Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερευνα για Τηλεκπαίδευση: Mαθητές μιλούν για άγχος, ψυχική εξάντληση, μοναξιά, φόβο, θλίψη, θυμό

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερευνα για Τηλεκπαίδευση: Mαθητές μιλούν για άγχος, ψυχική εξάντληση, αίσθημα ρουτίνας, πλήξη, μοναξιά, φόβο, θλίψη, θυμό – Δεύτερο μέρος της πανελλαδικής διαδικτυακής έρευνας σε δημόσια σχολεία.

Ερευνα για Τηλεκπαίδευση

Το δεύτερο μέρος της πανελλαδικής διαδικτυακής έρευνας σε δημόσια σχολεία για την Τηλεκπαίδευση και τους μαθητές κατά τη διάρκεια της καραντίνας, παρουσιάζει η “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” και ο δημοσιογράφος Απόστολος Λακασάς.

Σύμφωνα με την έρευνα

στην οποία μετείχαν 2.548 μαθητές και 963 καθηγητές, τρεις στους τέσσερις καθηγητές δήλωσαν πως έχουν αντιληφθεί ότι η καραντίνα και η απουσία από τη ζωντανή τάξη έχουν επιφέρει αρνητικές ψυχολογικές συνέπειες στους μαθητές.

Οι μαθητές μίλησαν

για άγχος, ψυχική εξάντληση, αίσθημα ρουτίνας, πλήξη, μοναξιά, φόβο, θλίψη, θυμό.

Από την πλευράς τους,

περισσότεροι από 7 στους 10 εκπαιδευτικούς βιώνουν αίσθημα ματαίωσης από την έλλειψη ζωντανής επαφής και απρόσκοπτης επικοινωνίας με τους μαθητές τους.

Αναλυτικά το δημοσίευμα της Καθημερινής

Η ψυχική εξάντληση και το άγχος μαθητών

Πίσω στα θρανία από χθες

για τους περισσότερους μαθητές γυμνασίου και λυκείου, οι οποίοι βίωσαν αρνητικά την καραντίνα και τη σχεδόν τρίμηνη τηλεκπαίδευση.

Αλλωστε, η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών ήθελε να λήξει η περίοδος «απομόνωσης», με δεδομένο μάλιστα ότι στους εφήβους το σχολικό περιβάλλον είναι ο κύριος χώρος κοινωνικοποίησης.

«Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι

τα σχολεία ανοικτά, ενώ κύριοι στόχοι παραμένουν η προστασία της ατομικής και της δημόσιας υγείας αλλά και η όσο το δυνατόν απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία», ανέφερε χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, απευθυνόμενη σε μαθητές σχολείου της Αττικής το οποίο επισκέφθηκε.

Βέβαια, δεν απέκλεισε την επιστροφή στην τηλεκπαίδευση.

«Πάντα θα πορευόμαστε με βάση τις εισηγήσεις των ειδικών και δεν θα διστάσουμε να εφαρμόσουμε οποιοδήποτε μέτρο μάς υποδείξουν», είπε.

Σύμφωνα με το δεύτερο μέρος της πανελλαδικής διαδικτυακής έρευνας

(το πρώτο παρουσιάστηκε στην «Κ» στο φύλλο της Κυριακής 31/1) σε δημόσια σχολεία, από τις εκπαιδευτικούς Δώρα Κουντουρά, Μάρθα Πασχαλίδου, Φωτεινή Σαφλαγιούρα και Πωλίνα Πλέσσα, στην οποία μετείχαν 2.548 μαθητές και 963 καθηγητές, τρεις στους τέσσερις καθηγητές δήλωσαν πως έχουν αντιληφθεί ότι η καραντίνα και η απουσία από τη ζωντανή τάξη έχουν επιφέρει αρνητικές ψυχολογικές συνέπειες στους μαθητές.

Οι μαθητές μίλησαν για άγχος, ψυχική εξάντληση, αίσθημα ρουτίνας, πλήξη, μοναξιά, φόβο, θλίψη, θυμό.

Μάλιστα το 44,6% των εκπαιδευτικών

δήλωσε ότι στη διάρκεια των μαθημάτων αφιέρωσε –από αρκετά έως πάρα πολύ– χρόνο για να συζητήσει με τους μαθητές τα ζητήματά τους.

Ωστόσο,

μόνο το 25% των μαθητών θεώρησε επαρκή τον χρόνο που διατέθηκε σε τέτοιες συζητήσεις.

Από την πλευράς τους, περισσότεροι από 7 στους 10 εκπαιδευτικούς βιώνουν αίσθημα ματαίωσης από την έλλειψη ζωντανής επαφής και απρόσκοπτης επικοινωνίας με τους μαθητές τους.

Για πολλούς επίσης,

η τηλεκπαίδευση κρίθηκε αναποτελεσματική. «Σωστότερος χαρακτηρισμός θα ήταν “ραδιοφωνική εκπομπή”», ανέφερε μαθητής.

Παρ’ όλα αυτά, αποδεικνύεται ιδιαιτέρως κουραστική για μαθητές και κυρίως καθηγητές, αν και όχι για τους ίδιους ακριβώς λόγους.

Το 40,2% των μαθητών δηλώνει ότι

αυξήθηκε ο φόρτος εργασίας του, ενώ 86% των καθηγητών δήλωσαν ότι αυξήθηκε ο εξωδιδακτικός χρόνος εργασίας τους επειδή υποχρεώθηκαν να αυτοεπιμορφωθούν, να προετοιμάσουν ψηφιακό υλικό και μαθήματα προσαρμοσμένα στις συνθήκες του WeBex.

Ως προς τον εξοπλισμό σύνδεσης, μόνο το 28,2% των καθηγητών δηλώνει ότι είχε όλα τα απαραίτητα μέσα.

Από τους μαθητές,

υπολογιστή είχαν λιγότεροι από τους μισούς (42,7%). Μέσω κινητού συνδεόταν στα μαθήματα το 31% των μαθητών, είτε ελλείψει άλλης συσκευής, είτε επειδή η υπάρχουσα συσκευή δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις των τηλεμαθημάτων, είτε, τέλος, επειδή αυτό τους βόλευε περισσότερο (29,2%, 39,4% και 31,4% αντιστοίχως).

Ανακοίνωση χορήγησης επιταγής για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού

Χθες, πάντως, η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή ανακοίνωσε ότι «σύντομα θα χορηγηθεί η επιταγή αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή και φοιτητή για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop)».

Το εκτιμώμενο πλήθος των δικαιούχων

ανέρχεται σε περίπου 560.000 νέους ηλικίας από 4 έως 24 ετών. Δικαιούχοι θα είναι οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ.

kathimerini.gr

Δείτε επίσης

Κεραμέως-4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας: Τι δήλωσε για το άνοιγμα των σχολείων Β/θμιας
Webinar: “Ψυχοεκπαίδευση, Covid 19 και Χρόνια Νόσος: Ο Διαβήτης σήμερα”-Σάββατο 06.02.2021
Εγκύκλιος επαναλειτουργίας Γυμνασίων-Λυκείων: Ενημέρωση γονέων-υπενθύμιση μέτρων covid τις 2 πρώτες ώρες
Εγκύκλιος: Απουσίες-Βαθμολογίες σε Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Ειδικά Γυμνάσια & Λύκεια, ΕΝΕΕΓΥΛ
Κεραμέως: Απευθύνω κάλεσμα προς εκπαιδευτικούς και μαθητές άνω των 16 ετών να κάνουν αίτηση για δωρεάν τεστ covid
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση