Πέμπτη, 22 Απριλίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστροφή Γ Λυκείου-Πανελλαδικές: Ειδικό έντυπο για τους μαθητές και τις μαθήτριες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστροφή Γ Λυκείου-Πανελλαδικές: Ειδικό έντυπο για τους μαθητές και τις μαθήτριες, του Τμήματος Ψυχολογίας, Π.Μ.Σ. Σχολικής Ψυχολογίας, 2019-2020.

Επιστροφή Γ Λυκείου-Πανελλαδικές

Ειδικό έντυπο για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ Λυκείου οι οποίοι επιστρέφουν στα σχολεία ενόψει και των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Φιλοσοφική Σχολή

Τμήμα Ψυχολογίας, Π.Μ.Σ. Σχολικής Ψυχολογίας, 2019-2020

Επιμέλεια Ελευθερία Ν. Γωνίδα, Καθ. Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης

Μεταπτυχιακοί/ές Φοιτητές/ήτριες:

  • Σταυρούλα Βερβερίδου,
  • Βασίλειος Γρίβας,
  • Χριστίνα Ευθυμίου,
  • Ιφιγένεια Καραμφίλλη,
  • Έλλη Καστρουνή,
  • Χριστίνα Κορετσίδου,
  • Βάγια Ρόιδου,
  • Κατερίνα Παναγιώτα Σταυρουλάκη,
  • Βασιλική Τόμκου.
Στόχος

Στόχος του εντύπου είναι η στήριξη των τελειόφοιτων μαθητών/ριών σε αυτή τη σημαντική φάση της ζωής τους σε μια περίοδο γενικότερης ψυχοκοινωνικής κρίσης.

Προλογικό σημείωμα

Οπως κάθε πανδημία, η πανδημία του νέου κορωνοϊού είναι μία υγειονομική αλλά και κοινωνική κρίση. Το κλείσιμο των σχολείων, ο εγκλεισμός στο σπίτι, οι συναναστροφές, οι δραστηριότητες και οι εμπειρίες που έπρεπε να στερηθείς άλλαξαν πολύ την καθημερινότητά σου και μπορεί να σε δυσκόλεψαν σε κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Η κατανόηση του τι συμβαίνει και η πίστη στον εαυτό και στις ανθρώπινες σχέσεις θα σε βοηθήσουν μέχρι το τέλος της κρίσης αυτής.

H επόμενη μέρα ήρθε… Καιρός να ξαναπάς σχολείο… Kαι τώρα τι;;; Μπορεί να αναρωτιέσαι…

Πώς θα είναι τα πράγματα μετά την καραντίνα; Παρακάτω θα βρεις συνομιλίες με τις οποίες ίσως ταυτιστείς και προτάσεις που θα σε βοηθήσουν να προσαρμοστείς σε αυτήν τη μεταβατική περίοδο και ενόψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Δείτε τις συνομιλίες στο Ειδικό έντυπο για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ Λυκείου, που ακολουθεί

________________

Πανελλαδικές
Και επειδή οι Πανελλαδικές πλησιάζουν πλέον, δες κάποιες χρήσιμες συμβουλές για την περίοδο αυτή

Μην ξεγελιέσαι… Οι πανελλαδικές δεν απαιτούν εξυπνάδα, αλλά σωστή διαχείριση, αποφασιστικότητα για δουλειά και αποτελεσματικές στρατηγικές μελέτης!

Αν ο τρόπος μελέτης σου δεν είναι αποδοτικός, άλλαξέ τον ή ζήτα υποστήριξη ακόμη και τώρα, δεν είναι αργά!

Πίστεψε ότι μπορείς να τα καταφέρεις κι έτσι θα μπορείς να μελετάς καλύτερα για να τα πας και καλύτερα!

Φτιάξε ένα πρόγραμμα μελέτης, κατάγραψέ το και προσπάθησε να το τηρείς.

Πότε είσαι πιο αποδοτικός/ή στο διάβασμα κατά τη διάρκεια της μέρας;
Επίλεξε αυτές τις ώρες για τις πιο δύσκολες ενότητες.
Οργάνωσε προσεκτικά ένα πρόγραμμα επαναλήψεων ώστε να νιώθεις ότι
έχεις τον έλεγχο της κατάστασης.
Όταν μελετάς κάτι, μπορείς ταυτόχρονα να σκέφτεσαι φωναχτά, να
κρατάς σημειώσεις ή να το επαναλαμβάνεις νοερά μέσα σου.
Την ώρα της μελέτης απομάκρυνε το κινητό, διασπά την προσοχή σου.
Συνεννοήσου με τους/τις φίλους/ες σου για κοινά σύντομα διαλείμματα.
Απόφυγε τα ξενύχτια, ειδικά πριν από τις μέρες των εξετάσεων.
Την ώρα της εξέτασης διάβασε ψύχραιμα τα θέματα και μοίρασε το
χρόνο σου κατάλληλα. Να έχεις ένα ευέλικτο νοερό σχέδιο για το πώς θα
διαχειριστείς τα θέματα.
Εάν νιώσεις ένταση ή σφίξιμο στο σώμα την ώρα των εξετάσεων, πάρε
βαθιές ανάσες και σκέψου ότι θα κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς.
Αφιέρωσε χρόνο για προσεκτικό έλεγχο του γραπτού σου.
Μην ξεχνάς να προσέχεις τον εαυτό σου, να τρως και να κοιμάσαι καλά.
Καλή επιτυχία!

Δείτε το Ειδικό έντυπο για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ Λυκείου

Δείτε επίσης

Ρύθμιση απουσιών μαθητών: Με υπεύθυνη δήλωση γονέα ή κηδεμόνα | ΦΕΚ
Διαχείριση ύποπτου κρούσματος κορονοϊού στην εκπαιδευτική μονάδα | Οδηγίες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση