Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση 41 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ: “Εξορίζονται εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών ειδικοτήτων-κοινωνιολόγοι-οικονομολόγοι”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση 41 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ: “Εξορίζονται εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών ειδικοτήτων-κοινωνιολόγοι-οικονομολόγοι” – “Κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των μαθημάτων από το πεδίο των κοινωνικοοικονομικών επιστημών από το Λύκειο”.

Ερώτηση 41 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου της ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των μαθημάτων από το πεδίο των κοινωνικοοικονομικών επιστημών από το Λύκειο φέρνουν στη Βουλή 41 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Τομεάρχη Παιδείας Νίκο Φίλη και την αναπλ. τομεάρχη Μερόπη Τζούφη.

Τι αναφέρουν οι Βουλευτές

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με ερώτηση που κατέθεσαν προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κάνουν λόγο για προσπάθεια της κυβέρνησης να μετατρέψει το δημόσιο σχολείο σε ένα αποστειρωμένο και ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, εξοβελίζοντας τα καλλιτεχνικά μαθήματα, τα μαθήματα από το πεδίο των κοινωνικών επιστημών και των μαθημάτων έρευνας (projects).

Οπως αναφέρουν, «οι καταργήσεις των μαθημάτων, πέραν της στοχευμένης απομάκρυνσης των μαθητών από τη γνώση των κοινωνικών θεσμών και διαδικασιών, την καλλιέργεια και την κοινωνική ευαισθητοποίηση, αποτελούν και συνειδητή προσπάθεια συρρίκνωσης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

Η κατάργηση των μαθημάτων σχεδίου, τα οποία είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα και προαπαιτούμενα για την εισαγωγή σε μια σειρά από πανεπιστημιακές σχολές (πχ: Αρχιτεκτονική, Σχολές Καλών Τεχνών, Γραφιστική, Συντήρηση Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης), ωθεί απροκάλυπτα τους μαθητές στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα.

Συνέπειες στους κλάδους εκπαιδευτικών

Υπογραμμίζουν επίσης πως η κατάργηση μαθημάτων θα έχει μια σειρά από συνέπειες στους κλάδους των εκπαιδευτικών που μένουν δίχως αντικείμενο διδασκαλίας. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών ειδικοτήτων και οι κοινωνιολόγοι «εξορίζονται» πλήρως από τα γενικά λύκεια, ενώ παρόμοιες συνθήκες θα ισχύσουν και για τους οικονομολόγους.

Απώλεια οργανικών θέσεων

Οπως προειδοποιούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων μόνιμων εκπαιδευτικών και θέσεων εργασίας αναπληρωτών,  ενώ κάνουν λόγο για απόφαση που επαναφέρει μνήμες από τη διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου-Μητσοτάκη το 2013.

Οι Βουλευτές ζητούν εξηγήσεις και σαφείς απαντήσεις

Στο πλαίσιο αυτό, οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ζητούν εξηγήσεις και σαφείς απαντήσεις σχετικά με το αν υπήρξε επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση για την απόφαση κατάργησης των μαθημάτων. Αν υπήρξε διαβούλευση και συναίνεση με τους φορείς της εκπαίδευσης και ποια είναι η άποψη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Ζητούν ενημέρωση για ακριβή αριθμό μαθητών

Επίσης, ζητούν ενημέρωση για τον ακριβή αριθμό των μαθητών που δηλώνουν τα συγκεκριμένα μαθήματα, ενώ ρωτούν αν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζονται σχέδια διαθεσιμότητας μόνιμων εκπαιδευτικών και μείωσης του αριθμού των αναπληρωτών.

Ερώτηση στου Υπουργείο

Τέλος, ρωτούν αν το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να καταργήσει τα μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» και από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή σε σχολές και τμήματα των ΑΕΙ που το έχουν ως προαπαιτούμενο ή αν υπάρχει συνειδητή ανακατεύθυνση των μαθητών που επιθυμούν να εξεταστούν στα συγκεκριμένα ειδικά μαθήματα, στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα;

Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές:

Φίλης Νικόλαος, Τζούφη Μερόπη, Χρηστίδου Ραλλία, Αβραμάκης Ελευθέριος, Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος, Βαγενά Άννα, Βαρδάκης Σωκράτης, Βέττα Καλλιόπη, Γκαρά Αναστασία, Γκιόλας Γιάννης, Δρίτσας Θεόδωρος, Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος, Θραψανιώτης Μανόλης, Καλαματιανός Διονύσιος, Καρασαρλίδου Φρόσω, Κασιμάτη Νίνα, Κάτσης Μάριος, Κυριακή Μάλαμα, Λάππας Σπύρος, Μαμουλάκης Χαράλαμπος, Μάρκου Κώστας, Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Μπάρκας Κώστας, Μωραΐτης Θάνος, Νοτοπούλου Κατερίνα, Παπαηλιού Γεώργιος, Παπανάτσιου Κατερίνα, Πολάκης Παύλος, Πούλου Παναγιώτα, Ραγκούσης Γιάννης, Σαντορινιός Νεκτάριος, Σαρακιώτης Ιωάννης, Σκουρολιάκος Πάνος, Σκούφα Μπέττυ, Σπίρτζης Χρήστος, Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος, Φάμελλος Σωκράτης, Χαρίτου Δημήτρης, Χαρίτσης Αλέξης, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Ψυχογιός Γεώργιος.

 Δείτε επίσης

Ερώτηση 25 Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τα μέτρα προστασίας στα ΜΜΜ και τα σχολικά λεωφορεία
Νέα σχολική χρονιά 2020-21: 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία
Ζαχαράκη-ΚΕΣΥ: Προμήθεια εξοπλισμού-Πρωτόκολλα εκπ/κής αξιολόγησης-Ενίσχυση του θεσμού
Μαθητές με δυσλεξία και Στρατιωτικές σχολές: Τι απάντησε ο Υφ. Αμυνας Α. Στεφανής για την εισαγωγή σ αυτές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση