“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Σχετικά με εκπαιδευτικά ζητήματα Κυκλάδων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Aναφορικά με την αναστολή προσλήψεων και τα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Κυκλάδων.

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ

Ερώτηση

Προς τους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων & Εσωτερικών

Θέμα

Εκπαιδευτικά ζητήματα Κυκλάδων κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2019-2020

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020 και με δεδομένη την αναστολή των προσλήψεων Γενικής Εκπαίδευσης, παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των Τύπων (Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια και Ειδικά Σχολεία) των Κυκλάδων.

1.Με το ΦΕΚ 3256/23-08-2019 δημοσιεύθηκε η υπ’ αρ. 127895/Δ1/ 13-08-2019 Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Καθορισμός ομάδων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες ασκούν καθήκοντα μέλη ΕΕΠ του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων». Σε αυτήν, εξαιρέθηκαν οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κυκλάδων και εισήχθησαν σχολεία μόνο της Δωδεκανήσου.

Εντούτοις, όπως αναφέρει η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Πάρου στο με αρ. πρωτ. 51/06-09-2019, «η μη ύπαρξη υποστηρικτικής δομής ΕΔΕΑΥ σε Πάρο και Αντίπαρο, […] οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες, […] και οι προηγούμενοι πίνακες και εισηγήσεις» συνηγορούν στην άρση του αποκλεισμού των σχολείων της Περιφερειακής Ενότητας Πάρου-Αντιπάρου, καθώς και του συνόλου των νησιών των Κυκλάδων.

 

2.Με την Αρ.Πρωτ.134161/Υ2/30-08-2019/ΥΠΑΙΘ Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Έγκριση, εγκρίνεται η κατ΄ εξαίρεση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑ.Λ για το σχολικό έτος 2019-2020. Σε αυτήν την απόφαση, όπως καταγγέλλει και η από 07-09-2019 ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, δεν έχουν περιληφθεί ολιγομελή τμήματα σε Σύρο, Άνδρο, Τήνο, Νάξο, Πάρο, Κέα και Σαντορίνη. Σε κάποιες εξ αυτών των περιπτώσεων, υπάρχει και μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, δύνανται δηλαδή να λειτουργήσουν άμεσα χωρίς επιπλέον προσλήψεις.

 

3.Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία, τα κενά στα σχολεία του νομού Κυκλάδων ανέρχονται περίπου σε 100 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 200 στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε γενική και ειδική αγωγή, καθώς και σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, σε όλες τις ειδικότητες. Κάτω από αυτές τις συνθήκες πολλά από τα σχολεία της περιοχής μας δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά, όπως είναι φυσικό, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ανακοίνωση της Ά ΕΛΜΕ Κυκλάδων (13-09-3019).

«Ενδεικτικά και μόνο στη Μύκονο λείπει σχεδόν το μισό εκπαιδευτικό προσωπικό από το νησί, στο Γυμνάσιο του νησιού (το μεγαλύτερο σχολείο των Κυκλάδων με 406 μαθητές) δεν υπάρχει μαθηματικός, στο ΓΕΛ και στο ΕΠΑΛ του νησιού δεν υπάρχουν καθηγητές για πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.»

 

4.Ο έλεγχος ασφαλείας σχολικών κτιρίων (στατικότητα, μόνωση, μηχανο-υδραυλικές εγκαταστάσεις, κτλ) πρέπει να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Δυστυχώς, η κατανομή των αρμοδιοτήτων ευθύνης των σχολικών υποδομών σε Δήμους, Περιφέρεια και Υπουργεία Παιδείας και Υποδομών δεν έχει λειτουργήσει μέχρι τώρα με τρόπο αρκούντως συνεκτικό και αποτελεσματικό για να παρέχουμε στο μαθητικό πληθυσμό σύγχρονες και ασφαλείς εγκαταστάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα σχολεία της Σερίφου, όπως αναφέρει με το υπ’αρ. 2808/04-09-2019 έγγραφο του προς το Υπουργείο Παιδείας ο Δήμαρχος Σερίφου. Στο Γυμνάσιο χρειάστηκε να αποκλειστούν χώροι για να λειτουργήσει με ασφάλεια για τα παιδιά.

Επειδή, αφενός κατά τη Συνταγματική επιταγή η Πολιτεία οφείλει να μεριμνά για την απρόσκοπτη συμμετοχή όλου του μαθητικού πληθυσμού στην εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες και αφετέρου οι εξαιρέσεις για τις Κυκλάδες δικαιολογούνται απόλυτα λόγω της νησιωτικότητας καθώς και της μικρο-νησιωτικότητας.

Επειδή, λόγω του μικρού πληθυσμού και της μη δυνατότητας μετακίνησης μαθητών και μαθητριών και εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού είναι δεδομένη η αναγκαιότητα να παρέχεται σε κάθε νησί το σύνολο των εκπαιδευτικών και συναφών βοηθητικών υπηρεσιών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης στο πλαίσιο της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ

Ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Προτίθεται να εκδώσει συμπληρωματική Υπουργική Απόφαση εντάσσοντας τις σχολικές μονάδων των Κυκλάδων στους πίνακες με τις προτεινόμενες ομάδες για την τοποθέτηση ψυχολόγων κλάδου ΠΕ23;
  2. Προτίθεται να εγκρίνει την κατ’ εξαίρεση λειτουργία των ανωτέρω ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ;
  3. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των δύο ανωτέρω ενεργειών;
  4. Πότε θα γίνει πλήρωση των κενών και στις 2 βαθμίδες εκπαίδευσης στα σχολεία των Κυκλάδων;
  5. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να καταγράψει και να προτεραιοποιήσει τις ανάγκες σε σχολικές υποδομές, (νέες μονάδες και ανακαινίσεις παλαιών) σε συνεργασία με τους οικείους Δήμους;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Συρμαλένιος Νίκος

Φίλης Νίκος

Δείτε επίσης

Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως: 278 λιγότεροι εκπαιδευτικοί σε Φορείς φέτος 

Νηπιαγωγεία Σπετσών: Ερώτηση στη Βουλή για κενά εκπαιδευτικών

Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Η νέα χρονιά ξεκινά με αρνητικούς οιωνούς στο χώρο της εκπαίδευσης

Πρωθυπουργός για διορισμούς στη ΔΕΘ: Τι δήλωσε η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ

Ανακοίνωση Αιρετού Κορδή για αποσπάσεις – προσλήψεις – κενά – Β Φάση

Διπλομοριοδότηση δυσπρόσιτων: Να επανέλθει το μέτρο | Α ΕΛΜΕ Δωδεκαννήσου

Προσλήψεις Νοτίου Αιγαίου: 102 ΕΕΠ – ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ και Γενικά, 63 ΚΕΣΥ/ΕΔΕΑΥ, 1 Δ.Σ.

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Tελειόφοιτος φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το πρώτο έτος του πανεπιστημίου, όταν δημιούργησε την ερασιτεχνική ιστοσελίδα grislands στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, ενώ στη συνέχεια αρθρογραφούσε στην αθλητική ιστοσελίδα Sportscasters, που δημιουργήθηκε από συμφοιτητές για τον ίδιο σκοπό. Το καλοκαίρι του 2019 εργάσθηκε για τρεις μήνες στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα The Press Project, στο πλαίσιο της πρακτικής του άσκησης.

Γράψτε μία απάντηση