Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερευνα ΕΣΑΜΕΑ: Μεγάλες πληγές η υποστήριξη μαθητών ΑμεΑ στη Β/θμια και η Επαγγελματική τους Εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερευνα ΕΣΑΜΕΑ: Μεγάλες πληγές η υποστήριξη μαθητών ΑμεΑ στη Β/θμια και η Επαγγελματική τους Εκπαίδευση-Φοιτούν στη Γενική και Ειδική Α/θμια & Β/θμια Εκπαίδευση 101.683 μαθητές.

Ερευνα ΕΣΑΜΕΑ

Έρευνα: Μεγάλες πληγές η έλλειψη υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία στη β’ βάθμια και η επαγγελματική τους εκπαίδευση

– Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στην γενική και ειδική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση,

ανέρχονται σε 101.683 μαθητές, αποτελώντας το 7% του μαθητικού πληθυσμού της χώρας. O μαθητικός πληθυσμός των ΣΜΕΑΕ αποτελείται κυρίως από μαθητές με νοητική αναπηρία σε ποσοστό 35%, μαθητές με αυτισμό (31,4%) και μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες (12,1%).

– Η πλειονότητα των μαθητών που φοιτούν στη ειδική δευτεροβάθμια εκπαίδευση

επιλέγουν την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση, και σχεδόν το 50% αυτών φοιτούν σε Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ).

– Ο αριθμός των μαθητών που λαμβάνει εξειδικευμένη υποστήριξη

(εκτός του εκπαιδευτικού της τάξης) περιορίζεται σημαντικά κατά το πέρασμα από την πρωτοβάθμια στη κατώτερη δευτεροβάθμια και ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου εκεί το ποσοστό μαθητών που φοιτούν υποστηριζόμενοι μόνο από τους εκπαιδευτικούς της γενικής τάξης υπερβαίνει το 90%.

____________

Θετικά αξιολογούνται από την Ε.Σ.Α.μεΑ.,

η μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά Τμήμα Ένταξης και η αύξηση των εγκρίσεων Παράλληλης Στήριξης, Σχολικού Νοσηλευτή ή Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

Εντούτοις, τα εμπειρικά δεδομένα που έχει στη διάθεση της η Ε.Σ.Α.μεΑ.

υποδεικνύουν ότι σε αρκετές περιπτώσεις, τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν ως ο «Καιάδας» των γενικών σχολείων ενώ και στο πλαίσιο της Παράλληλης Στήριξης, μπορεί να υπάρξει διαχωρισμός και απομόνωση του μαθητή, κυρίως λόγω της στρεβλής εφαρμογής του θεσμού κατά το πρότυπο του προσωπικού βοηθού, στρέβλωση η οποία εντείνεται όταν η Παράλληλη Στήριξη παρέχεται για λίγες μόνο ώρες και η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών δεν γίνεται έγκαιρα.

Παράλληλα, τα σοβαρά προβλήματα

που αντιμετωπίζουν τα Κέντρα Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), καθιστούν δυσχερή την έγκαιρη και ολοκληρωμένη αξιολόγηση και στήριξη των μαθητών.

Δείτε σε μορφή word την Ανακοίνωση για την Ερευνα της ΕΣΑμεΑ: Μεγάλες πληγές η έλλειψη υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία στη β’ βάθμια και η επαγγελματική τους εκπαίδευση
Δείτε αναλυτικά σε μορφή word το Δελτίο Στατιστικής Πληροφόρησης

Δείτε επίσης

 Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ): Πρωτόκολλο συνεργασίας ΚΕΔΑΣΥ-σχολείου-γονέων
Υποχρεωτικότητα εμβολιασμού εκπαιδευτικών: Τι είπε η Υπουργός Ν. Κεραμέως και η Υφυπουργός Ζ. Μακρή
50η Εγκύκλιος-Μέτρα στο δημόσιο για τον κορονοϊό: Στελέχωση υπηρεσιών-self test από μη εμβολιασμένους
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση