Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστροφή στο σχολείο μετά από μια φυσική καταστροφή: Κατευθύνσεις από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστροφή στο σχολείο μετά από μια φυσική καταστροφή: Κατευθύνσεις από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). 

Επιστροφή στο σχολείο μετά από μια φυσική καταστροφή

Κατευθύνσεις για την επιστροφή στο σχολείο και στην τάξη μετά από την εμπειρία μιας φυσικής καταστροφής, με αφορμή τις πλημμύρες στη Θεσσαλία και άλλες περιοχές της χώρας, κοινοποίησε το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

Σύμφωνα με το εισαγωγικό σημείωμα:

Η ψυχολογική κατάσταση που βιώνει ένα άτομο μετά από μια φυσική καταστροφή είναι ιδιαίτερα έντονη. Οι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με ιδιαίτερα δύσκολες και στρεσογόνες συνθήκες που αφορούν τόσο στο άμεσο περιβάλλον (π.χ. απώλεια συγγενικών, φιλικών ή άλλων αγαπημένων προσώπων, καταστροφή περιουσίας, κλπ.), όσο και στην ευρύτερη κοινότητα (π.χ. εικόνες καταστροφής σε ολόκληρες περιοχές με άμεση έκθεση, αλλά και μέσω των ΜΜΕ).

Το παρόν έντυπο αναπτύχθηκε με αφορμή τις πλημμύρες στη Θεσσαλία και άλλες περιοχές της χώρας (Σεπτέμβριος 2023) εστιάζοντας στην ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/τριών στο σχολείο και στην τάξη. Αποτελεί συνέχεια των δράσεων του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ για την στήριξη των σχολικών κοινοτήτων σε περιόδους – καταστάσεις κρίσεων (π.χ. πανδημία, πυρκαγιές, σεισμός, οικονομική κρίση, κ.α.).

Ειδικότερα παρουσιάζονται οι βασικοί άξονες ανταπόκρισης στην κρίση δίνοντας έμφαση στην επιστροφή στο σχολείο μετά από ένα καταστροφικό γεγονός για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών

– να διαχειριστούν συζητήσεις που είναι πιθανό να προκύψουν στην τάξη σε σχέση με μια φυσική καταστροφή,

– να συμβάλλουν στον εντοπισμό μαθητών/τριών που είναι ψυχολογικά και κοινωνικά ευάλωτοι/ες στις παρούσες συνθήκες ή/και χρήζουν εξειδικευμένης υποστήριξης και

– να δημιουργήσουν σταδιακά ένα πλαίσιο ενδυνάμωσης και στήριξης στη σχολική τάξη/κοινότητα για όλα τα εμπλεκόμενα μέλη (μαθητές/εκπαιδευτικούς/οικογένεια).

Δείτε σε μορφή pdf το έντυπο ΕΔΩ

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Τμήμα Ψυχολογίας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου, Ph.D Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Επίκ. Καθ. Κ. Λαμπροπούλου – Δρ. Θ. Υφαντή Επίκ. Καθ. – Π. Λιανός Υποψ. Δρ. – Γ. Γεωργουλέας Υποψ. Δρ. – Δ. Αθανασίου Υποψ. Δρ. – Δ. Φραγκιαδάκη – Δρ. Σ. Μίχου – Δρ. Β. Νικολοπούλου – Δρ. Κ. Γεωργαντή – Δρ. Νίκη Γεωργακάκου-Κουτσονίκου

Δείτε επίσης

Ψυχοκοινωνική προσαρμογή παιδιών και εφήβων μετά από πυρκαγιά 

Μέτρα Δημόσιας Υγείας μετά από έντονα καιρικά και πλημμυρικά φαινόμενα-Οδηγίες από το Υπουργείο Υγείας 

Οδηγός προστασίας από πυρκαγιές: Mέτρα διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών 

Πριν φύγετε

Πρόγραμμα ψυχολογικής υποστήριξης, μαθητών, εκπ/κών και γονέων στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση