Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερωτήσεις-απαντήσεις για επαναλειτουργία σχολείων και άδεια ειδικού σκοπού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Ερωτήσεις-απαντήσεις για επαναλειτουργία σχολείων και άδεια ειδικού σκοπού κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από Σ. Πέτσα-Ν. Κεραμέως-Τ. Θεοδωρικάκο.

Ερωτήσεις-απαντήσεις

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα,  στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, όπου συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με σκοπό την περαιτέρω εξειδίκευση των λεπτομερειών σχετικά με την επαναλειτουργία των:
  • Εκπαιδευτικών δομών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία).
  • Εκπαιδευτικών μονάδων Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων.
  • Παιδικών και Βρεφικών Σταθμών,

 

ετέθησαν ερωτήσεις από δημοσιογράφους, αναφορικά με τα θέματα επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων, των Παιδικών και Βρεφικών Σταθμών και την άδεια ειδικού σκοπού.

Δείτε

Επιστροφή εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ στα σχολεία: Πέμπτη 28.05-Λήξη διάθεσης σε ΚΕΣΥ 27.05 | Εγγραφο

Ερωτήσεις-απαντήσεις

ΕΡΩΤΗΣΗ 1 

Β. ΣΑΜΑΡΑ:

Με ποιο τρόπο θα μπορέσουν να εφαρμόσουν τα μικρά παιδιά μέρος των κανόνων μέτρων κατά του COVID-19.

Σε αντίθεση με το Δημοτικό, σε Βρεφονηπιακούς και Νηπιαγωγεία τα παιδιά δεν έχουν θρανία και έχουν συνεχείς επαφές μέσα στην ημέρα. Ποιο είναι το σχέδιο που μπορεί να εφαρμοστεί;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση.

Η Επιτροπή των ειδικών εστίασε πάρα πολύ στο γεγονός ότι στις μικρές ηλικίες δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο μικρό μέγεθος της ομάδας, παρά στην απόσταση.

Ο καθοριστικός παράγοντας είναι, λοιπόν, το μικρό μέγεθος της ομάδας, ειδικά για τις ηλικίες αυτές.

Πρέπει πάντως να πούμε ότι βλέποντας μικρά παιδιά, ακόμα και αυτά έχουν καταλάβει ότι βρισκόμαστε σε μια νέα πραγματικότητα και ήδη έχουν καταλάβει και υπακούουν, θα έλεγα, στις οδηγίες των ειδικών, στα ατομικά μέτρα προστασίας και πρόληψης.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ:

Είναι προφανές ότι η Επιτροπή των ειδικών, την οποία εμπιστευόμαστε και χάρις στη δική της συμβολή έχουν έρθει τα τόσο θετικά αποτελέσματα για τη χώρα, την εμπιστευόμαστε και για τη συγκεκριμένη της απόφαση.

Είναι προφανές ότι έχει πάρει υπόψη της τις ιδιομορφίες που αφορούν τα παιδιά αυτής της ηλικίας, τα οποία προφανώς δεν μπορούν εξίσου πειθαρχημένα με τα μεγαλύτερα παιδιά να λειτουργήσουν σε σχολικό περιβάλλον. Κατά τα λοιπά, ισχύει πλήρως η απάντηση της Υπουργού Παιδείας.

__________________

Ερωτήσεις-απαντήσεις

ΕΡΩΤΗΣΗ 2

ΕΙΡ. ΜΠΕΛΛΑ:

Πολλές αίθουσες είναι μικρές και λίγων τετραγωνικών μέτρων.

Γιατί επιλέξατε το ανώτατο όριο των δεκαπέντε μαθητών και όχι αναλογία τετραγωνικών μέτρων με αριθμό μαθητών, όπως ένας μαθητής ανά επτά τετραγωνικά μέτρα.

Τι θα πρέπει να γίνει, αν με δεκαπέντε μαθητές σε μια τάξη, παράλληλα δεν μπορεί να τηρείται η απόσταση του ενάμισι μέτρου;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Είναι πολύ συγκεκριμένες οι οδηγίες των ειδικών, όπως είπε και ο κ. Θεοδωρικάκος προηγουμένως, με τους ειδικούς έχουμε πορευθεί εξαιρετικά μέχρι τώρα, τους εμπιστευόμαστε, αυτοί έχουν δώσει ξεκάθαρες οδηγίες και η γενική οδηγία για όλες τις εκπαιδευτικές δομές είναι ακριβώς ο αριθμός των δεκαπέντε μαθητών, κατ’ απώτατο όριο και συνοδευτικά με αυτό, συνδυαστικά, η απόσταση μέχρι ενάμισι μέτρο.

Εφόσον δεν μπορούν να τηρηθούν και αυτές οι δύο προδιαγραφές, τότε προφανώς θα πάμε σε μικρότερα τμήματα.

Οι οδηγίες των ειδικών είναι συγκεκριμένες και  μάλιστα θα ακολουθήσουν τις επόμενες μέρες ειδικές οδηγίες, αφενός για Δημοτικά, αφετέρου για Νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη ακριβώς τη διαφορετική ηλικία των δύο αυτών ομάδων.

Δείτε

Νίκη Κεραμέως: Οι πιθανότητες καθημερινής λειτουργίας αυξημένες για Δημοτικά και Νηπιαγωγεία σε σχέση με Γυμνάσια-Λύκεια
ΕΡΩΤΗΣΗ 3

Γ. ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ:

Πότε θα γίνει η επανέναρξη του σχολικού έτους και πώς θα διασφαλίσετε τη σύγχρονη παρακολούθηση του μαθήματος από μαθητές που είναι στο σπίτι, με δεδομένες τις αντιδράσεις δασκάλων;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Για την επανέναρξη του σχολικού έτους θα γίνουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις εν ευθέτω χρόνω.

Αναφορικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως έχουμε πει επανειλημμένως, όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής, αλλά και της δημόσιας υγείας, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να προβλέψει τη δυνατότητα για πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως.

Φέραμε συγκεκριμένη ρύθμιση στη Βουλή, διαμηνύσαμε ότι θα την προχωρήσουμε μέχρι τέλους, αυτό ακριβώς κάναμε, φέραμε Υπουργική Απόφαση, φέραμε Εγκύκλιο, τώρα ο καθένας τίθεται προ των ευθυνών του.

Οι εκπαιδευτικοί, όπως ακριβώς με εξαιρετικό τρόπο εφάρμοσαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κατά τη διάρκεια αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, έτσι και τώρα καλούνται με τη σειρά τους να δώσουν στα παιδιά που μένουν σπίτι τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στη γνώση και στην εκπαίδευση.

__________________

Ερωτήσεις-απαντήσεις

ΕΡΩΤΗΣΗ 4

ΑΙΜ. ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ:

Με ποιον τρόπο θα εξασφαλιστούν οι κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης για τις μικρότερες ηλικίες, κυρίως σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες του ΕΟΔΥ, το τονίζω, θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές, επισημαίνω ότι είναι ξεχωριστές οδηγίες για τα δημοτικά αφενός, αφετέρου για τα Νηπιαγωγεία και τους παιδικούς και βρεφικούς σταθμούς, λαμβάνοντας υπόψη ακριβώς τη διαφορετική ηλικία των μαθητών αυτών.

__________________

Ερωτήσεις-απαντήσεις

ΕΡΩΤΗΣΗ 5

ΧΡ. ΚΑΛΟΚΥΡΗ:

Θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα;

Αν  όχι, πώς θα τα βγάλουν πέρα οι εργαζόμενοι γονείς; Αν ναι, πώς θα εξασφαλιστεί η υγιεινή στη μεσημεριανή σίτιση με δύο δασκάλους στην επίβλεψη;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Όπως ανέφερα προηγουμένως, η απόφαση είναι να μη λειτουργήσουν για την ώρα τα ολοήμερα.

Πάμε βήμα βήμα, εξασφαλίζουμε πρώτα την άρτια λειτουργία των πρωινών τμημάτων και εδώ είμαστε να επανεξετάζουμε κάθε βήμα, στην πορεία πάντοτε των δεδομένων.

Δείτε

Πως θα επαναλειτουργήσουν Δημοτικά-Νηπιαγωγεία-Σχολεία Ειδικής Αγωγής-Παιδικοί και Βρεφικοί Σταθμοί
ΕΡΩΤΗΣΗ 6

Γ. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ:

Θα αυξηθεί ο αριθμός των δικαιούχων σε παιδικούς σταθμούς με μείωση του εισοδηματικού πλαφόν και ένταξη των δημοσίων υπαλλήλων;

Θα υπάρξει επιδότηση ιδιωτικών παιδικών σταθμών ώστε να ενταχθούν στο πρόγραμμα;

Γ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ:

Το πρόγραμμα για τους παιδικούς σταθμούς για την επόμενη σεζόν -γιατί αυτό είναι προφανώς που ρωτάει ο κ. Ευσταθίου- θα υλοποιηθεί κανονικά σε συνεργασία, όπως γίνεται πάντοτε, του Υπουργείου Εσωτερικών με το Υπουργείο Εργασίας μέσω της ΕΕΤΑΑ και πάντοτε σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση.

Θα δοθούν vouchers με στόχο να καλυφθεί το σύνολο των παιδιών που δικαιούνται να ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία.

Σε ό,τι  αφορά το θέμα των παιδιών των δημοσίων υπαλλήλων, γνωρίζετε ότι έως τώρα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, δεν υπάρχει αυτό το δικαίωμα.

Το Υπουργείο Εσωτερικών αναζητά τρόπους να μπορέσει να δώσει μία λύση σε αυτό το θέμα.

Αλλά είναι κάτι, το οποίο δεν έχουμε ακόμη μπορέσει να το επιλύσουμε. Άρα, θα πρέπει να επανέλθουμε το επόμενο διάστημα.

__________________

Ερωτήσεις-απαντήσεις

ΕΡΩΤΗΣΗ 7

Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ:

Ποιο είναι το εκπαιδευτικό όφελος για την επαναλειτουργία των Δημοτικών σχολείων για λίγες μόνο εβδομάδες;

Το Υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε διάλογο με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος πριν ληφθεί αυτή η απόφαση;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Στο δεύτερο ερώτημα η απάντηση είναι ναι.

Είμαι σε συνεχή επαφή με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος. Μάλιστα μίλησα και με τον Πρόεδρό της και χθες -προ της συνεδρίασης με τους ειδικούς- προ των τελικών αποφάσεων.

Είμαστε πάντα στη διάθεσή τους, επίκειται και μία συνάντηση για επιμέρους ζητήματα, που αφορούν στην επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών.

Είμαστε πάντα στη διάθεσή τους να ακούσουμε σκέψεις, προτάσεις αναφορικά  με την επαναλειτουργία των δομών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στο πρώτο ερώτημα:

Προβλέπεται επαναλειτουργία για τέσσερις πλήρεις εβδομάδες.

Τονίζω δε ότι εφόσον είναι λιγότερα από 15 τα παιδιά τα οποία προσέρχονται στο τμήμα, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργεί και κάθε ημέρα το τμήμα.

Και νομίζω, εξήγησα αναλυτικά τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση αυτή της Κυβέρνησης και κυρίως το πόσο σημαντικό είναι για την επαναφορά στη νέα κανονικότητα, τα παιδιά να μπορέσουν να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο.

Είναι πολύ πιο ασφαλή στο σχολείο απ’ ότι είναι στις πλατείες, στις γειτονιές, χωρίς κανόνες, χωρίς συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία τηρούν για τη δική τους προστασία.

Δείτε

Επαναλειτουργία ειδικών: Από 01.06 έως 12.06 για Β/θμια-έως 26.06 για Α/θμια-Αναμένονται οδηγίες ΕΟΔΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ 8

ΕΛ. ΚΟΛΥΒΑ:

Οι μαθητές δημοτικού και νηπιαγωγείου είναι μικρότερης ηλικίας παιδιά που θα δυσκολευτούν να κρατήσουν την απαραίτητη απόσταση, όπως και να τηρήσουν τα μέτρα προστασίας.

Θεωρείτε ότι δύο φορές την ημέρα ο καθαρισμός δημοτικών και νηπιαγωγείων αρκεί;

Και επαρκούν οι σχολικοί καθαριστές για όλες τις βαθμίδες, καθώς αρκετοί δήμοι έχουν χρησιμοποιήσει καθαριστές από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Έχω μια εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, καθώς και με την ΚΕΔΕ, αναφορικά με τα ζητήματα καθαριότητας.

Όπως ξέρετε, μέχρι πρότινος δεν επιτρεπόταν το προσωπικό καθαριότητας να εισέλθει στον χώρο των σχολείων κατά την ώρα λειτουργίας.

Αυτό έχει αλλάξει προσωρινά, προκειμένου ακριβώς να ανταποκριθούμε στις προτάσεις των ειδικών αναφορικά με έναν εντονότερο καθαρισμό, σχολαστικό καθαρισμό, των αιθουσών.

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο έχει προβλεφθεί ότι το προσωπικό καθαριότητας της κάθε δομής θα μπορεί να γίνει επέκταση της σύμβασης, προκειμένου ακριβώς να μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες καθαριότητας και κατά τη διάρκεια λειτουργίας και μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου.

Αλλά αφήνω τον κ. Θεοδωρικάκο, ο οποίος είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος γι’ αυτά, να τα αναλύσει περαιτέρω.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ:

Όπως είπα νωρίτερα, η συνεργασία μας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση όλο αυτό το διάστημα είναι εξαιρετική και πάρα πολύ αποτελεσματική.

Έχουμε δώσει όλα τα νομοθετικά και οικονομικά εργαλεία στην Αυτοδιοίκηση να αντιμετωπίσει πλήρως το πρόβλημα της καθαριότητας στις σχολικές τάξεις, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Θέλω να γίνω συγκεκριμένος:

Από τις πρώτες ημέρες δώσαμε έκτακτη οικονομική ενίσχυση 15 εκατομμυρίων ευρώ και αυτή την εβδομάδα προβαίνουμε σε έκτακτη οικονομική στήριξη όλων των δήμων με 75 εκατομμύρια ευρώ.

Πρόκειται για πολύ μεγάλα ποσά, γιατί στηρίζουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση για να είναι σε θέση να παρέχει το πολύ σημαντικό κοινωνικό της έργο, ένα τμήμα του οποίου αφορά και τον τομέα τον οποίο συζητάμε σήμερα την καθαριότητα των σχολικών τάξεων.

Συνεπώς, έχει δοθεί πλήρως η σχετική δυνατότητα για να αντιμετωπιστεί οποιοδήποτε πρόβλημα υπάρχει στον τομέα αυτό.

Δεν πρέπει να υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι τα παιδιά είναι απολύτως ασφαλή στα σχολεία μας, στα δημόσια σχολεία της χώρας, ξεκινώντας από τους βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς και φτάνοντας στην ανώτερη βαθμίδα.

Και μια ετέθη αυτό το ερώτημα, να σας ενημερώσω ότι σήμερα είχα και μία πολύ αναλυτική συζήτηση -η οποία έγινε με πρωτοβουλία μου- με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στον τομέα της καθαριότητας στα σχολεία.

Αντιμετωπίζουμε από κοινού, κάθε θέμα που τους ενδιαφέρει και τους αφορά. Τους ευχαριστούμε για τη δουλειά που κάνουν.

Και πρόκειται τις επόμενες ημέρες από κοινού με την Υπουργό Παιδείας, την κυρία Κεραμέως, καθώς οι εργαζόμενοι στον χώρο καθαριότητας σχολείων πληρώνονται σήμερα από την  ΙΝΕΔΙΒΜ, Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, που υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας, να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόβλημα που έχουν, προκειμένου να αισθάνονται ασφάλεια και σιγουριά για την εργασία τους και να αποδίδουν ακόμα καλύτερα.

Δείτε

Τι είπε για την άδεια ειδικού σκοπού ο Υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος
ΕΡΩΤΗΣΗ 9

ΕΛ. ΚΟΛΥΒΑ:

Πώς θα διαμορφωθούν οι άδειες ειδικού σκοπού, αν οι μαθητές πηγαίνουν εκ περιτροπής στο σχολείο.

Και επίσης θα υπάρξουν συγκεκριμένες οδηγίες για τα διαλείμματα, καθώς οι μαθητές μικρότερης ηλικίας είναι δύσκολο να ελεγχθούν και να ακολουθήσουν τους περιορισμούς;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ:

Σε ό,τι αφορά τις άδειες ειδικού σκοπού, ήμουν σαφής από την αρχική μου τοποθέτηση. Την επαναλαμβάνω, προκειμένου να διευκρινιστεί πλήρως.

Πρώτα απ’ όλα, δεν χρειάζεται να νομοθετήσουμε, ούτε να στείλουμε εγκύκλιο γύρω από αυτό το θέμα, γιατί, από την αρχική ρύθμιση που έχουμε κάνει, δώσαμε το δικαίωμα στους δημοσίους υπαλλήλους να κάνουν διακεκομμένη χρήση του δικαιώματος αυτού της άδειας ειδικού σκοπού.

Επομένως, τα πάντα έχουν προβλεφθεί από την πρώτη ημέρα των ρυθμίσεων που κάναμε για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.

Οι εργαζόμενοι μπορούν και τώρα να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την άδεια ειδικού σκοπού μόνο, προφανώς, για τις ημέρες που τα παιδιά τους είναι υποχρεωμένα να μη βρίσκονται στο σχολείο.

Δεν μπορεί, για παράδειγμα, ένα παιδί να βρίσκεται στο σχολείο και να χρειάζεται άδεια ειδικού σκοπού ο γονέας.

Όταν βρίσκεται στο σπίτι το παιδί, τότε χρειάζεται την άδεια την άδεια ειδικού σκοπού ο γονέας.

Υπάρχει ακόμα η δυνατότητα, νομίζω ότι έχουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, τη δυνατότητα να συνεχίζουν να κάνουν χρήση αυτής της άδειας, μέχρι να ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά στις 26 Ιουνίου για τα παιδιά των δημοτικών σχολείων.

Στη δεύτερη ερώτηση, νομίζω Νίκη ότι έχουμε απαντήσει κατ’ επανάληψη γύρω από τα μέτρα προστασίας των παιδιών και τον βαθμό πειθαρχίας τους.

Είμαι βέβαιος ότι υπάρχει πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και σε όλο το προσωπικό που εργάζεται και στους παιδικούς σταθμούς, σε ό,τι αφορά το σκέλος των βρεφικών και παιδικών σταθμών, και φυσικά στην εκπαίδευση κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και θα φροντίσουν όπως και όσο πρέπει γι’ αυτό τον σκοπό.

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Πράγματι, έχουν προβλεφθεί διαφορετικά διαλείμματα και για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για όλες τις δομές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου ακριβώς να μειωθεί ο συγχρωτισμός των μαθητών.

Και σε αυτό οι οδηγίες του ΕΟΔΥ θα είναι πολύ αναλυτικές και θα απευθύνονται ακριβώς στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

__________________

ΕΡΩΤΗΣΗ 10

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ:

Τι θα κάνετε σε περίπτωση που ένας μεγάλος αριθμός μαθητών δημοτικού δεν έρθει στο σχολείο;

Τα ποσοστά παρακολούθησης των μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας, μετά το άνοιγμα των λυκείων και των γυμνασίων είναι χαμηλά.

Χαμηλή αναμένεται να είναι και η συμμετοχή των μαθητών της Πρωτοβάθμιας, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι ήδη οι γονείς δηλώνουν πως δεν βρίσκουν λόγο να στείλουν τα παιδιά για λίγες μόνο ημέρες στο σχολείο.

Ποιος ο λόγος, λοιπόν, να ανοίξουν τα σχολεία για τους μικρούς μαθητές στην εκπνοή, ουσιαστικά, του τρέχοντος σχολικού έτους.

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Νομίζω για τους λόγους αναφέρθηκα εκτενώς, για τους λόγους για τους οποίους αποφασίστηκε ακριβώς η επαναλειτουργία και το πόσο κρίσιμο θεωρούμε τα παιδιά να επανέλθουν στον φυσικό τους χώρο στο σχολείο. Δεν υπάρχει επαναφορά στην κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία.

Τα ποσοστά παρακολούθησης στο γυμνάσιο και στις τάξεις του λυκείου, πλην Γ΄ λυκείου που είναι ένα ιδιαίτερο καθεστώς- κυμαίνονται περίπου μεταξύ 60 και 70%, κατά προσέγγιση.

Αναφορικά με το καθεστώς αδειών των παιδιών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και εκεί θα είναι πολύ συγκεκριμένες οι οδηγίες για το καθεστώς ακριβώς των αδειών και την πρόβλεψη αυτή στο πλαίσιο της επαναλειτουργίας των δομών αυτών.

__________________

Ερωτήσεις-απαντήσεις

ΕΡΩΤΗΣΗ 11

Δ. ΑΓΓΕΛΗ:

Από το Βήμα της Βουλής διαμηνύατε προ ημερών «ούτε βήμα πίσω», αναφορικά με το ζήτημα της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων με ηλεκτρονικά μέσα.

Αργότερα, χαρακτηρίζατε προαιρετικό το μέτρο.

Τελικά, τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς, που αρνούνται να εφαρμόσουν την καταγραφή και ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, δεδομένου ότι η πλειονότητα του εκπαιδευτικού κόσμου είναι αντίθετη;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Νομίζω ότι ήμουν σαφής και προηγουμένως. Δεν κάναμε ούτε βήμα πίσω. Προχωρήσαμε, όπως ακριβώς είχαμε εξαγγείλει. Φέραμε την υπουργική απόφαση.

Φέραμε αμέσως την εγκύκλιο. Και από εκεί και πέρα, όπως είπα και προηγουμένως, καθένας τίθεται προ των ευθυνών του.

Οι εκπαιδευτικοί, όπως ακριβώς καθ΄ όλο αυτό το διάστημα αναστολής λειτουργίας, εφάρμοζαν με εξαιρετικό τρόπο -και τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια- την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έτσι και τώρα καλούνται να δώσουν με τη σειρά τους τη δυνατότητα στα παιδιά που μένουν σπίτι και μένουν σπίτι για να προστατεύσουν την ατομική υγεία, αλλά και τη δημόσια υγεία, έτσι λοιπόν καλούνται τώρα με τη σειρά τους να δώσουν τη δυνατότητα στα παιδιά που μένουν σπίτι να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση.

__________________

ΕΡΩΤΗΣΗ 12

ΑΝ. ΤΣΙΒΓΟΥΛΗ:

Ένα μεγάλο πρόβλημα που φαίνεται πως προκύπτει, είναι με την καθαριότητα. Έχουν απορροφηθεί οι καθαρίστριες σε Λύκεια και Γυμνάσια; Πώς θα καλυφθεί αυτή η ανάγκη και στα Δημοτικά;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Νομίζω, όμως, ότι έχει απαντηθεί η ερώτηση.

Πράγματι, μέχρι τώρα γινόταν χρήση προσωπικού καθαριότητας από δομές της Πρωτοβάθμιας για να καλυφθούν οι ανάγκες της Δευτεροβάθμιας.

Πλέον, όμως, το προσωπικό καθαριότητας της κάθε δομής, θα απασχολείται αποκλειστικά σε αυτή τη δομή και θα γίνει τροποποίηση των συμβάσεων, προκειμένου ακριβώς να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες σε όλες αυτές τις δομές, πάντοτε στο πλαίσιο της εξαιρετικής συνεργασίας με το Υπουργείο Εσωτερικών και με τους Δήμους, τους οποίους και τους δύο ευχαριστούμε θερμά.

__________________

ΕΡΩΤΗΣΗ 13

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ:

Με τα Πανεπιστήμια και την Εξεταστική, τι θα γίνει; Ανοίγουν τα Δημοτικά και όχι τα Α.Ε.Ι.;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:

Με τα Πανεπιστήμια, η Επιτροπή έχει δώσει μια ξεκάθαρη εισήγηση. Από σήμερα, όπως είπε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος προηγουμένως, ξεκινούν τα κλινικά και τα εργαστηριακά μαθήματα, τα οποία είχαν μια ιδιαίτερη δυσκολία να γίνουν εξ αποστάσεως.

Συνεχίζεται η εξ αποστάσεως διδασκαλία για τα μαθήματα. Έχουν ήδη εκδοθεί αναλυτικές οδηγίες για τη διενέργεια των εξετάσεων στο τέλος του εξαμήνου.

Να σημειώσω εδώ ότι πραγματικά η εξ αποστάσεως διδασκαλία έχει πάει εξαιρετικά στα Πανεπιστήμια. Ένα περίπου 96% των προπτυχιακών μαθημάτων, έχει καλυφθεί μέσω της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Και οφείλουμε εδώ να συγχαρούμε και να ευχαριστήσουμε όλους τους συντελεστές αυτής της προσπάθειας, στο πλαίσιο ακριβώς της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες που διανύει η χώρα μας.

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply