Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή στον Πρωθυπουργό με αίτημα μείωσης υπηρέτησης οργανικής θέσης των νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή στον Πρωθυπουργό με αίτημα μείωσης υπηρέτησης της οργανικής θέσης των νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών του 2021, απέστειλαν εκπαιδευτικοί.

Επιστολή στον Πρωθυπουργό-αίτημα μείωσης υπηρέτησης της οργανικής

Την παρέμβαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προκειμένου να μειωθεί η υπηρέτηση της οργανικής από δυο έτη σε ένα, ζητούν με επιστολή που του απέστειλαν νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί.

Η επιστολή

Προς τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη Πρωθυπουργό της Ελλάδας

Κοινοποίηση προς:

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως Υπουργό Εσωτερικών κ. Μαυρουδή (Μάκη) Βορίδη Βουλευτές όλων των κομμάτων

Ραδιοτηλεοπτικά μέσα Εκπαιδευτικά sites

ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ , ΟΚΠΕ Σωματεία εκπαιδευτικών (ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, ΣΥΚΠΕ)

Θέμα: Αίτημα μείωσης της υπηρέτησης της οργανικής θέσης των Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών του 2021

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Η παρούσα επιστολή συντάχθηκε από Νεοδιόριστους Εκπαιδευτικούς και έχει ως στόχο να σας εκθέσει την πραγματικότητα όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά τους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως επακόλουθο των προκηρύξεων 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019.

Ο λόγος που απευθυνόμαστε σε εσάς είναι προφανής, είστε ο πλέον αρμόδιος και οφείλουμε να σας ενημερώσουμε για την δεινή θέση στην οποία έχουμε περιέλθει και για τις ανισότητες που έχουν δημιουργηθεί λόγω της υποχρεωτικής υπηρέτησης της οργανικής θέσης για δύο έτη στον τόπο διορισμού.

Ως εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουμε την αξία και την ανάγκη διορισμών προκειμένου να στελεχωθούν τα σχολεία της επικράτειας. Επίσης γνωρίζουμε ότι το πλήθος των κενών δεν είναι αυτό που διατέθηκε κατά τους διορισμούς του Αυγούστου του 2021. Τα κενά είναι πολλαπλάσια, κάτι που αποδεικνύεται από την πρόσληψη περίπου

50.000 αναπληρωτών σε όλες τις περιοχές της χώρας και τείνουν να αυξηθούν λόγω των φετινών συνταξιοδοτήσεων. Ως απόρροια των παραπάνω, η πρόσληψή μας, μας βρίσκει εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια μας. Τα ίδια χιλιόμετρα που επωμίζονται και οι αναπληρωτές, αφού και εκείνοι βρέθηκαν σε περιοχές που δεν ήταν στις πρώτες τους επιλογές.

Οι διορισμοί δημιούργησαν μια αδιανόητη ανακατανομή πληθυσμού, η οποία επηρεάζει και τους νεοδιόριστους και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Η μετακίνηση του πληθυσμού μεταξύ των περιφερειών της χώρας είναι πέρα από κάθε λογική. Από Έβρο στην Ικαρία, από Κρήτη στην Ορεστιάδα, από Λέσβο στη Λακωνία, από Αχαΐα στο Ηράκλειο και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

Όλοι ανεξαιρέτως οι διορισμένοι διαπίστωσαν τοποθετήσεις αναπληρωτών στην περιοχή διαμονής τους στην ίδια ειδικότητα, οπότε γεννάται το εύλογο ερώτημα: εφόσον υπάρχουν κενά στον νομό διαμονής μας γιατί αναγκαζόμαστε να μετακινούμαστε μακριά από αυτόν, ενώ αγόγγυστα για 10 και πλέον έτη υπηρετούσαμε ως νομάδες σε διάφορα μέρη της Ελλάδος;

Οι λόγοι για τους οποίους αξιώνουμε τη μείωση υπηρέτησης της οργανικής στο ένα έτος είναι πρωτίστως παιδαγωγικοί – κοινωνικοί και δευτερευόντως προσωπικοί.

Η τοποθέτησή μας σε σχολείο κατά το πρώτο έτος πραγματοποιήθηκε με βάση τα κοινωνικά κριτήρια ενώ η τοποθέτησή μας σε οργανική θέση κατά το 2ο έτος θα γίνει με βάση τα μόρια μετάθεσης, επομένως είναι σχεδόν βέβαιο το ενδεχόμενο να βρεθούμε τοποθετημένοι σε διαφορετική σχολική δομή. Άρα το επιχείρημα, ότι υπάρχει παιδαγωγική αξία στο να υπηρετήσει ο ίδιος εκπαιδευτικός για δύο χρόνια στο ίδιο σχολείο, καταρρίπτεται.

Αντίθετα, η τοποθέτησή μας σε σχολείο στον τόπο μόνιμης κατοικίας μας συνεπάγεται και την παραμονή μας σε αυτή τη θέση για το υπόλοιπο του εργασιακού μας βίου.

Συνεχίζοντας με μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν εφιστούμε την προσοχή σας στο γεγονός ότι είμαστε οι ίδιοι εκπαιδευτικοί που τόσα χρόνια αδιαμαρτύρητα υπηρετήσαμε οποιοδήποτε σχολείο επέλεγε το Υπουργείο Παιδείας να μας διαθέσει ως αναπληρωτές. Είναι παραλογισμός το ίδιο το υπουργείο να μην αναγνωρίζει αυτή την προϋπηρεσία ως υπηρέτηση της οργανικής θέσης ενώ την αναγνωρίζει ως υπηρεσία για διορισμό, για μισθολογική, βαθμολογική εξέλιξη και ως συντάξιμα έτη.

Στην επαγγελματική μας διαδρομή, παρά τις δυσκολίες, αναλογιζόμενοι ότι όλη η προϋπηρεσία μας ανήκει στα χρόνια της κρίσης, δημιουργήσαμε οικογένειες, οι οποίες βίωναν την απουσία μας καθ’όλη τη διάρκεια της υπηρέτησής μας ως αναπληρωτές και εξακολουθούν να τη βιώνουν.

Εξακολουθούμε να ζούμε μακριά από την οικογένειά μας. Οι σύζυγοί μας είτε εργάζονται στον τόπο κατοικίας μας είτε ανειλημμένες υποχρεώσεις δεν επιτρέπουν την μετακίνησή τους. Τα παιδιά μας βιώνουν τον αναγκαστικό χωρισμό των γονιών, ενώ βρίσκονται σε γάμο. Επίσης τα παιδιά μας δεν φοιτούν σε σταθερό σχολικό περιβάλλον αφού αναγκάζονται να ακολουθήσουν τον έναν γονέα.

Αναζητώντας τους οικονομικούς λόγους δεν υπάρχει αμφιβολία για τις αντιξοότητες. Η μετακίνηση μακριά από τη βασική εστία, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των νεοδιόριστων είναι περίπου στα 40 έτη, αποτελεί αλλαγή που επισύρει τη συντήρηση

2 ή και 3 νοικοκυριών, μετακομίσεις, έξοδα μετακίνησης, εισιτήρια κλπ. Οι αυξημένες κρατήσεις στον μισθό κατά τα δύο πρώτα έτη έχουν καταστήσει απαγορευτική την κάλυψη οποιασδήποτε άλλης ανάγκης πέρα από αυτές που περιγράφονται πιο πάνω.

Οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών, με τις γεωπολιτικές και οικονομικές αναταράξεις δεν θα αφήσουν αλώβητη την ελληνική κοινωνία και οικονομία, τις ήδη επιβαρυμένες από την εποχή της κρίσης και την πανδημία Covid 19. Η οικονομική επιβάρυνση είναι ήδη εδώ και θα συνεχίσει να υπάρχει για τα επόμενα χρόνια. Η επιστροφή στον τόπο μόνιμης κατοικίας μας είναι επιβεβλημένη και μπορεί να γίνει με μηδενική επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονιστούν δυο σημαντικά ζητήματα στα πλαίσια ίσης μεταχείρισης: πρώτον, συνάδελφοι που διορίστηκαν πριν το 2019 υπηρέτησαν ένα έτος ή κανένα την οργανική τους θέση και δεύτερον, οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για νέους διορισμούς εγείρουν ζητήματα ισονομίας, αφού συνάδελφοι με λιγότερα μόρια θα διοριστούν στις θέσεις που δεν τοποθετηθήκαμε εμείς στο νομό συμφερόντων μας.

Στο προκείμενο, ζητάμε από εσάς τη μέριμνα προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και επηρεάζει τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Ζητάμε από εσάς παρέμβασή προκειμένου να μειωθεί η υπηρέτηση της οργανικής από δυο έτη σε ένα.

Πρακτικά, πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα της στελέχωσης των σχολείων της επικράτειας θα λυθεί εν τη γενέσει του με τη μείωση υπηρέτησης της οργανικής στο ένα έτος. Αν παραμείνουμε στον νομό διορισμού για 2 έτη, το ζήτημα απλά μετατίθεται για το σχολικό έτος 2023-2024, δεν λύνεται.

Τότε, οι ίδιοι εκπαιδευτικοί θα ζητήσουμε μαζικά μετάθεση ή απόσπαση, αφού πλέον θα μας δοθεί το δικαίωμα από το νόμο. Επίσης, η μετακίνησή μας στα κενά του νομού συμφερόντων μας θα δημιουργήσει μια νέα κατανομή των κενών η οποία θα είναι εξορθολογισμένη αφού τα «νέα» κενά θα είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Η παρέμβασή σας σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα είναι ζωτικής σημασίας για τον χώρο της εκπαίδευσης που τόσο ταλανίζεται τα τελευταία έτη, είναι μια ευκαιρία έμπρακτης απόδειξης ότι βρίσκεστε στο πλευρό του έλληνα εκπαιδευτικού και αφουγκράζεστε τα προβλήματά του. Παράλληλα επιδεικνύετε σεβασμό στον δάσκαλο για το λειτούργημα που καθημερινά επιτελεί.

Με εκτίμηση

Οι υπογράφοντες Νεοδιόριστοι Εκπαιδευτικοί (επισυνάπτεται λίστα με υπογραφές)

Δείτε επίσης

Κεραμέως για μόνιμους διορισμούς-παραμονή στη θέση διορισμού-ακαδημαϊκό χάρτη ΑΕΙ 

Μείωση υπηρέτησης οργανικής νεοδιόριστων από 2 έτη σε 1 για 4 λόγους 

Επιστολή στον Πρωθυπουργό: Ζητείται υπερωριακή εργασία στο ΑΣΕΠ για να εκδοθεί η προκήρυξη Ειδικής Αγωγής

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση