Παρασκευή, 12 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για το πολλαπλό βιβλίο στη Bουλή: “ Το Υπ. Παιδείας κρύβεται, αλλά δεν θα αποφύγει τις απαντήσεις”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για το πολλαπλό βιβλίο στη Bουλή: “ Το Υπ. Παιδείας κρύβεται, τα ερωτήματα παραμένουν και δεν θα αποφύγει τις απαντήσεις” – Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Στέφανου Παραστατίδη, υπεύθυνου ΚΤΕ Παιδείας ΠΑΣΟΚ. 

Ερώτηση για το πολλαπλό βιβλίο στη Bουλή

Επίκαιρη Ερώτηση για συζήτηση στη Βουλή κατέθεσε ο Βουλευτής κος Στέφανος Παραστατίδης, υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας ΠΑΣΟΚ προς το Υπουργό ΠΑΙΘΑ σχετικά με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου.

Ο Βουλευτής είχε καταθέσει σχετική Ερώτηση με θέμα “Δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις σχετικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας και ερωτήματα σχετικά με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου” την 1η Νοεμβρίου 2023 με την προβλεπόμενη προθεσμία με βάση τον κανονισμό της Βουλής να παρέρχεται  χωρίς να δοθεί καμία απάντηση, όπως ο Βουλευτής αναφέρει, επισημαίνοντας ότι “ματαιοπονεί ο κος Υπουργός αν θεωρεί ότι θα επιτρέψουμε να αποφύγει τον κοινοβουλευτικό έλεγχο για το πολλαπλό βιβλίο και να συνεχίσει να λειτουργεί και στο συγκεκριμένο θέμα με επιλεκτικές διαρροές και non paper στα ΜΜΕ. Για τον λόγο αιτήθηκα ήδη την συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησής μου στην Ολομέλεια της Βουλής”. 

Ακολουθεί η δήλωση του κου Παραστατίδη επί του θέματος και η Επίκαιρη Ερώτηση

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΒΙΒΛΙΟ 

  “ Το Υπ. Παιδείας κρύβεται, τα ερωτήματα παραμένουν και δεν θα αποφύγει τις απαντήσεις” 

Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, το πολλαπλό βιβλίο αποτελεί έναν πυλώνα των αλλαγών του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας στο πλαίσιο της «ολιστικής» μεταρρύθμισης του ελληνικού σχολείου.

Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατες δηλώσεις του ίδιου του κ. Πιερρακάκη τα βιβλία θα βρίσκονται στα χέρια των εκπαιδευτικών κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2025-2026.

Όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική αφού έχουν ήδη διαπιστωθεί σοβαρά  προβλήματα που σχετίζονται με το χρονοδιάγραμμα, την πληρότητα, την εγκυρότητα της διαδικασίας αλλά και με την αποτελεσματική εφαρμογή του θεσμού στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Θα περίμενα λοιπόν από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει στα ερωτήματα που του έθεσα με σχετική ερώτηση μου από την 1-11-2023.

Αντ’ αυτού σιωπή. 

Η προβλεπόμενη προθεσμία με βάση τον κανονισμό της Βουλής παρήλθε χωρίς να δοθεί καμία απολύτως απάντηση. 

Όμως ματαιοπονεί ο κος Υπουργός αν θεωρεί ότι θα επιτρέψουμε να αποφύγει τον κοινοβουλευτικό έλεγχο για το πολλαπλό βιβλίο και να συνεχίσει να λειτουργεί και στο συγκεκριμένο θέμα με επιλεκτικές διαρροές και non paper στα ΜΜΕ. Για τον λόγο αιτήθηκα ήδη την συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησής μου στην Ολομέλεια της Βουλής. 

Το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης έχει ως εξής:

“Προς: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

ΘΕΜΑ: “Δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις σχετικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας και ερωτήματα σχετικά με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου.”

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει εξαγγείλει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και μετά από συνεχείς παρατάσεις , η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της πρότασης αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.)  είναι: 

Α) 22 Μαρτίου 2024 για όλα τα διδακτικά βιβλία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Γυμνασίου και της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, 

Β) 21 Φεβρουαρίου 2025  για τα διδακτικά βιβλία της Β΄ και Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου.

Σύμφωνα πάντα με το χρονοδιάγραμμα στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς 2024- 2025 οι εκπαιδευτικοί θα επιλέξουν μεταξύ των εγκεκριμένων βιβλίων, εκείνο που θα διδαχθεί την επόμενη σχολική χρονιά ώστε από το Σεπτέμβριο του 2025 και για το σχολικό έτος  2025-2026 να έχουν εκτυπωθεί από το ΙΤΥΕ  Διόφαντος  και να βρίσκονται στη διάθεση των μαθητών. 

Οι καθυστερήσεις που έχουν ήδη παρατηρηθεί,  η προσφυγή Ενώσεων εκδοτών στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη διαδικασία που οι ίδιες χαρακτηρίζουν προβληματική, τα δημοσιεύματα για την αύξηση του κόστους στην εκτύπωση των βιβλίων καθώς και για μαζικές  αιτήσεις για συγγραφή βιβλίων από φροντιστηριακούς ομίλους ( Μεγάλος όμιλος Φροντιστηρίων έκανε αίτηση για να συγγράψει 72 σχολικά βιβλία από τα 166 συνολικά)  δημιουργούν εύλογα ερωτήματα  για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία  της διαδικασίας καθώς και για την έγκαιρη ολοκλήρωσή της στα πλαίσια του χρονοδιαγράμματος που εξαγγέλθηκε.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Πόσες προτάσεις κατατέθηκαν ανά βιβλίο και αν  υπάρχουν βιβλία για τα οποία  δεν κατατέθηκαν προτάσεις και τι θα συμβεί στην περίπτωση αυτή;
  1. Ισχύει ότι φροντιστηριακοί όμιλοι έχουν καταθέσει μαζικές αιτήσεις για τη συγγραφή των σχολικών βιβλίων και συναφές με αυτό, υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για την απαγόρευση συμμετοχής σε επιτροπές αξιολόγησης, συμβούλων του Ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής που ενδεχομένως συμμετέχουν στις συγγραφικές ομάδες;
  1. Είναι γνωστό ότι περισσότερο από το ¼ του εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι. Υπάρχουν πολλά τμήματα μαθητών σε απομακρυσμένες κυρίως περιοχές που δεν έχουν δει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον ίδιο εκπαιδευτικό στο σχολείο. Θα συμβεί άλλοι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν και άλλοι να καλούνται να διδάξουν τα συγκεκριμένα εγχειρίδια.  Πώς επομένως σχεδιάζετε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα κατά την εφαρμογή των νέων βιβλίων λόγω της κινητικότητας των εκπαιδευτικών;
  1. Υπάρχει ανάλογη διαδικασία για τα εγχειρίδια των ΕΠΑΛ;
  1. Πόσο θα αυξηθεί το κόστος εκτύπωσης των βιβλίων;
  1. Υπάρχει σχεδιασμός για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην βάση του πολλαπλού βιβλίου;
  1. Ποιες αλλαγές προκαλεί η ύπαρξη διαφορετικών εγχειριδίων στη λειτουργία της Τράπεζας θεμάτων και πώς θα αντιμετωπιστεί;

Ο ερωτών βουλευτής 

Στέφανος Παραστατίδης”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση