Κυριακή, 13 Ιουνίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή στον ΕΟΔΥ για Ειδικά σχολεία: Σχετικά με την επαναλειτουργία τους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή στον ΕΟΔΥ για Ειδικά σχολεία: Η ανησυχία του ΕΕΠ και ΕΒΠ που υπηρετεί στην Ειδική Αγωγή είναι έκδηλη για τις εξελίξεις εξαιτίας κορονοϊού.

Επιστολή στον ΕΟΔΥ για Ειδικά σχολεία

Επιστολή της Αιρετού ΠΥΣΕΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας Μαργαρίτας Καραμανάκη απέστειλε στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Κεντρικής Μακεδονίας.

Η Αιρετός στην επιστολή της εκφράζει την ανησυχία της για τους ειδικούς υγειονομικούς κανόνες που πρέπει να υπάρξουν και να υποστηρίξουν την επαναλειτουργία των ΣΜΕΑΕ και των ευρύτερων δομών ΕΑΕ δεδομένων των ειδικών συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι δομές αυτές.

Θεωρεί δε απολύτως απαραίτητο το Υπουργείο Παιδείας:

“να φωτίσει πολλά σκοτεινά σημεία και να δημιουργήσει πρωτόκολλα εργασίας και λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ, εν μέσω covid, προκειμένου να διασφαλιστούν οι υγειονομικές συνθήκες που θα εξασφαλίσουν την υγεία πρωτίστως των μαθητών αλλά και των συναδέλφων ΕΕΠ και ΕΒΠ”.

Το διαβιβαστικό της επιστολής

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

 Πληροφορίες:

Αθανάσιος Λασιόπουλος Τηλέφωνο: 697 098 2929

Email : seepeakm@gmail.com

Θεσ/νίκη, 23/4/2020 Αρ. Πρωτ : 78

  ΠΡΟΣ:

Τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.)

 ΚΟΙΝ.:

 Προς :

– την Υπουργό Παιδεία & Θρησκευμάτων κα. Νίκη Κεραμέως ,

–     ΠΟΣΕΕΠΕΑ

 Θέμα: «Διαβίβαση επιστολής – covid 19 »

 Σας διαβιβάζουμε την επιστολή, της αιρετού ΠΥΣΕΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Καραμανάκη Μαργαρίτα και σας παρακαλούμε για τις δικές ενέργειες.

Για το Δ.Σ.

 Ο Πρόεδρος                               Η Γ. Γραμματέας

Λασιόπουλος Αθανάσιος       Κοροπούλη Αικατερίνη

_________________

Η επιστολή

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 22/4/2020

Προς:

Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α Κεντρικής Μακεδονίας

Ως αιρετός του ΠΥΣΕΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας παρακολουθώ τα γεγονότα στην εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας και θα ήθελα να σας εκφράσω τα παρακάτω.

Η ανησυχία των συναδέλφων ΕΕΠ και ΕΒΠ που υπηρετούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι έκδηλη για τις εξελίξεις γύρω από τον sars covid-19 και την εκπαίδευση εν μέσω της πανδημίας.

Φαίνεται ότι η χώρα μας έχει σημειώσει θετική πρόοδο όσον αφορά στην διασπορά του ιού και υπό αυτό το πρίσμα ο επικεφαλής επιτροπής λοιμωξιολογίας κος Τσίοδρας δίνει θετικά μηνύματα για την επανεκκίνηση των σχολείων.

Μέχρι στιγμής ουδεμία συζήτηση ή αναφορά δεν έχει γίνει για την επαναλειτουργία ή όχι των ειδικών σχολείων.

Σε αυτό το σημείο, και αν φυσικά το πόρισμα της επιτροπής για το άνοιγμα των ειδικών σχολείων είναι θετικό, θα ήθελα να τονίσω την ανησυχία μου για τους ειδικούς υγειονομικούς κανόνες που πρέπει να υπάρξουν και να υποστηρίξουν την εκκίνηση των ΣΜΕΑΕ και των ευρύτερων δομών ΕΑΕ δεδομένων των ειδικών συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι δομές αυτές.

Είναι μάλιστα σημαντικό να αναλογιστούμε πως οι κανόνες αυτοί θα μας απασχολούν για πολύ καιρό ακόμη και φυσικά και με την έναρξη της νέας σχ. χρονιάς.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα παιδιά που φοιτούν στα ειδικά σχολεία είναι ευπαθείς ομάδες και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις είναι μαθητές με σοβαρά παθολογικά προβλήματα, μαθητές με χρόνια νοσήματα, με παραλύσεις και εξαιρετικά εύθραυστη υγεία.

Η εγγύτητα με τα παιδιά που φοιτούν στην ειδική αγωγή είναι δεδομένη καθώς τα παιδιά αυτά χρειάζονται βοήθεια στην μετακίνηση, στην οργάνωσή τους και φυσικά στις θεραπείες που λαμβάνουν από το ΕΕΠ (φυσιοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, νοσηλευτές κλπ).

Να τονιστεί μάλιστα πως στις περισσότερες περιπτώσεις οι μαθητές σιτίζονται από το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό που επιμελείται επίσης την καθαριότητά τους. Η συνθήκη αυτή από μόνη της άρει τον περιορισμό της απόστασης.

Η υποδομή των περισσότερων ειδικών σχολείων προκειμένου να τηρηθούν τα μέτρα ασφαλείας (αποστάσεις κλπ) είναι αρκετά φτωχή, για αυτό και εγείρονται ερωτήματα σχετικά με την επιτυχία του μέτρου της απόστασης αλλά και την διασφάλιση της μη μετάδοσης του ιού.

Επιπλέον τα σχολεία αυτή την στιγμή, δεν διαθέτουν το κατάλληλο υγειονομικό υλικό (μάσκες και γάντια για όλους τους συναδέλφους μέχρι το τέλος του σχ. έτους) προκειμένου να θωρακιστούν οι συνάδελφοι ώστε να προστατεύσουν τον μαθητικό πληθυσμό και αντίστροφα.

Η καθαριότητα μάλιστα των σχολείων είναι ελλιπής δεδομένων των συνθηκών.

 Πιστεύω πως ένα ειδικό πλαίσιο κανόνων λειτουργίας με ειδικές οδηγίες και κυρίως προμήθεια όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού σε κάθε σχολική μονάδα εγκαίρως για την εξασφάλιση της όσο το δυνατόν ασφαλέστερης λειτουργίας είναι καίριας σημασίας.

Το ΕΕΠ και ΕΒΠ είναι έτοιμο να ανταπεξέλθει στην δύσκολη αυτή συνθήκη και να υποστηρίξει τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Είναι όμως απολύτως απαραίτητο το υπουργείο να φωτίσει πολλά σκοτεινά σημεία και να δημιουργήσει πρωτόκολλα εργασίας και λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ εν μέσω covid προκειμένου να διασφαλιστούν οι υγειονομικές συνθήκες που θα εξασφαλίσουν την υγεία πρωτίστως των μαθητών αλλά και των συναδέλφων ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Με εκτίμηση

 Καραμανάκη Μαργαρίτα

Αιρετός ΠΥΣΕΕΠ Κ. Μακεδονίας Msc Κοινωνική Λειτουργός

Δείτε

Επιστροφή στα σχολεία: Δεν είναι μόνον θέμα ύλης αλλά και ψυχολογικό-Η Σ. Ζαχαράκη στην ΕΡΤ
Γεραπετρίτης στο STAR: Θα ανοίξουν τα σχολεία, σε διαφορετικές φάσεις Γυμνάσια, Λύκεια, Δημοτικά
Κεραμέως στην ΕΡΤ1: Μπορεί να μην ανοίξουν οι βαθμίδες εκπ/σης μαζί-Παράταση έτους όχι πέραν του Ιουνίου

Δείτε επίσης

Διαβούλευση νομοσχεδίου “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις” έως Τετάρτη 6 Μαΐου 2020
Μοριοδότηση εκπαιδευτικής υπηρεσίας ανά κλάδο και διπλή για δυσπρόσιτα | Ανάλυση
Διετής Ισχύς Πινάκων ΑΣΕΠ από τριετής: Το σκεπτικό του Υπουργείου Παιδείας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση