Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για ΔΟΑΤΑΠ και ΑΤΕΕΝ στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για ΔΟΑΤΑΠ και ΑΤΕΕΝ στη Βουλή: Από την Χαρά Κεφαλίδου και τον Δημήτρη Μπιάγκη Βουλευτών του Κινήματος Αλλαγής (ΚΙΝΑΛ).

Ερώτηση για ΔΟΑΤΑΠ και ΑΤΕΕΝ

Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, μαζί με τον Δημήτρη Μπιάγκη, Βουλευτή Κέρκυρας προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την, όπως χαρακτηρίζουν, χαοτική κατάσταση που επικρατεί στον ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης) και στο ΑΤΕΕΝ (Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας), με τους αιτούντες να περιμένουν μέχρι και τρία χρόνια για να αναγνωρίσουν τους ακαδημαϊκούς τίτλους στην περίπτωση του ΔΟΑΤΑΠ και τα επαγγελματικά δικαιώματα σπουδαστών στην περίπτωση του ΑΤΕΕΝ.

Οι Βουλευτές

ρωτούν την Υπουργό εάν σκοπεύει να προχωρήσει σε πρόσληψη του απαραίτητου και απολύτως αναγκαίου εργατικού δυναμικού για τη στελέχωση του ΔΟΑΤΑΠ και ΑΤΕΕΝ, προκειμένου να περιοριστεί αρχικά και σε δεύτερο χρόνο να εξαλειφθεί η αναμονή ετών που πραγματικά υποβαθμίζει την προσπάθεια των σπουδαστών.

Δείτε την Ερώτηση

Αθήνα, 28-9-2020

Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Τριτοκοσμικές καταστάσεις στο «ΔΟΑΤΑΠ» και «ΑΤΕΕΝ»

Ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης και το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας έχουν συσταθεί με κύριο σκοπό και στόχο να αναγνωρίσουν τους ακαδημαϊκούς τίτλους στην περίπτωση του ΔΟΑΤΑΠ και τα επαγγελματικά δικαιώματα σπουδαστών στην περίπτωση του ΑΤΕΕΝ.

Ωστόσο, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται μία αναμονή για την κατοχύρωση περίπου 3 τριών χρόνων με πρόσχημα και δικαιολογία την έλλειψη προσωπικού για την  διεκπεραίωση της αναγνώρισης και την ολοκλήρωση του φακέλου των υποψηφίων.

Στους Οργανισμούς αυτούς υπάρχει μεγάλη προχειρότητα και δαιδαλώδη γραφειοκρατία, καθώς οι υπηρεσίες αυτές είναι υποστελεχωμένες, εν πλήρη αντιθέσει με τον καθημερινό υπέρογκο αριθμό των υποβληθεισών αιτήσεων.

Μάλιστα, είναι ιδιαιτέρως αξιοσημείωτο πως εν έτη 2020 και εν καιρώ πανδημίας δεν έχει σχεδιαστεί ηλεκτρονική φόρμα υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων.

Επιπροσθέτως,

τα τηλεφωνικά κέντρα ενημέρωσης των υποψηφίων δεν απαντούν σχεδόν ποτέ ως προς την πορεία του φακέλου λόγω του μικρού αριθμού των εν ενεργεία υπαλλήλων, ενώ παράλληλα το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της πορείας των φακέλων δεν παρέχει σαφείς και ξεκάθαρες διευκρινήσεις προκειμένου να γνωρίζουν και οι ίδιοι υποψήφιοι σε ποια φάση βρίσκεται η πορεία της αίτησής τους, μένοντας για χρόνια στον «αέρα» και ευελπιστώντας στην «καλή τύχη» για την αναγνώριση των  τυπικών τους προσόντων.

Επιπλέον,

τόσο το ΔΟΑΤΑΠ όσο και το ΑΤΕΕΝ όφειλαν να λειτουργούν με μεγαλύτερη υπευθυνότητα και οργάνωση, καθώς αποτελούν τίτλους κατοχύρωσης που ενδυναμώνουν-ενισχύουν την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων.

Εντούτοις,

η τριετής αναμονή και όλη αυτή η χαοτική κατάσταση μόνο αποθαρρύνουν τους υποψηφίους, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανεργίας τους και στην υποβάθμιση των πραγματικών τους προσόντων, γιατί χωρίς την αναγνώριση των τίτλων τους και των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων οποιαδήποτε εργασία ενδεχομένως και αν βρούνε δεν θα είναι αντιπροσωπευτική των πραγματικών τυπικών τους προσόντων.

Με βάση τα παραπάνω,

 ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
  1. Εάν σκοπεύετε να προχωρήσετε σε καταγραφή και στη συνέχεια σε πρόσληψη του απαραίτητου και απολύτως αναγκαίου εργατικού δυναμικού για τη στελέχωση του ΔΟΑΤΑΠ και ΑΤΕΕΝ; Και αν ναι, πότε και με ποιο τρόπο;
  2. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε προκειμένου να περιοριστεί αρχικά και σε δεύτερο χρόνο να εξαλειφθεί αυτή η αναμονή ετών που πραγματικά υποβαθμίζει την προσπάθεια των σπουδαστών;
  3. Εάν μεταξύ των προθέσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι η αναβάθμιση της ποιότητας των παροχών και των υπηρεσιών των δύο αυτών Οργανισμών;

Δείτε επίσης

Χαρά Κεφαλίδου προς Υπουργείο Παιδείας: Προσχηματικός ο διάλογος για το νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Λειτουργία δομών ανοιχτής φροντίδας σε άτομα με αναπηρία: Αναφορά στη Βουλή
 Σχετικά με προσλήψεις αναπληρωτών: Πρώτα η Γ Φάση μετά οι προσλήψεις covid-19
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση