Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση Χαράς Κεφαλίδου στη Βουλή για τα προκάτ σχολεία της Κεφαλονιάς 6 χρόνια μετά τους σεισμούς του 2014

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση Χαράς Κεφαλίδου στη Βουλή για τα προκάτ σχολεία της Κεφαλονιάς έξι χρόνια μετά τους σεισμούς του 2014-Ρωτάει τους Υπουργούς σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να αντιμετωπιστούν τα κτηριακά ζητήματα.

Ερώτηση Χαράς Κεφαλίδου

Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, Bουλευτής Δράμας και Tομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής προς τους Υπουργούς Παιδείας και Υποδομών, σχετικά με τα σχολεία της Κεφαλονιάς τα οποία, σύμφωνα με τη Βουλευτή,  έξι χρόνια μετά τους καταστροφικούς σεισμούς που έπληξαν την Κεφαλονιά το 2014, λειτουργούν σε προκάτ κατασκευές.

Η Τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ ρωτάει τους Υπουργούς σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να αντιμετωπιστούν τα κτηριακά ζητήματα των σχολείων της Κεφαλονιάς καθώς και πολλών σχολείων της χώρας.

Αναλυτικά η Ερώτηση

ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ

Βουλευτής Δράμας & Τομεάρχης Παιδείας

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ        

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

 Προς τους Υπουργούς:

  • Υποδομών & Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή
  • Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως
Θέμα: «Σε προκάτ παραμένουν πολλά σχολεία της Κεφαλονιάς έξι χρόνια μετά τους σεισμούς του 2014»

Περισσότερα από έξι χρόνια έχουν περάσει από τους καταστροφικούς σεισμούς που έπληξαν την Κεφαλονιά και ακόμη πολλά σχολεία του νησιού λειτουργούν σε προκάτ κατασκευές χωρίς να υπάρχει κανένας σχεδιασμός για τη δημιουργία κατάλληλων και ασφαλών κτηριακών υποδομών.

Συγκεκριμένα,

μετά τον σεισμό του 2014 σε σύνολο 23 Σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς – Ιθάκης (20 Κεφαλονιά – τρία Ιθάκη) εξακολουθούν να λειτουργούν σε αίθουσες προκάτ τα παρακάτω σχολεία του νησιού.

Αναλυτικά:
  • ΓΕΛ Ληξουρίου: λειτουργεί εξ ολοκλήρου σε προκάτ
  • Γυμνάσιο Ληξουρίου: λειτουργούν τρία προκάτ και στεγάζεται στο κτήριο του ΕΠΑΛ Ληξουρίου μέχρι να δοθεί κάποια λύση
  • ΕΠΑΛ Ληξουρίου: λειτουργούν πέντε προκάτ και το Διδακτήριο στεγάζεται σε αίθουσες του πρώην ΤΕΙ Διοίκησης Επιχειρήσεων μέχρι νεωτέρας, ενώ το κτήριο των εργαστηρίων έχει γκρεμιστεί. Η τοπική κοινωνία περιμένει την επισκευή του ή την κατεδάφισή του
  • Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης: δεν έχει επισκευαστεί και στεγάζεται στο πρώην Κοινοτικό Γραφείο κοινότητας Σχινέως με σοβαρά προβλήματα υποδομών
  • 2ο και 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου: λειτουργεί εξ ολοκλήρου  σε προκάτ
  • ΓΕΛ Πάστρας: λειτουργεί με πέντε προκάτ και
  • Γυμνάσιο Μεσοβουνίων με λυκειακές τάξεις: το μισό σχολείο λειτουργεί σε προκάτ.

Την ίδια στιγμή πέντε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν επίσης σε προκάτ κατασκευές.

Και φυσικά

παρόμοιες ελλείψεις σε κτηριακές υποδομές υπάρχουν σε πάρα πολλές περιοχές της χώρας τόσο στα αστικά κέντρα (π.χ. Πετρούπολη, Βριλήσσια, Γέρακας) όσο και σε περιοχές της Περιφέρειας (π.χ. Ρόδος, Χρυσούπολη Καβάλας κλπ).

Παράλληλα,

η κατάσταση επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερο μετά την ψήφιση του Νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 70/ τ. Α΄/ 07.05.2020) τον Απρίλιο του 2020 εν μέσω καραντίνας και καθολικού lock-down λόγω της πανδημίας.

Συγκεκριμένα,

στο άρθρο 220 προβλέπεται η κατασκευή προκατασκευασμένων σχολικών αιθουσών για την αντιμετώπιση των άμεσων και επιτακτικών αναγκών από την εφαρμογή της προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Όπως αποδεικνύεται

στην πράξη η υποχρεωτική δίχρονη εκπαίδευση αποφασίστηκε χωρίς να υπάρχει κανένα σχέδιο, κανένας προγραμματισμός και καμία έγκαιρη οργάνωση.

Οι Δήμοι

κλήθηκαν να εφαρμόσουν τη δίχρονη υποχρεωτική χωρίς όμως να υπάρχουν οι απαραίτητες κτηριακές και λοιπές υποδομές. Κι έχουμε φτάσει στο οξύμωρο να καμαρώνουν για τις προκατ κατασκευές μέσα στις οποίες ξεκινούν τα μικρά παιδιά τα πρώτα τους σχολικά βήματα.

Μετά τα ανωτέρω ερωτώνται οι Υπουργοί:
  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε να αντιμετωπιστούν τα κτηριακά ζητήματα των σχολείων της Κεφαλονιάς ώστε επιτέλους οι σχολικές αυτές μονάδες έξι χρόνια μετά τους σεισμούς να στεγαστούν σε ασφαλή και κανονικά σχολικά κτήρια;
  2. Πόσα είναι σήμερα τα σχολεία που στεγάζονται σε προκάτ αίθουσες, πόσες είναι αυτές και πόσοι μαθητές «φιλοξενούνται» σε αυτές σε όλη την Επικράτεια;
  3. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου σας ώστε να δοθεί μια οριστική λύση στο κτηριακό ζήτημα που αφορά πολλά σχολεία της χώρας; Ειδικά σήμερα με την πανδημία να έχει δημιουργήσει πολλούς περιορισμούς και τις προκατ αίθουσες να είναι μικρές σε μέγεθος, τί προτίθεστε να κάνετε και με ποιο χρονοδιάγραμμα;

 Η Ερωτώσα βουλευτής

 Χαρά Κεφαλίδου

Δείτε επίσης

Ιδιωτικές δομές εκπαίδευσης: Eλλιπή υγειονομικά μέτρα πρόληψης διασποράς Covid 19-Ερώτηση στη Βουλή
Ερώτηση για έλλειψη Σχολικών Νοσηλευτών στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου από 29 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
Ερώτηση για ηλεκτρονική ψηφοφορία αιρετών Υπηρεσιακών Συμβουλίων από 36 Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση