“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση στη Βουλή για τις κλασικές και ανθρωπιστικές σπουδές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση στη Βουλή για τις κλασικές και ανθρωπιστικές σπουδές: Από τη Βουλευτή Α΄ Πειραιώς και Νήσων, Παναγιώτα (Νόνη) Δούνια.

Κλασικές και ανθρωπιστικές σπουδές

Την ανάγκη ενδυνάμωσης των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση επισημαίνει η Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων, Παναγιώτα (Νόνη) Δούνια, σε Ερώτηση που κατέθεσε στις 19/09/2019 στη Βουλή.

Η ερωτώσα Βουλευτής αναφέρεται στη συστηματική, κατά τα τελευταία χρόνια, υποβάθμιση της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων, όπως τα αρχαία ελληνικά, η ιστορία, η νέα ελληνική γλώσσα και τα λατινικά.

Ρωτά την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να ανακτήσουν τα φιλολογικά μαθήματα, που αποτελούν θεμέλιο λίθο της παιδείας των μαθητών, τη βαρύτητα που τους αναλογεί.

Δείτε την Ερώτηση

                               

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΔΟΥΝΙΑ
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

 Ερώτηση  προς

Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,

κυρία Νίκη Κεραμέως

 Θέμα: Ενδυνάμωση των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών

                                                                                  Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2019

Τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει μια συστηματική υποβάθμιση των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μεταξύ άλλων, τα αρχαία ελληνικά στο Γυμνάσιο και στη Β΄ τάξη του Λυκείου δεν εξετάζονται πια ως βασικό μάθημα στο τέλος της σχολικής χρονιάς, η μετάφραση καταργήθηκε ως κριτήριο αξιολόγησης των αρχαίων ελληνικών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, η διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας στην Α΄ και Β΄ Λυκείου είναι ισχνή, το μάθημα της ιστορίας δεν αποτελεί πλέον μάθημα γενικής παιδείας στη Γ΄ Λυκείου και τα Λατινικά έχουν εξοβελιστεί από την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου και έχουν αντικατασταθεί από την Κοινωνιολογία.

Η συνεχιζόμενη τάση υποβάθμισης των φιλολογικών μαθημάτων στο σχολείο, που στερεί τους μαθητές από σημαντικές γνώσεις και τους αποθαρρύνει από τη συνέχιση των σπουδών τους σε θεωρητικές πανεπιστημιακές σχολές, πρέπει να σταματήσει.

Η κυρία Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενδυνάμωση των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
  • Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να επαναφέρει τη συστηματική διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών (μετάφραση- γραμματική- συντακτικό) στο Λύκειο και τη διδασκαλία και εξέταση των Λατινικών ως μαθήματος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;

                                     Η  ερωτώσα Βουλευτής

Δείτε

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Σχετικά με εκπαιδευτικά ζητήματα Κυκλάδων

Νηπιαγωγεία Σπετσών: Ερώτηση στη Βουλή για κενά εκπαιδευτικών
Λειτουργικά κενά Πρωτοβάθμιας 2019-20
Συνάντηση ΑΣΕΠ – ΣΥΡΙΖΑ: Εντός του 2019 οι Πίνακες για διορισμούς στην Ειδική Αγωγή
Σύμβουλοι Α’ και Β’ ΙΕΠ: Οι προτεινόμενοι με βάση τον Οριστικό Πίνακα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Tελειόφοιτος φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το πρώτο έτος του πανεπιστημίου, όταν δημιούργησε την ερασιτεχνική ιστοσελίδα grislands στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, ενώ στη συνέχεια αρθρογραφούσε στην αθλητική ιστοσελίδα Sportscasters, που δημιουργήθηκε από συμφοιτητές για τον ίδιο σκοπό. Το καλοκαίρι του 2019 εργάσθηκε για τρεις μήνες στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα The Press Project, στο πλαίσιο της πρακτικής του άσκησης.

Γράψτε μία απάντηση