Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Έρευνα για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων λόγω κορονοϊού στην ψυχική υγεία των παιδιών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Έρευνα για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων: Η έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αφορά σε μαθητές και στις μαθήτριες Στ’ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Έρευνα για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων

Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ενημέρωση / πρόσκληση γονέων και κηδεμόνων για συμμετοχή σε έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα:

Έρευνα για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων λόγω κορονοϊού (COVID-19) στην επιθετική συμπεριφορά και στην ψυχική ευεξία των μαθητών/ριών.

Παγκόσμια έρευνα

Οι επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων και της συνακόλουθης εκτεταμένης παραμονής των μαθητών/ριών στο σπίτι, όσον αφορά στην ψυχική ευεξία και στην έκθεση των μαθητών/ριών σε ενδεχόμενες επιθετικές συμπεριφορές, μελετάται σε 28 χώρες σε 4 ηπείρους υπό τον συντονισμό του Student Wellbeing and Prevention of Violence Research Centre (SWAPv) του Πανεπιστημίου Flinders της Αυστραλίας.

Τα ελληνικά δεδομένα θα προέλθουν από τα σχολεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, με επιστημονική υπεύθυνη της έρευνας την Χριστίνα Ρούση, Επίκ. Καθ. Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) σε συνεργασία με τις καθηγήτριες Ελένη Διδασκάλου (Αναπ. Καθ. στο ΠΤΕΑ) και Ελένη Ανδρέου (Καθ. στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης).

Ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο

Η έρευνα έχει λάβει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας (Φ15/114047/ΖΧ/130161/Δ1) και το σχετικό υλικό έχει ήδη αποσταλεί στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Αφορά στους μαθητές και στις μαθήτριες Στ’ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Για την συμμετοχή των μαθητών/ριών είναι απαραίτητη η γονεϊκή συναίνεση. Οι μαθητές/ριες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην έρευνα (και με την προϋπόθεση ότι έχουν την έγκριση των γονέων τους), μπορούν να επισκέπτονται τον σύνδεσμο (βρείτε εδώ το σύνδεσμο) και να συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικά.

Ο απώτερος στόχος είναι να αξιοποιηθούν αυτές οι πληροφορίες από την εκπαιδευτική κοινότητας σε όφελος των μαθητών/ριών.

Τι περιέχει

Οι μαθητές/ριες θα κληθούν να απαντήσουν σε μια σειρά από ερωτήσεις που αφορούν εμπειρίες έκθεσης σε επιθετικότητα (συμπεριλαμβανομένου του εκφοβισμού) καθώς και σε ερωτήσεις που αφορούν την ψυχική τους ευημερία και ανθεκτικότητα, την αυτοαντίληψή τους και κάποιες γενικότερες ερωτήσεις που αφορούν στο πώς βίωσαν την περίοδο της υποχρεωτικής παραμονής στο σπίτι.

Η συμπλήρωση διαρκεί 12-15 λεπτά περίπου και γίνεται ανώνυμα, χωρίς να αποτυπώνεται κανένα προσωπικό στοιχείο των μαθητών/ριών που να επιτρέπει την οποιαδήποτε ταύτισή τους. Οι μαθητές/ριες που έχουν τη γονεϊκή συναίνεση να συμμετάσχουν στην έρευνα, διατηρούν το δικαίωμά τους να μην συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο ή και να αποχωρήσουν από την έρευνα όποτε το επιθυμούν.

Γραμμές στήριξης

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι συνθήκες όπως διαμορφώνονται με τα μέτρα προστασίας για την εξάπλωση του ο COVID-19 ενδεχομένως να έχουν φέρει στην επιφάνεια δύσκολα συναισθήματα όπως ο θυμός, ο φόβος, η απόγνωση και η θλίψη τα οποία ίσως να νιώθουν ότι δεν μπορούν να τα διαχειριστούν οι μαθητές/ριες μόνοι/ες.
Παρατίθενται οι κάτωθι τηλεφωνικές γραμμές στήριξης στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν:

  • Η τηλεφωνική γραμμή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης του Υπουργείου Υγείας 10-306,
  • η Ευρωπαϊκή γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων «Το Χαμόγελο του Παιδιού» 116-111 και
  • σε περίπτωση κινδύνου η εθνική τηλεφωνική γραμμή για τα παιδιά SOS 1056.

Περαιτέρω πληροφορίες

Για πληροφορίες ή και για να αποσταλεί ο σύνδεσμος της έρευνας ηλεκτρονικά, οι γονείς μπορούν να αποστέλλουν σχετικό αίτημα στο research.roussi@gmail.com.

Στην εν λόγω διαδικτυακή διεύθυνση βρίσκονται διαθέσιμες ενδιαφέρουσες πληροφορίες τόσο για την έρευνα αυτή όσο και για άλλα θέματα.

Δείτε επίσης

Μήνυμα Υπουργού Παιδείας για 28η Οκτωβρίου: Ημέρα υπερηφάνειας για το μεγαλειώδες «ΟΧΙ»

Ερωτηματολόγιο για Covid-19: “Οι Ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις στο γενικό πληθυσμό στην Ελλάδα”

Εθισμοί: Addictions-An Eternal Human Condition | Βιβλίο 

4ο ΓΕΛ Τρίπολης: Στις 4 καλύτερες ομάδες στην Ελλάδα σε διαγωνισμό Ρομποτικής

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Tελειόφοιτος φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το πρώτο έτος του πανεπιστημίου, όταν δημιούργησε την ερασιτεχνική ιστοσελίδα grislands στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, ενώ στη συνέχεια αρθρογραφούσε στην αθλητική ιστοσελίδα Sportscasters, που δημιουργήθηκε από συμφοιτητές για τον ίδιο σκοπό. Το καλοκαίρι του 2019 εργάσθηκε για τρεις μήνες στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα The Press Project, στο πλαίσιο της πρακτικής του άσκησης.

Γράψτε μία απάντηση