Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ-κίνητρα και ανταμοιβή δημοσίων υπαλλήλων: Κατατέθηκε προς ψήφιση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών στη Βουλή.
Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ
Κατατέθηκε στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών “Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., τροποποιήσεις στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. και στον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων, ρυθμίσεις για το σύστημα αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης”
Στο νομοσχέδιο υπάρχουν μεταξύ άλλων διατάξεις που αντιμετωπίζουν ζητήματα που αφορούν:
1. Στην ταχύτερη στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών μέσω της σύντμησης των προθεσμιών για τις διαδικασίες ολοκλήρωσης του διορισμού ή της πρόσληψης, διαβεβαίωση – σύντμηση προθεσμίας ανάληψης υπηρεσίας, ορκωμοσίας, με απώτερο σκοπό την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους.
(Μειώνεται από είκοσι (20) σε δεκαπέντε (15) ημέρες η προθεσμία για την υποβολή των δικαιολογητικών διορισμού υποψηφίου, μειώνεται από τριάντα (30) σε είκοσι (20) ημέρες η προθεσμία διορισμού ή πρόσληψης από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών και εισάγεται απώτατο χρονικό όριο τριετίας για τη διαδικασία αναπληρώσεων σε μία προκήρυξη από επιλαχόντες, η οποία δημιουργεί πρόσθετο διοικητικό βάρος και καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού).
Με την προτεινόμενη ρύθμιση εισάγεται στο άρθρο 26 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007), η δυνατότητα να επιλέξουν οι διοριζόμενοι υπάλληλοι τη διαβεβαίωση αντί του όρκου, χωρίς να απαιτείται να δηλώσουν ότι δεν πρεσβεύουν καμία θρησκεία ή ότι πρεσβεύουν θρησκεία που δεν επιτρέπει τον όρκο. Περαιτέρω, στο πλαίσιο της επιτάχυνσης των διαδικασιών διορισμού μειώνεται η προθεσμία για την ανάληψη υπηρεσίας από ένα μήνα σε είκοσι ημέρες.
2. Στο κώλυμα συμμετοχής στις διαδικασίες πλήρωσης θέσεων προσωπικού δημόσιου τομέα
(Με την προτεινόμενη ρύθμιση εισάγεται κώλυμα συμμετοχής επί τριετία σε νέα διαδικασία κάλυψης θέσεων σε φορείς του Δημοσίου για όποιον, ενώ διορίστηκε, δεν αποδέχτηκε τον διορισμό ή παραιτήθηκε εντός δώδεκα (12) μηνών από την πρόσληψή του. Το εν λόγω κώλυμα κρίνεται εύλογο ως αποτρεπτικός παράγοντας για τους υποψηφίους που μετέχουν εν γένει σε διαδικασίες προσλήψεων του δημοσίου χωρίς να στοχεύουν σε συγκεκριμένη θέση και, ενώ κρίνονται διοριστέοι, είτε δεν αποδέχονται τον διορισμό τους, είτε δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία είτε παραιτούνται εντός του έτους διορισμού ή πρόσληψής τους.
Συγκεκριμένα στο άρθρο 24 του ν. 4765/2021 (Α΄ 6), περί των πινάκων διοριστέων/προσληπτέων, προστίθεται παρ. 7 ως εξής: «7. Οι διοριστέοι των κατηγοριών Π.Ε., Τ.Ε., Δ.Ε. και Υ.Ε. καθώς και Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού που δεν αποδέχονται τον διορισμό τους ή αποδέχονται και δεν προσέρχονται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται μέσα σε δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία πρόσληψης ή διορισμού τους, δεν επιτρέπεται να συμμετάσχουν για τρία (3) έτη σε διαδικασίες πλήρωσης θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 2, εφόσον τα οριστικά αποτελέσματα για τον διορισμό τους εκδίδονται εντός ενός (1) έτους από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεών τους.»).
3. Στην ειδική μέριμνα του κράτους για τους ορεινούς, νησιωτικούς και ηπειρωτικούς δήμους της χώρας, όπως αυτή πραγματώνεται μέσω της ενίσχυσης της μοριοδότησης του κριτηρίου της εντοπιότητας στις διαδικασίες πλήρωσης θέσεων στις εν λόγω περιοχές,
(Με την προτεινόμενη ρύθμιση ενισχύεται η μοριοδότηση του κριτηρίου της εντοπιότητας για την πρόσληψη σε φορείς του Δημοσίου σε νησιωτικούς, ορεινούς και ηπειρωτικούς δήμους της χώρας, προκειμένου να διευκολυνθεί η στελέχωσή τους με ανθρώπινο δυναμικό που κατοικεί μόνιμα σε αυτούς. Ταυτόχρονα, ως εύλογο αντίβαρο του ευεργετήματος που λαμβάνουν οι υποψήφιοι, ήτοι της αυξημένης μοριοδότησης της εντοπιότητας, καθορίζεται συνολική υποχρεωτική δεκαπενταετής παραμονή, η οποία διασπάται σε παραμονή δεκαετούς διάρκειας σε υπηρεσίες εντός των γεωγραφικών ορίων του Δήμου του οποίου έγινε χρήση του κριτηρίου της εντοπιότητας και σε παραμονή πενταετούς διάρκειας σε υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας όπου βρίσκεται ο οικείος Δήμος διορισμού. Τροποποιείται και ο τρόπος απόδειξης της μόνιμης κατοικίας του υποψηφίου που κάνει χρήση της εντοπιότητας. Η υποχρέωση υποβολής βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας αντικαθίσταται από την άντληση της σχετικής πληροφορίας από το Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.).
4. Στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη διαδικασία προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π.
5. Στη δυνατότητα κάλυψης των εγκεκριμένων θέσεων του ετησίου προγραμματισμού προσλήψεων του Δημοσίου για τα έτη 2022, 2023, 2024 και 2025 από τους επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της υπό στοιχεία 2Γ/2022 πρόσκλησης/προκήρυξης του ΑΣΕΠ.
6. Στην παροχή ενιαίου κινήτρου στους δημοσίους υπαλλήλους προκειμένου να επιδείξουν μεγαλύτερη αφοσίωση και ταχύτητα κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και να συνδράμουν στην επίτευξη συγκεκριμένων τεθειμένων στόχων.
(Με την προτεινόμενη ρύθμιση καθορίζεται το προσωπικό πεδίο εφαρμογής του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής, το οποίο καλύπτει το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων που εφαρμόζουν τη διαδικασία στοχοθεσίας και αξιολόγησης του ν. 4940/2022. Συγκεκριμένα, στο πεδίο εφαρμογής εντάσσονται:
1) όσοι εμπίπτουν στην παρ. 1 του άρθρου 5 του ως άνω νόμου, ήτοι: α) οι μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι και υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της παρ. 1 άρθρου 5 του ν. 4940/2022, συγκεκριμένα δε: αα) του Δημοσίου, αβ) των Ο.Τ.Α. α` και β` βαθμού, αγ) των Ν.Π.Δ.Δ., αδ) των Ανεξάρτητων Αρχών, αε) των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων (Π.Ε.Δ.), της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.), αστ) καθώς και του κλάδου Δημόσιας Υγείας Ε.Σ.Υ.,
β) οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με απόσπαση σε υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ή σε άλλες υπηρεσίες και φορείς στους οποίους εφαρμόζεται το σύστημα αξιολόγησης του ν. 4940/2022, εφόσον ασκούν διοικητικά καθήκοντα και
2) οι στρατιωτικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και το ένστολο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, εφόσον υλοποιούν συγκεκριμένους στόχους του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής, στο οποίο εντάσσονται τα ετήσια Σχέδια Δράσης του ν. 4622/2019 και το ειδικό Παράρτημα του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής των Υπηρεσιών της Προεδρίας της Κυβέρνησης.).
7. Στη συνυπηρέτηση δημοσίων υπαλλήλων για λόγους προστασίας της οικογενειακής ζωής.
8. Στον περαιτέρω εξορθολογισμό της εφαρμογής του ενιαίου συστήματος κινητικότητας και τη διασφάλιση της στελέχωσης των κρίσιμων υπηρεσιών.
Δείτε το Σχέδιο Νόμου και την Αιτιολογική Εκθεση ΕΔΩ
Δείτε επίσης
Προκήρυξη 6Κ/2024: 1592 θέσεις στο Δημόσιο αποκλειστικά από άτομα με αναπηρία τουλάχιστον 50% | ΦΕΚ
Αρση κινητικότητας εκπαιδευτικών: Στη Βουλή προς ψήφιση η επίμαχη διάταξη
Δάνεια ΜΤΠΥ σε δημόσιους υπάλληλους: Ενημέρωση από τον ΣΥΠΥΥΠ για τις τελευταίες εξελίξεις
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/epitahinsi-proslipseon-asep-bonus-paragogikotitas-dimosion-ipallilon-gia-psifisi-sti-vouli/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.