Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για καθυστέρηση προσλήψεων μουσικών, στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για καθυστέρηση προσλήψεων μουσικών στη Βουλή με αφορμή επιστολή διαμαρτυρίας των αναπληρωτών καθηγητών Μουσικής προς την Υπουργό Παιδείας.

Ερώτηση για καθυστέρηση προσλήψεων μουσικών

Ερώτηση συνυπέγραψε η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής (ΚΙΝΑΛ) μαζί με την Ευαγγελία Λιακούλη, Βουλευτή Λάρισας με αφορμή επιστολή διαμαρτυρίας των αναπληρωτών καθηγητών Μουσικής προς την Υπουργό Παιδείας σχετικά με τη φετινή καθυστέρηση στο καθεστώς των προσλήψεών τους.

Δείτε την Ερώτηση

Αθήνα,  2/9/2020                                                                         

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: “Απαξιώνοντας τους εκπαιδευτικούς των Μουσικών Σχολείων, απαξιώνεται ο ίδιος ο θεσμός”

Όπως είναι γνωστό, η Μουσική εκπαίδευση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης που διδάσκεται σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, αλλά βρίσκει κύριο πεδίο εφαρμογής στα Μουσικά Σχολεία, όπου μέσω της εκμάθησης μουσικών οργάνων και την παράλληλη θεωρητική εκπαίδευση προετοιμάζονται οι υποψήφιοι για Μουσικές Σχολές.

Για άλλη μια φορά

ωστόσο,αποδεικνύεται περίτρανα ότι οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για ομαλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ορθολογική αξιοποίηση του διδακτικού προσωπικού πέφτουν στο κενό,ειδικά σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΤΕ 16.01 και ΠΕ 79.01.

Συγκεκριμένα,

οι ανωτέρω αναπληρωτές καθηγητές Μουσικής απέστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας προς την Υπουργό Παιδείας, με την οποία εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους και για τη φετινή καθυστέρηση που παρατηρείται στο καθεστώς των προσλήψεών τους.

Θα πρέπει να σημειωθεί, πως η κατάσταση είναι δυστυχώς παγιωμένη αρνητικά εδώ και χρόνια, καθώς οι προσλήψεις στα Μουσικά Σχολεία δεν πραγματοποιούνται μαζί με τις προσλήψεις των αναπληρωτών της Ά φάσης στα γενικά σχολεία.

Για την ιστορία,

θα πρέπει να αναφερθεί ότι κάθε  χρόνο οι προσλήψεις στα Μουσικά σχολεία καθυστερούν από μερικές βδομάδες έως και μήνες σε ακραίες περιπτώσεις, με φωτεινή εξαίρεση το σχολικό έτος 2009-2010 (!), όπου και έλαβαν χώρα πριν την έναρξη των μαθημάτων του Σεπτεμβρίου…

Σε αυτό το πλαίσιο, εύλογα γεννώνται απορίες γιατί δημιουργείται αυτή η διαχρονική δυστοκία από πλευράς του Υπουργείου, που επιβαρύνει τόσο τους αναπληρωτές Μουσικούς οι οποίοι βρίσκονται εν αναμονή της πρόσληψής τους, όσο και τους μαθητές των Μουσικών Σχολείων στους οποίους δεν παρέχεται η ευκαιρία της ίσης και δικαιωματικής μάθησης στα μουσικά μαθήματα με την έναρξη του σχολικού έτους.

Χαρακτηριστικά μάλιστα,

στην επιστολή τους οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ 16.01 και ΠΕ 79.01 αναφέρουν:

«Τα Μουσικά Σχολεία της χώρας επιτελούν ένα πολυεπίπεδο έργο με πολύ μεγάλη επιτυχία στον τομέα της εκπαίδευσης , με απτά αποτελέσματα στην πολιτιστική-καλλιτεχνική ζωή των τοπικών κοινωνιών , αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο.

Καθώς τα χρόνια περνούν και κάποια πράγματα αλλάζουν στον τρόπο που το Υπουργείο διαχειρίζεται το προσωπικό του, όπως η φετινή πολύ έγκαιρη ανακοίνωση προσλήψεων που έγινε στις 25-08-2020, είναι τουλάχιστον άκομψο να δημιουργούνται καταστάσεις με εκπαιδευτικούς  δύο ταχυτήτων και να μην υπάρχει ποτέ  μια επίσημη ανακοίνωση, γιατί γίνεται αυτό και τι πρέπει  να γίνει επιτέλους για να αλλάξει, και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα  για τις επικείμενες προσλήψεις».

Δεδομένου ότι

τόσο η μουσική Παιδεία, όσο και ο θεσμός του Μουσικού Σχολείου πρέπει να λάβουν δικαιωματικά τις μέριμνες του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να μην απαξιωθούν.

Δεδομένου ότι

με την κωλυσιεργία που παρατηρείται κάθε χρόνο οι μαθητές ξεκινούν τη σχολική χρονιά χωρίς καθηγητές οργάνων για αρκετό χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες και ουσιαστικές ώρες διδασκαλίας και προετοιμασίας υποψηφίων για την Γ’βθμια εκπαίδευση.

Δεδομένου ότι

εξαιτίας των ανωτέρω καθυστερήσεων οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στερούνται των οικονομικών απολαβών τους, αντιμετωπίζοντας ευθέως θέμα επιβίωσης.

Δεδομένου ότι

εξαιτίας των ανωτέρω καθυστερήσεωνπροκύπτει και ζήτημα ανισότητας μορίωνπροϋπηρεσίας, καθώς ολοένα μεγαλώνει η διαφορά στους μήνες εργασίας  με άλλους συναδέλφους  που εργάζονται σε γενικά σχολεία και προσλαμβάνονται πολύ νωρίτερα.

Ερωτάται η κύρια  Υπουργός:
  • Πότε θα αναρτηθούν οι σχετικοί πίνακες των ΤΕ 16.01, ώστε να μπορέσουν να δηλώσουν περιοχές προτίμησης πρόσληψης;

 

  • Υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την πρόσληψη των καθηγητών στα Μουσικά σχολεία, και αν ναι, για πότε αυτή προγραμματίζεται;

   Οι ερωτώσες βουλευτές

Ευαγγελία Λιακούλη – Ν. Λάρισας

Χαρά Κεφαλίδου – Ν.Δράμας

 Δείτε επίσης

Εκπαιδευτικοί ΠΕ 79.01 Ειδικής Αγωγής ζητούν να ανακοινοποιηθούν στο ορθό οι Πίνακες για τον κλάδο ΠΕ79.01 Μουσικής
Επιστολή εκπαιδευτικών ΤΕ16 και ΠΕ79.01 στην Υπουργό Παιδείας για την καθυστέρηση προσλήψεων στα Μουσικά σχολεία
 ΣΑΚΕΑ-προσλήψεις μουσικών: Επιστολή παρέμβασης στο Υπουργείο Παιδείας
Μοριοδότηση Εκπαιδευτών ΔΙΕΚ: Ερώτηση στη Βουλή από την Χαρά Κεφαλίδου και το ΚΙΝΑΛ

Πριν φύγετε

Θεοδωρικάκος για παράβολο: Ο αποκλεισμός να μην ισχύει για την πρόσληψη αναπληρωτών-Τι είπε για τις αλλαγές στο ΑΣΕΠ
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply