορωνοϊό,
  • εντούτοις τα ΚΕΣΥ, με εντολές από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, λειτουργούν ακόμη κανονικά!

Με δεδομένη την κρισιμότητα της κατάστασης που βιώνουμε, θεωρούμε ότι υπηρεσίες όπως τα ΚΕΣΥ πρέπει να κλείσουν ΑΜΕΣΑ, καθώς ο πολλαπλασιαστής μετάδοσης μπορεί να είναι ίδιος ή και μεγαλύτερος από αυτόν των σχολείων, ενώ ποιοτικά είναι εμφανώς μεγαλύτερος, αφού το επισκέπτονται δεκάδες άτομα καθημερινά, πολλά εκ των οποίων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Στα παραπάνω πρέπει να συνυπολογίσουμε και την κατάσταση που επικρατεί τον τελευταίο καιρό σε αρκετά από τα ΚΕΣΥ με τα γνωστά ζητήματα καθαριότητας.

Ως εκ τούτου εισηγούμαστε την άμεση αναστολή λειτουργίας των ΚΕΣΥ τουλάχιστον για όσο χρόνο διαρκεί το κλείσιμο των σχολείων ώστε να διαφυλαχτεί η δημόσια υγεία τόσο των εργαζομένων σε αυτά όσο και των αξιολογούμενων μαθητών και των γονέων τους.

Διευκρινίσεις για τη λειτουργία των ΚΕΣΥ ( ΚΥΑ 783/10-3-2020)

 Σύμφωνα με:

  1. το άρθρο 2, παράγραφος 2 του Ν.3699:Στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης περιλαμβάνονται η διαφοροδιάγνωση, η διάγνωση, η αξιολόγηση και αποτύπωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, η συστηματική παιδαγωγική παρέμβαση με εξειδικευμένα και κατάλληλα προσαρμοσμένα εκπαιδευτικά εργαλεία και προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται από τα κατά τόπους Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) που προβλέπονται στα άρθρα 4 και 12 του παρόντος νόμου και από τις δημόσιες ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες. ( Ν.3699/2008 )

  1. το άρθρο 7, του Ν.4547/2018: Οι αρμοδιότητες που ασκούν τα Κέντρα Εκπαιδευτικής Και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) για την επίτευξη της αποστολής τους έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό. ( Ν.4547/ 2018)

 

  1. το άρθρο 1, παρ. 4. του ΦΕΚ 5614/13/12/2018 του Ενιαίου Κανονισμού Λειτουργίας των Κ.Ε.Σ.Υ. :ορίζεται ότι “όλες οι πράξεις, οι ενέργειες και εισηγήσεις των Κ.Ε.Σ.Υ. έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό και αποσκοπούν στην πολυδιάστατη υποστήριξη του έργου των σχολικών μονάδων και του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού της περιοχής ευθύνης τους. ( Ν/5614, 2018)

Για το Δ.Σ.

Δείτε σχετικά

Ζαχαράκη για ΚΕΣΥ-Διευθυντές στα σχολεία-Εξ αποστάσεως εκπαίδευση-Πανελλαδικές
228 κρούσματα κορονοϊού: 38 νέα-το 50% του κοινού στα ΜΜΜ-συνωστισμός στα σούπερ
Λειτουργία ΚΕΣΥ σε πανδημία κορονοϊού: Διαμαρτυρία Συλλόγων 2ου ΚΕΣΥ Πειραιά-Βοιωτίας-2ου Β΄Αθήνας
Σύλλογοι ΚΕΣΥ Ρεθύμνου-Ηρακλείου-Πιερίας: Κλείστε τα ΚΕΣΥ !
Σύλλογος εκπαιδευτικού προσωπικού 1ου ΚΕΣΥ Α΄Αθήνας: Αγανάκτηση για τη μη απαγόρευση λειτουργίας ΚΕΣΥ
Διευκρινίσεις λειτουργίας ΚΕΣΥ: Σύλλογος εκπαιδευτικού προσωπικού 2ου ΚΕΣΥ Α Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Δείτε ακόμη

ΣΕΕΠΕΑ ΣΤΕΛΛΑ για λειτουργία ΚΕΣΥ: “οι διυλίζοντες τον κώνωπα, την δε κάμηλον καταπίνοντες”
ΟΛΜΕ για λειτουργία σχολείων και μετακινήσεις εκπαιδευτικών
Καταστρατήγηση μέτρων κορονοϊού: Επιστολή ΔΟΕ στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΚΕΣΥ: Επιστολή σε πολιτικές ηγεσίες Υπουργείων Παιδείας και Υγείας
ΣΕΕΠΕΑ Αττικής προς πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Κλείστε άμεσα τα ΚΕΣΥ
ΕΝΕΛΕΑ προς πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Κλείστε τα ΚΕΣΥ ώστε να διαφυλαχτεί η δημόσια υγεία
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply