Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων: Αγιασμός-προδιαγραφές μασκών-γυαλιά ή μάσκα-Ολοήμερα-αριθμός μαθητών-εναρξη 21.09

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων: Αγιασμός-προδιαγραφές μασκών-γυαλιά ή μάσκα-δυσφορία με τη μάσκα-Ολοήμερα-αριθμός μαθητών-ημερομηνία έναρξης 21 Σεπτεμβρίου-Οι απαντήσεις που εδόθησαν κατά τη σημερινή κοινή συνέντευξη Τύπου.

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων

Κατά τη διάρκεια της σημερινής κοινής συνέντευξης τύπου, από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα, την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, τον Υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο, τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ Δημήτρη Παπαστεργίου και την Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου, σχετικά με τις λεπτομέρειες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι δημοσιογράφοι που παρέστησαν απηύθυναν ερωτήσεις προς τους προαναφερθέντες.

Σταχυολογώντας μερικές εξ αυτών, τις παραθέτουμε μαζί με τις σχετικές απαντήσεις

Οι Ερωτήσεις
  1. Ερώτηση για τον Αγιασμό και τις προδιαγραφές των μασκών
  2. Ερώτηση για τον αριθμό μαθητών στις τάξεις
  3. Ερώτηση για το αν ένα παιδάκι νοιώσει δυσφορία και βγάλει τη μάσκα την ώρα που μπαίνει στην τάξη
  4. Ερώτηση για τα γυαλιά που θολώνουν με τη μάσκα
  5. Ερώτηση για το αν φοράμε γυαλιά πάνω από τη μάσκα
  6. Ερώτηση για πιθανή ημερομηνία λειτουργίας σχολείων την 21η Σεπτεμβρίου
  7. Ερώτηση για το δίλημμα γυαλιά ή μάσκα
  8. Ερώτηση για τα Ολοήμερα σχολεία
  9. Ερώτηση για όσους μαθητές δεν φορούν μάσκα για ιατρικούς λόγους
  10. Ερώτηση για για την ανάμιξη μαθητών στο Ολοήμερο
  11. Ερώτηση για τα ιδιωτικά σχολεία και αν υπάρχει πρόβλεψη για την εφαρμογή του μέτρου των 15 μαθητών
Αναλυτικά οι απαντήσεις
1. Ερώτηση για τον Αγιασμό και τις προδιαγραφές των μασκών

Δημοσιογράφος:

Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση στην κυρία Κεραμέως, στην Υπουργό Παιδείας.

Πώς θα τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις μέσα στις τάξεις, οι μαθητές θα κάθονται ανά δύο στο θρανίο;

Ποιες μάσκες, για την κυρία Παπαευαγγέλου, είναι οι σωστές για να προμηθευθούν οι γονείς για τα παιδιά τους;

Και εάν υπάρχει προγραμματισμός από το Υπουργείο Παιδείας για την πρώτη ημέρα, για τον Αγιασμό των σχολείων, αν θα γίνει Αγιασμός και πώς θα γίνει;

Και πώς θα λειτουργήσουν τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών;

Υπουργός Ν. Κεραμέως:

Πρώτα απ’ όλα για τις αποστάσεις, όπως έχουμε πει επανειλημμένως, ήταν η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής να λειτουργήσουν τα σχολεία μας σε πλήρη σύνθεση, με αυξημένα, όμως, μέτρα προστασίας.

Η μάσκα, όπως έχουμε πει πολλές φορές, είναι ένα αυστηρό μέτρο, πλην όμως ένα πάρα πολύ αποτελεσματικό μέτρο, μία ασπίδα προστασίας και για το παιδί και για τον εκπαιδευτικό και για τους γύρω του.

Για τους γύρω του, τους συμμαθητές του, αλλά και γι’ αυτούς που τον περιμένουν στο σπίτι.

Γιατί όσο πιο θωρακισμένο είναι ένα παιδί, τόσο πιο ασφαλές θα είναι κιόλας όταν επιστρέφει στο σπίτι κι έτσι περιορίζει το ενδεχόμενο να μεταδώσει ενδεχομένως τον ιό σε κάποιο συγγενικό του ή άλλο πρόσωπο.

Συνεπώς, η απόφαση της Επιτροπής είναι για πλήρη λειτουργία, με το αυξημένο μέτρο της μάσκας και εδώ να πούμε, ότι όπως έχει επισημανθεί -και νομίζω το έχει εξηγήσει με τον πλέον εύληπτο τρόπο η κυρία Παπαευαγγέλου την προηγούμενη φορά, και βεβαίως ανά πάσα στιγμή μπορεί να με διορθώσει- η μεγάλη διαφορά της τάξης από άλλους χώρους είναι ότι στην τάξη είναι σταθερός ο πληθυσμός, είναι τα ίδια πρόσωπα τα οποία είναι κάθε μέρα εκεί.

Σε αντίθεση, για παράδειγμα, μ΄ ένα κατάστημα, στο οποίο εισέρχεται κάθε μέρα διαφορετικός κόσμος. Άρα, εναλλάσσεται ο πληθυσμός, άρα εκεί δεν μπορεί κανείς να περιορίσει με τον ίδιο τρόπο τις ενδεχόμενες εστίες κινδύνου.

Εδώ έχουμε σταθερά πρόσωπα, έχουμε το αυξημένο μέτρο της μάσκας και όλα τ΄ άλλα μέτρα προστασίας.

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων
Σχετικά με τον Αγιασμό

θα συνεννοηθούμε προφανώς και με την Εκκλησία της Ελλάδος, θα το συζητήσουμε ενδελεχώς- υπάρχει πρόβλεψη να γίνει ανά τάξη, ούτως ώστε σε εξωτερικούς χώρους και με όλα τα μέτρα προστασίας, προκειμένου ακριβώς στο ίδιο πνεύμα των διαλειμμάτων να περιορισθεί ο συγχρωτισμός πολλών διαφορετικών μαθητικών ομάδων.

Για τα Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και ούτω καθ’ εξής, θα ισχύσουν ακριβώς οι προδιαγραφές που ισχύουν και στα σχολεία.

Άρα, συνεπώς, η αυστηρή χρήση της μάσκας και όλα τα λοιπά μέτρα προστασίας, τα οποία έχουμε εκθέσει αναλυτικά.

Βάνα Παπευαγγέλου:

Πρώτα-πρώτα, απ’ ό,τι ακούσατε, θα χορηγηθούν δύο μάσκες για κάθε παιδί. Η υφασμάτινη μάσκα είναι σαφώς αυτή η οποία συνιστάται να χρησιμοποιούν οι μικροί μαθητές.

Έχουν δοθεί οι προδιαγραφές για την υφασμάτινη αυτή μάσκα. Δύο μεγέθη. Πιο μικρή μάσκα για τα πιο μικρά παιδιά, έτσι ώστε να έχει καλύτερη εφαρμογή στο πρόσωπο. Θα είναι τουλάχιστον δύο στρώσεων υφάσματος.

Το ύφασμα θα πρέπει να είναι καλής ποιότητας, με πυκνή ύφανση, αλλά λεπτή ίνα, έτσι ώστε να είναι πιο καλά ανεκτή, αλλά και πιο αποτελεσματική.

______________________

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων
2. Ερώτηση για τον αριθμό μαθητών στις τάξεις

Δημοσιογράφος:

Κυρία Κεραμέως, μπορείτε να μας απαντήσετε, ίσως με μεγαλύτερη σαφήνεια, για τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου οι μαθητές είναι πάνω από 17, είναι 20 με 25, εάν έχετε ήδη σκεφθεί να το αντιμετωπίσετε και με τι τρόπο, αν θα δώσετε και κάποια σχετική οδηγία στα ιδιωτικά σχολεία, όπου τα περισσότερα είναι με τάξεις γύρω στα 30 με 33 παιδιά.

Υπουργός Ν. Κεραμέως:

Νομίζω απάντησα και προηγουμένως.

Κατ’ αρχήν, έχουμε δώσει στη δημοσιότητα και για τ΄ αστικά κέντρα πόσος είναι ο μέσος όρος των μαθητών για Αττική και για Θεσσαλονίκη, και όπως έχουμε πει, για Αττική και Θεσσαλονίκη, ο μέσος όρος είναι 20. Προφανώς, υπάρχουν τμήματα πολυπληθέστερα, όπως ακριβώς υπάρχουν τμήματα και με λιγότερους μαθητές.

Η εισήγηση της Επιτροπής ήταν ξεκάθαρη επ΄ αυτού για πλήρη λειτουργία, αλλά μ’ αυτό το αυξημένο μέτρο προστασίας. Θέλω, όμως, να τονίσω κάτι.

Το είπα και θέλω πραγματικά να το επισημάνω σε όλους τους τόνους. Όλα αυτά τα μέτρα τα οποία έχουμε εξαγγείλει είναι μέτρα τα οποία θ΄ αξιολογούνται κάθε ημέρα.

Θα επικαιροποιούνται, εάν χρειασθεί.

Και βεβαίως και δεν θα διστάσουμε, τα μέτρα να τροποποιηθούν είτε ως προς το πιο αυστηρό, είτε προς το πιο επιεικές, εάν αυτό μας υποδείξει η Επιτροπή, εφόσον αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Και όταν λέω αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, μπορεί η αλλαγή να είναι σε τοπικό επίπεδο, σε περιφερειακό επίπεδο, σε εθνικό επίπεδο.

Από την αρχή αυτής της κρίσης, αυτή είναι η προσέγγιση της Επιτροπής, να προσαρμόζει διαρκώς, ν’ αναλύει διαρκώς τα δεδομένα, μία δύσκολη δουλειά, αλλά το κάνει αυτό για να έχουμε την καλύτερη δυνατή ανταπόκριση στις προκλήσεις της πανδημίας.

______________________

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων
3. Ερώτηση για το αν ένα παιδάκι νοιώσει δυσφορία και βγάλει τη μάσκα την ώρα που μπαίνει στην τάξη

Δημοσιογράφος

Στην κυρία Υπουργό μία μικρή ερώτηση.

Εάν ένα παιδάκι το οποίο είναι  10 χρόνων -έχετε ότι είναι ευθύνη των γονέων, πρώτα-πρώτα, βέβαια,  και των παιδιών να φορούν τις μάσκες- και εκείνη την ώρα που είναι στην τάξη νοιώσει δυσφορία -το έχετε συζητήσει με τους επιδημιολόγους, που θα μπορούσε να μας πει- και θέλει να βγάλει τη μάσκα,  επειδή είπατε να μην μπαίνει στο σχολείο αν δεν φορά τη μάσκα, εάν εκείνη την ώρα νοιώσει δυσφορία, τι γίνεται;

Υποθετική ερώτηση, που όμως δεν είναι απίθανη.

Υπουργός Ν. Κεραμέως:

Απαντώ, αν και φαντάζομαι ότι η κυρία Παπαευαγγέλου θα θελήσει ίσως να συμπληρώσει.  Είναι αυτονόητα τα πράγματα.

Αλίμονο αν δεν μπορεί να βγάλει τη μάσκα αν νοιώσει δυσφορία το παιδί.

Προφανώς, Και όπως έχουμε πει,  το  πρώτο μέλημά μας είναι  ακριβώς το πώς θα θωρακίσουμε καλύτερα το παιδί. Εννοείται πως η μάσκα είναι εκεί για να μας προστατεύσει.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες μαθητών, για τους οποίους έχουν ήδη εκδώσει οδηγίες τα μέλη της Επιτροπής, για το πότε δεν συνιστάται  η χρήση της μάσκας. Αλλά, προφανώς , αν κάποιος νοιώσει δυσφορία, αλίμονο.

Η μάσκα,  και γι’ αυτό το τονίζουμε,  είναι μέρος της καθημερινότητας όλων μας. Κοιτάξτε όλους μας εδώ μέσα. Είμαστε όλοι με μάσκες.

Έχει πλέον μπει στην καθημερινότητά μας  και ακόμη κι για εμάς,  ίσως, στην αρχή ήταν πιο δύσκολο, εν συνεχεία έγινε θέμα συνήθειας. Και προφανώς το ιατρικό προσωπικό είναι πιο εκπαιδευμένο στο να φοράει μάσκα.

Πλην, όμως, νομίζω ότι όλοι σιγά-σιγά εκπαιδευόμαστε περισσότερο. Έτσι με αυτό τον τρόπο και τα παιδιά.

Και το τονίζω: Η μάσκα, πραγματικά, είναι ό,τι πιο πολύτιμο έχουμε σε καιρό πανδημίας, για να προστατεύσουμε καλύτερα τους εαυτούς και τους γύρω μας.

______________________

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων
4. Ερώτηση για τα γυαλιά που θολώνουν με τη μάσκα

Δημοσιογράφος

Χωρίς να θέλω να σας προσβάλω, ένα μικρό έναυσμα μου έδωσε ο κ. Θεοδωρικάκος.

Έβαλε τη μάσκα και είπε:  Να βγάλω τα γυαλιά ή τη μάσκα; Τα παιδιά που έχουν μυωπία και φορούν τη μάσκα και τα γυαλιά, θολώνουν.

Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει. Θολώνουν. Που σημαίνει ότι αυτό θα είναι πρόβλημα για τα παιδιά στο σχολείο, που θα είναι μικρούλικα.

Γιατί το παρατηρώ και στον εαυτό μου ότι θολώνουν τα γυαλιά.

Βάνα Παπευαγγέλου:

Είναι κάτι που όλοι το έχουμε ζήσει, να θολώνουν τα γυαλιά μας. Όμως, είναι κάτι το οποίο θα μάθουμε να το αντιμετωπίζουμε και καλύτερη αντιμετώπιση είναι, ακριβώς, στο έλασμα, να πιέσουμε αριστερά και δεξιά από τη μύτη, ώστε να γίνει καλύτερη εφαρμογή.

Όπως ήδη είπε και η Υπουργός, προφανώς  θα υπάρχουν παιδιά, τα οποία στην αρχή θα νοιώσουν άβολα. Και εμείς νοιώθαμε άβολα.

Ακόμη και εμείς οι γιατροί, που τώρα τη φοράμε πολύ περισσότερο απ’ ότι παλαιότερα, νοιώθουμε άβολα. Ιδιαίτερα στην  αρχή της σχολικής χρονιάς, θα δοθεί έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Και εδώ είναι σαφές ότι με τις οδηγίες που έχουμε δώσει, τις έγγραφες οδηγίες γιατί φοράμε μάσκα, πώς τη φοράμε, πώς τη βάζουμε, πώς τη βγάζουμε, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστεί να εξηγήσουν στα παιδιά γιατί είναι απαραίτητη η μάσκα.

Το πιο σημαντικό, για να έχουμε τα παιδιά με το μέρος μας,   είναι να απαντήσουμε στις απορίες τους. Και πάρα πολλά παιδιά φαίνονται ανήσυχα γιατί ρωτάνε πολλά πράγματα. Δεν  είναι απαραίτητο ότι ανησυχούν, δεν είναι απαραίτητο ότι φοβούνται τη μάσκα.

Είναι κάποια παιδιά που ενδιαφέρονται να μάθουν πιο πολλές λεπτομέρειες.

Εκεί λοιπόν ελπίζουμε να βοηθήσουν οι οδηγίες μας τους εκπαιδευτικούς ,να εξηγήσουν με απλά λόγια, ανάλογα με τη βαθμίδα του μαθητή, τη χρήση της μάσκας, γιατί τη χρειαζόμαστε τη μάσκα και έτσι τα παιδιά να συνηθίσουν και να μπουν σε μία ομαλή πορεία στη διάρκεια της ακαδημαϊκής χρονιάς.

______________________

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων
5. Ερώτηση για το αν φοράμε γυαλιά πάνω από τη μάσκα

Δημοσιογράφος

Δηλαδή, τα γυαλιά να τα φοράμε πάνω από τη μάσκα;

Βάνα Παπευαγγέλου:

Πάνω από τη μάσκα, αλλά πρώτα-πρώτα θα βγάλουν τα γυαλιά, θα βάλουν τη μάσκα, έχουμε πολλές λεπτομερείς οδηγίες, δεν έχει νόημα να τις πούμε εδώ και θα κάνουμε πολύ καλή εφαρμογή. Και γι’ αυτό κιόλας συνιστούμε και την υφασμάτινη που είναι πιο μικρή και βοηθάει στην καλή εφαρμογή στα μικρά προσωπάκια των παιδιών.

Υπουργός Ν. Κεραμέως:

Αν μου επιτρέπετε, ένα σημαντικό σχόλιο.

Έχουμε φροντίσει για τρεις συμπληρωματικές πηγές ενημέρωσης, αναφορικά με τη χρήση της μάσκας και γενικότερα για τα μέτρα προστασίας και πρόληψης.

Το πρώτο είναι οι πάρα πολύ αναλυτικές οδηγίες του ΕΟΔΥ, οι οποίες θα δοθούν σε όλα τα σχολεία, θα αναρτηθούν στον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας, και στον ΕΟΔΥ. Άρα, αναλυτικές οδηγίες έγγραφες.

Το δεύτερο είναι η συνεργασία με το Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, όπου γιατροί σε όλη τη χώρα θα πηγαίνουν από σχολείο σε σχολείο και θα εξηγούν αναλυτικά στην πράξη τα μέτρα προστασίας και τη σωστή χρήση της μάσκας.

Και το τρίτο είναι, όπως έχουμε ήδη εξαγγείλει, ότι θα υπάρξουν βίντεο που θα εξηγούν ακριβώς τη σωστή χρήση της μάσκας και γενικότερα το πώς θα επιστρέψουμε στο σχολείο.

Άρα, τρεις πηγές ενημέρωσης. Και,  όπως έχουμε ήδη πει, οι πρώτες μέρες στο σχολείο θα αφιερωθούν, προφανώς αναλόγως την ηλικία, στο να μεταλαμπαδευτούν αυτές οι πληροφορίες στα παιδιά και ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εκπαίδευση στη σωστή χρήση της μάσκας στις ηλικίες από το Νηπιαγωγείο, μέχρι και την Γ΄ Δημοτικού.

______________________

6. Ερώτηση για πιθανή ημερομηνία λειτουργίας σχολείων την 21η Σεπτεμβρίου

Δημοσιογράφος

Πριν από δύο εβδομάδες είχε ακουστεί η ημερομηνία 7/9 για την έναρξη της σχολικής περιόδου. Ωστόσο, αυτό δεν κατέστη εφικτό.

Τώρα, από τη στιγμή που λέει ο κ. Πέτσας ότι δεν έχουν επιστρέψει όλοι, πόσο ασφαλές είναι να μιλάμε για 14/9 και τι απαντάτε σε αυτούς τους ειδικούς που λένε και για ημερομηνίες 21/9, όσον αφορά στην έναρξη της σχολικής περιόδου;

Υπουργός Ν. Κεραμέως:

Πρώτα απ’ όλα, να το πω το εξής:

Η 7η Σεπτεμβρίου είχε δοθεί εδώ και πάρα πολύ καιρό τον Ιούνιο, με το σκεπτικό να πάμε μία εβδομάδα πιο νωρίς από την καθιερωμένη ημερομηνία έναρξης, για να καλύψουμε έδαφος. Συνεπώς, ούτως ή άλλως, θα ήμασταν μία εβδομάδα πιο νωρίς.

Και θα μπορούσαμε κάλλιστα να ξεκινήσουμε.

Αλλά ξέρετε ποιο είναι το ζητούμενο εδώ; Επειδή ακριβώς η έξαρση των κρουσμάτων του Αυγούστου φάνηκε να συνδέεται σε σημαντικό βαθμό με ασυμπτωματικούς, γι’ αυτό θέλαμε να δώσουμε ικανό χρονικό διάστημα να γυρίσουν οι οικογένειες, να γυρίσουν τα παιδιά, να γυρίσουν όλοι σπίτι τους, να σταθεροποιηθεί η επιδημιολογική εικόνα.

Αυτά τα λόγια μας είπαν και χθες στην Επιτροπή, ήταν τα ακριβή λόγια και θεώρησα  ότι αποδίδουν με πολύ ωραίο τρόπο ακριβώς τον στόχο που προσπαθούμε να επιτύχουμε. Είναι βέβαια πολύ σημαντικό να επιστρέψουν οι εκδρομείς.

Να επιστρέψουν προκειμένου να σταθεροποιηθεί η εικόνα. Αλλά, από εκεί και πέρα, καταλαβαίνετε το σχολείο πρέπει να ξεκινήσει.

Πρέπει να μπούμε όλοι σε μία κανονικότητα. Πρέπει τα παιδιά να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον. Και το φυσικό τους περιβάλλον είναι το σχολείο, είναι με τους συμμαθητές τους, είναι με τους εκπαιδευτικούς τους.

Να πω ότι, βεβαίως, έχουν ακουστεί διάφορες γνώμες και ακούγονται διαρκώς και αυτό το θεωρώ θετικό, αν θέλετε, βοηθάει στον διάλογο το να ακούγονται ακριβώς τόσες διαφορετικές απόψεις.

Πλην όμως, είναι ένα θέμα που συζητήθηκε εκτενώς χθες στην Επιτροπή και καταλήξαμε όλοι μαζί ότι η πλέον ενδεδειγμένη ημερομηνία, με βάση ακριβώς αυτό τον προβληματισμό που έθεσα και στον οποίο αναφέρθηκε ο κ. Εκπρόσωπος για τα στοιχεία που έχουμε σχετικά με επιστροφές από λιμάνια, διόδια, αερολιμένες, κ.ο.κ., ο στόχος είναι να περιορίσουμε ακριβώς τις μετακινήσεις για ικανό χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη των σχολείων.

______________________

Δείτε σχετικά

Νέες Ανακοινώσεις για σχολεία: Στις 14.09 ανοίγουν-Να επιστρέψουν άμεσα οι εκδρομείς-Τα μέτρα των Υπ. Παιδείας και Εσωτερικών
Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων
7. Ερώτηση για το δίλημμα γυαλιά ή μάσκα

Δημοσιογράφος

Οσον αφορά στον κ. Θεοδωρικάκο, να πω το δίλημμα που έθεσε προηγουμένως -σαν πρώην εκπαιδευτικός-  σχετικά με τα γυαλιά και τη μάσκα, είναι ένα θέμα το οποίο έχουν θέσει όπως ξέρετε κ. Υπουργέ και αρκετοί εκπαιδευτικοί.

Τι θα χρησιμοποιούν τα γυαλιά ή τη μάσκα, όταν θα παραδίδουν μάθημα; Γιατί μιλάμε τώρα για μια διαδικασία εκπαιδευτική της διάρκειας των 30 και 35 λεπτών.

Όπως καταλαβαίνετε, θα είναι πολύ δύσκολο γι’ αυτούς τους ανθρώπους να φορούν και μάσκα και γυαλιά, παραδίδοντας παράλληλα μάθημα.

Υπουργός Τ. Θεοδωρικάκος

Στο ερώτημά σας νομίζω ότι έχει ήδη απαντήσει η κυρία Παπαευαγγέλου, η οποία νωρίτερα έδωσε συγκεκριμένες οδηγίες.

Δεν σας κρύβω ότι στην αρχή δυσκολευόμουν πολύ περισσότερο με τη μάσκα, με βοήθησαν πάρα πολύ η κόρη μου και ο γιος μου με την επιμονή τους να τη φορώ και νομίζω ότι βελτιώθηκα πάρα πολύ.

Άλλωστε, είδατε ότι τα γυαλιά μου τα έβγαλα μόλις για πέντε λεπτά που χρειάστηκε να διαβάσω το κείμενό μου, γιατί έχω μυωπία η οποία αντισταθμίζεται με την πρεσβυωπία.

Εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς, εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας. Όλα θα πάνε καλά. Θα βρουν τον σωστό τρόπο να λειτουργήσουν μέσα στη σχολική τάξη.

______________________

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων
8. Ερώτηση για τα Ολοήμερα σχολεία

Δημοσιογράφος:

Κυρία Κεραμέως, τι θα γίνει με το ολοήμερο σχολείο; Πότε θα ξεκινήσει; Και αν φοβάστε ότι -επειδή εκεί συγχρωτίζονται πολλά παιδιά- θα πρέπει να ληφθούν άλλα μέτρα, πιο αυστηρά μέτρα προστασίας και υγιεινής;

Υπουργός Ν. Κεραμέως:

Σας ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση, διότι θίγει ένα πολύ σημαντικό σημείο του όλου σχεδίου. Αφορά στα ολοήμερα σχολεία.

Και έχουμε κάνει -όπως ξέρετε- μία προτροπή. Μία προτροπή προς τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο σχολείο για δύο λόγους:

Πρώτα απ’ όλα παιδαγωγικά. Πιστεύουμε σε αυτό τον θεσμό, πιστεύουμε ότι το παιδί έχει να κερδίσει πάρα πολλά από αυτές τις επιπλέον ώρες στο σχολείο, οι οποίες μπορεί να αφιερωθούν σε καλλιτεχνική παιδεία, σε φυσική αγωγή, σε ξένες γλώσσες, όπως ακριβώς προβλέπεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Και δεύτερον, γιατί είναι πραγματικά ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για να περιορίσουμε την επαφή των παιδιών με τους παππούδες και τις γιαγιάδες. Άρα, πηγαίνοντας στο ολοήμερο κερδίζει το παιδί παιδαγωγικά, αλλά επιπλέον θωρακίζεται ακόμα καλύτερα η οικογένεια.

Περιμένουμε, λοιπόν, να δούμε την ανταπόκριση, να δούμε τις εγγραφές των παιδιών στο ολοήμερο σχολείο. Kατά κανόνα, είναι λιγότερα τα παιδιά που είναι στο ολοήμερο απ’ ό,τι τα παιδιά που είναι στο σχολείο κατά τη διάρκεια της κανονικής λειτουργίας του σχολείου.

Και από εκεί και πέρα, επαναλαμβάνω την προτροπή να εγγράψουν οι γονείς τα παιδιά τους στο ολοήμερο.

Είναι και μία ευκαιρία να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στην Παιδεία. Και είναι δέσμευση της Κυβέρνησής μας και του Πρωθυπουργού να επενδύσουμε και σε αυτό τον θεσμό του ολοήμερου σχολείου για τους λόγους που προανέφερα.

______________________

9. Ερώτηση για όσους μαθητές δεν φορούν μάσκα για ιατρικούς λόγους

Δημοσιογράφος:

Οι μαθητές που δεν θα φορούν μάσκα για ιατρικούς λόγους, θα παρακολουθούν τα μαθήματα διαδικτυακά ή θα πηγαίνουν στο σχολείο;

Βάνα Παπευαγγέλου:

Είναι πολύ μικρός ο αριθμός των παιδιών που δεν θα φορούν μάσκα για λόγο αδυναμίας χειρισμού.

Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά είναι στην Ειδική Αγωγή και εκεί υπάρχει μέριμνα και εναλλακτική να χρησιμοποιούν την ολοπρόσωπη προμετωπίδα.

Από εκεί και πέρα, θα πρέπει και εδώ να υπάρχουν και πολύ πιο ήπιες περιπτώσεις παιδιών, τα οποία ίσως δεν ανέχονται λόγω συμπεριφεριακών προβλημάτων τη χρήση μάσκας.

Και εκεί θα πρέπει να εκτιμηθεί, για το κάθε παιδί ξεχωριστά, οι επιλογές που έχουν. Όντως, υπάρχουν επιλογές. Καλή διάθεση να υπάρχει.

______________________

Ερωτήσεις λειτουργίας σχολείων
10. Ερώτηση για για την ανάμιξη μαθητών στο Ολοήμερο

Δημοσιογράφος:

Κυρία Κεραμέως, την περασμένη εβδομάδα, απευθύνατε ξανά, όπως και σήμερα, κάλεσμα στους γονείς να στείλουν τα παιδιά στο ολοήμερο.

Την ίδια στιγμή, οι λοιμωξιολόγοι επιμένουν για τη σημασία της κυψέλης, που οι μαθητές της ίδιας σχολικής τάξης σχηματίζουν, ώστε να αποφεύγεται η επαφή με άλλους μαθητές.

Πώς θα επιτευχθεί αυτό στο ολοήμερο, δεδομένου ότι οι μαθητές ενός τμήματος, αναμειγνύονται με μαθητές άλλου τμήματος; Επιπλέον, το ολοήμερο τελειώνει στις 4.

Υπάρχει κάποια πρόβλεψη για τους εργαζόμενους γονείς του ιδιωτικού τομέα, που κατά κανόνα σχολούν μετά τις 5;

Υπουργός Ν. Κεραμέως:

Πρώτα απ΄ όλα, για το θέμα της συμμετοχής των μαθητών στο ολοήμερο, όπως ξέρετε είναι, κατά κανόνα, πολύ μικρότερες οι ομάδες των μαθητών που συμμετέχουν στο ολοήμερο.

Και από εκεί πέρα, όπως σας είπα, υπάρχει δέσμευση της Κυβέρνησής μας να προσλάβουμε επιπλέον εκπαιδευτικούς, όσο χρειαστεί ακριβώς για να εξυπηρετούμε πάντοτε τις οδηγίες των ειδικών.

Έχουν εξασφαλιστεί σημαντικά κονδύλια για την πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και για το κομμάτι αυτό του ολοήμερου.

Αναφορικά με ζητήματα αδειών, έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία και με το Υπουργείο Εσωτερικών σε ό,τι αφορά τους δημοσίους υπαλλήλους και με το Υπουργείο Εργασίας σε ό,τι αφορά τους γονείς, εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, αναμένονται ρυθμίσεις που έρχονται τις επόμενες ημέρες για τον σκοπό αυτό.

______________________

11. Ερώτηση για τα ιδιωτικά σχολεία και αν υπάρχει πρόβλεψη για την εφαρμογή του μέτρου των 15 μαθητών

Δημοσιογράφος:

Θα ήθελα να υπενθυμίσω στην Υπουργό Παιδείας ότι δεν μου απάντησε σε ένα υποερώτημα για τα ιδιωτικά σχολεία, αν υπάρχει πρόβλεψη για την εφαρμογή του μέτρου των 15 μαθητών ή κάποιον έλεγχο στην εφαρμογή ή κάποια πρόβλεψη στην οποία έχετε ήδη προβεί ή πρόκειται αν προβείτε.

Υπουργός Ν. Κεραμέως:

Οι οδηγίες που έχουν βγάλει οι ειδικοί, δεν διαφοροποιούνται μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Είναι οδηγίες, τις οποίες υποδεικνύουν οι ειδικοί, για την καλύτερη δυνατή λειτουργία των σχολείων μας, με αυξημένα μέτρα προστασίας και προφύλαξης.

Δείτε σχετικά

Νέες Ανακοινώσεις για σχολεία: Στις 14.09 ανοίγουν-Να επιστρέψουν άμεσα οι εκδρομείς-Τα μέτρα των Υπ. Παιδείας και Εσωτερικών
Τρόπος λειτουργίας φορέων εκπαίδευσης-Φροντιστηρίων-Κέντρων Ξένων Γλωσσών-πάσης φύσεως δομών, δημοσίων και ιδιωτικών | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση