Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για κενά Παράλληλης Στήριξης στην Εύβοια και για τα σχέδια του Υπουργείου για το μέλλον του θεσμού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για κενά Παράλληλης Στήριξης στην Εύβοια και για τα σχέδια του Υπουργείου για το μέλλον του θεσμού από τη Βουλευτή Ν. Ευβοίας κα Κατερίνα Καζάνη.

Ερώτηση για κενά Παράλληλης Στήριξης

Ερώτηση με θέμα “Άμεση ανάγκη κάλυψης των κενών Παράλληλης Στήριξης στον νομό Ευβοίας” κατέθεσε στη Βουλή η Βουλευτής Ν. Ευβοίας του ΠΑΣΟΚ κα Κατερίνα Καζάνη, προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κο Κυριάκο Πιερρακάκη.

Η Βουλευτής ρωτά τον Υπουργό αναφορικά με το πόσο σύντομα προβλέπει το Υπουργείο να καλύψει το σύνολο των κενών σε εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης στον νομό Ευβοίας, που οφείλονται τα υπάρχοντα κενά και ποια είναι τα σχέδια του Υπουργείου σχετικά με το μέλλον του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2024

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Πιερρακάκη Κυριάκο,

Θέμα: «Άμεση ανάγκη κάλυψης των κενών παράλληλης στήριξης στον νομό Ευβοίας»

Κύριε Υπουργέ,

Παρά τις προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας να πείσει εκπαιδευτικούς και γονείς ότι οι ανάγκες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν καλυφθεί, και διανύοντας ήδη τον πέμπτο μήνα του σχολικού έτους, τα κενά είναι σημαντικά. Ειδικά στον κλάδο της παράλληλης στήριξης και ειδικής αγωγής, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, παρατηρούνται δεκάδες κενά.

Στην περιοχή της Εύβοιας, οι ανάγκες σε παράλληλη στήριξη δεκάδων παιδιών, με γνωμάτευση από το Κέντρο Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΚΕΔΑΣΥ) Ευβοίας, δεν καλύπτονται. Χαρακτηριστικά, από τις 30 αιτήσεις για παράλληλη στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουν καλυφθεί μόλις οι 10 (30%), ενώ στο σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων, από τις 40 αιτήσεις έχουν καλυφθεί μόλις οι μισές (50%).

Εξαιτίας των κενών αυτών, μαθητές που έχουν ανάγκη από παράλληλη δεν δέχονται την βοήθεια που αξίζουν και δικαιούνται. Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης μοιράζονται όχι απλά σε πάνω από ένα μαθητή, που και αυτό από μόνο του είναι αντιεκπαιδευτικό, αλλά και μεταξύ διαφορετικών τμημάτων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια στους μαθητές. Η βοήθεια αυτή είναι ζωτική για να ανταπεξέλθουν τα παιδιά αυτά στις απαιτήσεις των μαθημάτων και να ενταχθούν στο σχολικό περιβάλλον.

Βέβαια το ότι το Υπουργείο ακολουθεί την συγκεκριμένη πολιτική και αρνείται να καλύψει τα υφιστάμενα κενά δεν προξενεί εντύπωση, καθώς τους προηγούμενους μήνες, η κα Μιχαηλίδου, ως υφυπουργός Παιδείας, πρακτικά φανέρωσε τα σχέδια του Υπουργείου ως προς την παράλληλη στήριξη.

Σύμφωνα με δηλώσεις της, δεν είναι σωστό, για το ίδιο το παιδί, να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη, γιατί είναι «αντιεκπαιδευτικό», ουσιαστικά ακυρώνοντας τους ειδικούς του ΚΕΔΑΣΥ. Οι δηλώσεις αυτές, σε συνδυασμό με τα υφιστάμενα κενά, δημιουργούν σκέψεις για τα μελλοντικά σχέδια του Υπουργείου σχετικά με τον θεσμό της παράλληλης στήριξης.

Κύριε Υπουργέ,

Επειδή για τα παιδιά που έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης, παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠΥ, αυτισμό, συναισθηματικές διαταραχές, κινητικά προβλήματα και αναπηρίες, η στέρηση της κατάλληλης εκπαιδευτικής υποστήριξης επηρεάζει τόσο τις μαθησιακές επιδόσεις τους, όσο και την κοινωνικοποίηση και την ψυχική τους ισορροπία,

Επειδή η άρνηση του Υπουργείου να καλύψει τα υφιστάμενα κενά τείνει να εξαντλήσει το διαθέσιμο προσωπικό,

Επειδή ένα σύγχρονο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να μην στηρίζεται σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Ερωτάσθε,

1. Πόσο σύντομα προβλέπει το Υπουργείο να καλύψει το σύνολο των κενών σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης στον νομό Ευβοίας;

2. Που οφείλονται τα υπάρχοντα κενά;

3. Ποια είναι η προσωπική σας θέση σχετικά με τις δηλώσεις της κας Μιχαηλίδου; Αντιπροσωπεύουν αυτές οι δηλώσεις την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας;

4. Ποια είναι τα σχέδια του Υπουργείου σχετικά με το μέλλον του θεσμού της παράλληλης στήριξης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα;

Η ερωτώσα βουλευτής

Καζάνη Αικατερίνη

Δείτε επίσης

Παραιτήσεις και ανακλήσεις προσλήψεων αναπληρωτών Β/θμιας και Α/θμιας-Αποφάσεις 30.01 και 25.01.2024 

Προσλήψεις ΣΤ Φάσης 2023-24, 904 εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας | Τα ονόματα 

Ολες οι προσλήψεις αναπληρωτών έως σήμερα

Μισθοί αναπληρωτών από 01.01.2024: Πίνακες με καθαρά ποσά ανά μισθολογικό κλιμάκιο-Πλήρους και μειωμένου ωραρίου

Αιτήσεις για Β1 Επίπεδο ΤΠΕ: 29.01 έως 08.02 Α Φάση – 12 έως 16.02.2024 Β Φάση 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση