Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για διορισμούς Σχολικών Νοσηλευτών και ΕΒΠ, στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για διορισμούς Σχολικών Νοσηλευτών και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στη Βουλή από τον Ε’ Αντιπρόεδρο της Βουλής, Βουλευτή Αρκαδίας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κο Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο.

Ερώτηση για διορισμούς Σχολικών Νοσηλευτών και ΕΒΠ στη Βουλή

Ερώτηση στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την έλλειψη Σχολικών Νοσηλευτών και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) σε σχολεία κατέθεσε ο Ε’ Αντιπρόεδρος της Βουλής, Βουλευτής Αρκαδίας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κος Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος.

Ο Βουλευτής, μεταξύ άλλων ρωτά, τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ αν έχουν προγραμματισμοί νέοι μόνιμοι διορισμοί Σχολικών Νοσηλευτών και ΕΕΠ-ΕΒΠ και με ποιο χρονοδιάγραμμα.

Ακολουθεί το περιεχόμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κ. Πιερρακάκη

ΘΕΜΑ: Αναγκαία η αντιμετώπιση με μόνιμο τρόπο των ελλείψεων σε Σχολικούς Νοσηλευτές και σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό για να πάψει κάθε σχολικό έτος η αγωνία και η ταλαιπωρία των οικογενειών με μαθήτριες και μαθητές με αναπηρία ή/και με χρόνια πάθηση

Η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του εκπαιδευτικού συστήματος κατά τη διάρκεια της μνημονιακής περιόδου έγινε με όρους διαχείρισης κρίσης που σε κάποιο βαθμό δικαιολογούσαν λύσεις έκτακτης ανάγκης. Αλλά η χώρα παρότι μετρά ήδη πεντέμισι έτη μετά τη λήξη του 3ου μνημονίου και τεσσεράμισι έτη διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, παρατηρούνται σοβαρές ελλείψεις, καθυστερήσεις και υστερήσεις στη στελέχωση των δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ενδεικτικά, στο σχολικό έτος 2023-2024 παρουσιάστηκαν για ακόμη μια φορά σοβαρές ελλείψεις σε Σχολικούς Νοσηλευτές και σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό οι οποίες, παρά τις διαδοχικές φάσεις προσλήψεων, δεν αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά, σύμφωνα με πληροφόρηση και από τον Νομό Αρκαδίας.

Τα κενά αυτά όμως δημιουργούν αγωνία και η ταλαιπωρία στους γονείς και κηδεμόνες, μαθητών και μαθητριών με αναπηρία ή/και με χρόνια πάθηση, τα οποία αδιαμφισβήτητα χρήζουν και της μεγαλύτερης δυνατής στήριξης από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Επιπλέον στον κοινοβουλευτικό έλεγχο σχετικά το θέμα αυτό η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έως σήμερα δίνει συγκεχυμένη εικόνα για το σύνολο των σχολικών νοσηλευτών και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που υπηρετούν και καμία ουσιαστική πληροφορία για τον αριθμό των εξυπηρετούμενων παιδιών.

Στην αριθμ. 118610/Φ1/23.10.2023 απάντηση της σε μέσο κοινοβουλευτικού ελέγχου η Υφυπουργός είχε ενημερώσει ότι

«τα τελευταία τέσσερα χρόνια διενεργήθηκαν διορισμοί … 1590 μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ, εκ των οποίων 184 κλάδου ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» και ότι για το σχολικό έτος 2023-2024 «προσελήφθησαν πανελλαδικά 7.389 μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ για τη στελέχωση των σχολείων ειδικής αγωγής και γενικής εκπαίδευσης καθώς και των δομών ειδικής αγωγής».

Στην αριθμ.147586/Φ1/22-12-2023 απάντησή της σε μέσο κοινοβουλευτικού ελέγχου η πρώην Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού παραδέχτηκε ότι:

«…, ειδικά για την εξειδικευμένη υποστήριξη σημειώνεται ότι κατά τη 4η φάση προσλήψεων τα ποσοστά που δόθηκαν προς κάλυψη ήταν εξαιρετικά υψηλά και συγκεκριμένα 88% στα ΕΒΠ και 85% στους ΠΕ25. Ωστόσο στα προαναφερόμενα ποσοστά περιλαμβάνονται και 26 ΕΒΠ και 338 ΠΕ25 που δεν βρέθηκαν για πρόσληψη. Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θα ενεργοποιήσει (για δεύτερη φορά φέτος) τη διάταξη περί έκδοσης ειδικής πρόσκλησης για την κάλυψη κενών σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες (άρθρο 86 ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως ισχύει) που δεν βρέθηκαν υποψήφιοι ή δεν ανέλαβαν υπηρεσία. Στο πλαίσιο της ειδικής πρόσκλησης θα ενεργοποιηθεί: α) η διάταξη του άρθρου 123 και επίσης (για πρώτη φορά φέτος) του άρθρου 124 του ν. 4926/2022 (Α΄82) για πρόσληψη αναπληρωτών κλάδου ΠΕ87.02-Νοσηλευτικής και ΤΕ01.30-Βοηθών Βρεφοκόμων για να απασχοληθούν ως ΠΕ25 και ΕΒΠ αντίστοιχα (εφόσον πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις). Επίσης, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο ενεργοποίησης της διάταξης του άρθρου 126 του ν.4876/2021 (Α΄ 23) περί έκδοσης τοπικής πρόσκλησης.»

Σημειώνεται δε ότι συνεχίζει να τελεί σε ισχύ η εγκύκλιος Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 σχετικά με τη «φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου» η οποία εύλογα και ορθά προβλέπει «ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να έχουν τις απαραίτητες ιατρικές ή φαρμακευτικές γνώσεις, ώστε να συνεισφέρουν με εξειδικευμένες πράξεις (χορήγησης φαρμάκου από το στόμα, ή σε ενέσιμη μορφή) σε ειδικού τύπου ασθένειες των μαθητών (εφηβικός ζαχαρώδης διαβήτης, επιληπτικές κρίσεις κ.ά) αλλά και σε εποχιακές ιώσεις».

Ωστόσο ορίζει ότι «σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, οφείλουν να αιτούνται την άδεια των Διευθυντών της σχολικής μονάδας προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι, ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν σχετικά, στο χώρο του σχολείου, ώστε να τη χορηγήσουν» κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους εργαζόμενους γονείς ειδικά αν μένουν σε μεγάλα αστικά κέντρα.

Οι ελλείψεις σε βοηθητικό εκπαιδευτικό προσωπικό μπορεί να αποδοθεί και στην έλλειψη επαρκούς αριθμού αποφοίτων ΕΠΑΛ ειδικοτήτων Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων – Παιδοκόμων ή Βοηθών Βρεφοκόμων – Παιδοκόμων ή Βοηθών Βρεφοκόμων ή Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων ή Επιμελητών Πρόνοιας ή Κοινωνικών Φροντιστών και αποφοίτων ΕΠΑΛ και ΙΕΚ Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων ή Προσχολικής Αγωγής Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης ή Προσχολικής Αγωγής Ημερήσιας Φροντίδας Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες. Αντίστοιχα οι ελλείψεις σε σχολικούς νοσηλευτές μπορεί να οφείλονται και στην έλλειψη επαρκούς αριθμού πτυχιούχων (ή διπλωματούχων) Νοσηλευτών και Επισκεπτών και Επισκεπτριών Υγείας ή Δημόσιας Υγείας και Κοινοτικής Υγείας.

Επειδή η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών, κατά τον χρόνο που βρίσκονται εντός των 5.106 (ειδικών και μη) Νηπιαγωγείων, των 4.183 (ειδικών και μη) Δημοτικών Σχολείων, των 1.712 Γυμνασίων και των 1.039 Λυκείων (σύμφωνα με τα opendata έτους 2022 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού) σχολικών δομών, οφείλει να είναι η ύψιστη προτεραιότητα και του εκπαιδευτικού συστήματος ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Έως τα τέλη του 2023, πόσοι σχολικοί νοσηλευτές (ανεξάρτητα αν έχει προσληφθεί ως ΠΕ25, ΠΕ87.02, ή οποιαδήποτε άλλη κατηγορία) και πόσο ειδικό βοηθητικό προσωπικό (ανεξάρτητα αν έχει προσληφθεί ως ΔΕ01, ΤΕ01.30 ή οποιαδήποτε άλλη κατηγορία) υπηρετεί μόνιμα διορισμένο και η ποια είναι η γεωγραφική κατανομή του ανά πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια διεύθυνση και ανά σχολική μονάδα;

2. Πόσοι νέοι διορισμοί σχολικών νοσηλευτών και ειδικού μόνιμου προσωπικού έχουν προγραμματιστεί να γίνουν και με ποιο χρονοδιάγραμμα;

2.1. Εξυπηρετούν κάποιον κεντρικό σχεδιασμό και συγκεκριμένους δείκτες ως προς την αναλογία του προσωπικού αυτού σε σχέση με τον μαθητικό πληθυσμό;

2.2. Συνιστά έστω και μακροπρόθεσμο στόχο της εκπαιδευτικής πολιτικής, όλα τα σχολεία να διαθέτουν τουλάχιστον έναν σχολικό νοσηλευτή για την παροχή υπηρεσιών υγείας;

3. Για το σχολικό έτος 2023 – 2024, πόσοι σχολικοί νοσηλευτές (ανεξάρτητα αν έχει προσληφθεί ως ΠΕ25, ΠΕ87.02, ή οποιαδήποτε άλλη κατηγορία) και πόσο ειδικό βοηθητικό προσωπικό (ανεξάρτητα αν έχει προσληφθεί ως ΔΕ01, ΤΕ01.30 ή οποιαδήποτε άλλη κατηγορία) έχουν προσληφθεί ως αναπληρωτές και ποια είναι η γεωγραφική κατανομή τους ανά πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια διεύθυνση και ανά σχολική μονάδα;

4. Πόσα ήταν τα εναπομείναντα κενά συγκεκριμένα των θέσεων των σχολικών νοσηλευτών και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, στα τέλη του 2023 και ποια είναι η γεωγραφική κατανομή τους ανά πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια διεύθυνση και ανά σχολική μονάδα;

4.1. Τι αποτελέσματα έχουν φέρει οι περιγραφόμενες στην αριθμ.147586/Φ1/22-12-2023 απάντηση της Υφυπουργού Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την κάλυψη των κενών;

4.2. Θα ενεργοποιηθούν οι διάταξης του άρθρου 126 του ν.4876/2021 (Α΄ 23) περί έκδοσης τοπικής πρόσκλησης που ανέφερε η ως άνω απάντηση;

4.3. Ποιες πρωτοβουλίες έχουν παρθεί ειδικά για τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αρκαδίας;

5. Πόσες άδειες έχουν χορηγηθεί σε γονείς και κηδεμόνες κατ’ εφαρμογή της Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 εγκυκλίου προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι στο χώρο του σχολείου, ώστε να χορηγούν φαρμακευτική αγωγή κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024;

6. Ποιες είναι οι προπαρασκευαστικές ενέργειες ώστε τουλάχιστον το επόμενο σχολικό έτος τα όποια κενά να καλυφθούν στην αρχή της σχολικού έτους;

7. Ποιος ήταν ο αριθμός (έστω και κατ’ εκτίμηση) των πτυχιούχων ή αποφοίτων ΙΕΚ και ΕΠΑΛ των ειδικοτήτων που στελεχώνουν τους κλάδους των Σχολικών Νοσηλευτών και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού κατά το εκπαιδευτικό έτος 2022 – 2023 και εξετάζεται το ενδεχόμενο να υπάρξει ενημέρωση και κίνητρα για την αύξηση των αποφοίτων αυτών των ειδικοτήτων αν κρίνεται ότι ο αριθμός τους είναι ανεπαρκής για την ταχεία κάλυψη των αναγκών στελέχωσης του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δείτε επίσης

Ερευνα για την σχολική βία και τον εκφοβισμό με ανάθεση από το ΙΕΠ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 

Αύξηση επιδόματος γέννησης κατά 400 έως 1.500 ευρώ αναδρομικά από 1.1.2023–7 μέτρα στήριξης οικογένειας και νέων γονέων 

Εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα-Πειραματικά-Εκκλ/κά σχολεία για το έτος 2024-25 | Ενημέρωση 

Επιλογή προϊσταμένων με τεστ δεξιοτήτων μέσω ΑΣΕΠ σε όλο το Δημόσιο-Επέκταση μπόνους παραγωγικότητας 

Αξιολόγηση στο δημόσιο: Coaching-Mentoring-Σχέδιο Ανάπτυξης – Ενημερωτικά Φυλλάδια από το ΥΠ.ΕΣ 

Ο νόμος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση σε ΦΕΚ – Νόμος 5082/2024 

Κυριάκος Πιερρακάκης: “Η ζωή των τριών φάσεων, μάθηση-εργασία-συνταξιοδότηση, έχει τελειώσει”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση