Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ERASMUS+ KΑ2 “RoboGirls” Project: Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα-Ανακοίνωση ΠΔΕ Αττικής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ERASMUS+ KΑ2 “RoboGirls” Project: Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα-Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής συμμετέχει ως εταίρος στη σύμπραξη Πανεπιστημίων και Φορέων από πέντε χώρες της Ευρώπης.

ERASMUS+ KΑ2

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Π.Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ

ERASMUS+ KΑ2 “RoboGirlsProject

(Grant Agreement number: 2020-1-HR01-KA201-077760)

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής συμμετέχει ως εταίρος στη σύμπραξη Πανεπιστημίων και Φορέων από πέντε χώρες της Ευρώπης:

  • CARDET (Centre for the Advancement of Research & Development in Educational Technology) και INNOVADE LI Ltd από την Κύπρο,
  • Universidad Autonoma de Madrid από την Ισπανία,
  • The Rural Hub CLG από την Ιρλανδία,
  • με συντονιστή το Sveučilište u Zagrebu από την Κροατία,

για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «RoboGirls: empowering girls in STEAM through robotics and coding», το οποίο έχει χρονική διάρκεια δύο ετών (2020-2022).

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα

ανταποκρίνεται στην ανάγκη για μεγαλύτερη συμμετοχή των γυναικών στους τομείς STEM και αποσκοπεί στην καλλιέργεια του ενδιαφέροντος των μαθητριών για τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Μηχανική και τα Μαθηματικά  μέσω των Τεχνών (STEAM) με την υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων συμπερίληψης  κοριτσιών και αγοριών στη σχολική πρακτική, καθώς και ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων που εστιάζουν στη ρομποτική και τη συγγραφή κώδικα.

Ταυτόχρονα,

προσβλέπει στην οικοδόμηση της ικανότητας των εκπαιδευτικών να οργανώνουν και να εφαρμόζουν καινοτόμες πρακτικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις STEAM (όπως σχέδια μαθημάτων, εργαστήρια, θεματικές σχολικές ημέρες)  και στον εξοπλισμό τους με τα απαραίτητα εργαλεία.

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω,

η παιδαγωγική και επιστημονική ομάδα “RoboGirls” θα δημιουργήσει έναν Οδηγό για Εκπαιδευτικούς και μια Εργαλειοθήκη Εκπαιδευτικών Σεναρίων και σχεδίων δράσης με στόχο την ενθάρρυνση αγοριών και κοριτσιών για ενασχόληση με τις Επιστήμες STEM/STEAM προς την κατεύθυνση της ίσης συμμετοχής των φύλων στις επιστήμες αυτές στο σχολείο.

Παράλληλα, πρόκειται να σχεδιάσει  ένα επιμορφωτικό σεμινάριο MOOC

με στόχο την ενδυνάμωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σχετικά με τους τρόπους ανάπτυξης στους μαθητές και τις μαθήτριες του ενδιαφέροντος για τις συγκεκριμένες επιστήμες.

Τέλος, πρόκειται να συνταχθεί μια κοινή Έκθεση

που θα περιλαμβάνει τις καλές Πρακτικές κάθε χώρας, καθώς επίσης και προτάσεις για εκπαιδευτικούς και συναφείς επαγγελματίες για την περαιτέρω αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.

Η προστιθέμενη αξία του προγράμματος έγκειται,
κατά πρώτον,

στην ενεργή συμμετοχή εκπαιδευτικών των σχολείων στην όλη διαδικασία και στην ανάδειξη και αξιοποίηση της εμπειρίας τους σε σχέδια δράσης STEM/STEAM.

Κατά δεύτερον,

στην πιλοτική εφαρμογή των εκπαιδευτικών σεναρίων σε σχολεία Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής με σκοπό την αποτίμηση της αποτελεσματικότητάς τους.

Και τρίτον,

στην ελεύθερη και χωρίς περιορισμούς πρόσβαση κάθε ενδιαφερόμενου/ης στο εκπαιδευτικό υλικό και στην επιμόρφωση μέσω της πλατφόρμας MOOC.

Επιστημονικά Υπεύθυνος του Προγράμματος:

Δρ Γεώργιος Κόσυβας, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης Αττικής.

 Το ενημερωτικό υλικό, τα παραγόμενα αποτελέσματα, οι δράσεις και κάθε σχετική πληροφόρηση, θα αναρτώνται και θα είναι προσβάσιμα μέσω των παρακάτω:

 Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής: https://pdeattikis.gr

Project Website: https://www.robogirls.eu

Facebook: https://m.facebook.com/RoboGirlsproject

Δείτε επίσης

Εργαστήρια δεξιοτήτων 21+: Πρόσκληση Υποβολής Εκπαιδευτικού Υλικού
Οδικός χάρτης Υπουργείου Παιδείας: Συνολικός προγραμματισμός για τη συνέχιση και λήξη της σχολικής χρονιάς
Παράταση σχολικού έτους και για τα ειδικά σχολεία: Τι δήλωσε η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή
Σύσταση νέων οργανικών Νηπιαγωγών: Για τη δίχρονη προσχολική-Κάλυψη και των 2088 κενών με μόνιμους διορισμούς
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση