Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερωτήσεις και απαντήσεις-Αξιολόγηση: Aπό τον ΣΕΒΕΠΕΑ Θεσσαλίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερωτήσεις και απαντήσεις-Αξιολόγηση: Από τον Σύλλογο Ειδικού Βοηθητικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΒΕΠΕΑ) Θεσσαλίας.

Ερωτήσεις και απαντήσεις-Αξιολόγηση

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ακύρωση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών-μελών ΕΕΠΕΒΠ κοινοποίησε ο Σύλλογος Ειδικού Βοηθητικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΒΕΠΕΑ) Θεσσαλίας.

Ακολουθεί το έγγραφο του ΣΕΒΕΠΕΑ Θεσσαλίας με τις Ερωτήσεις και τις Απαντήσεις

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (Σ.Ε.Β.Ε.Π.Ε.Α.) ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Δήμητρας 25- Λάρισα sevepeath@gmail.com

Λάρισα, 31-10-2023

Αρ. Πρωτ.:55

Προς · Μέλη ΣΕΒΕΠΕΑΘ

Κοιν: · Περιφερειακοί Σύλλογοι · ΠΟΣΕΕΠΕΑ · ΔΟΕ · ΟΛΜΕ

Θέμα: “Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ακύρωση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών-μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ”

Η αξιολόγηση δε θα περάσει!

Ανακοινώθηκε η νέα εγκύκλιος για την ατομική αξιολόγηση του έτους 2023-24.

Οι νεοδιόριστες/οι του Συλλόγου μας «ΣΕΒΕΠΕΑ Θεσσαλίας», όπως και όλων των άλλων περιφερειακών συλλόγων της χώρας, αρχίζουν να λαμβάνουν προσωπικά email από τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης.

Πιθανά τις επόμενες μέρες θα βρεθούν αντιμέτωπες/οι με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, τους αξιολογητές τους. Θα κληθούν να ανεβάσουν τα «προσόντα» τους στην πλατφόρμα και παράλληλα θα κληθούν σε συνάντηση με την/τον αξιολογητή για να καθοριστεί το πλαίσιο της αξιολόγησης (καθήκον σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η αξιολογητής/τρια θα μπει για να παρακολουθήσει το υποστηρικτικό τους έργο.

Ήδη την περσινή πάρα πολλοί/ές νεοδιόριστοι/ες σε όλη την Ελλάδα αρνήθηκαν να συναινέσουν κι υπέγραψαν μαζικά Απεργία/Αποχή και μαζί με τους Συλλόγους Διδασκόντων, μπλόκαραν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας όπου χρειάστηκε και στις στάσεις εργασίας που καταρχήν κηρύσσει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ και στη συνέχεια συγκεκριμενοποιεί ο Σύλλογός μας για να χρησιμοποιεί κάθε συνάδελφος/ισσα όσες ώρες στάση εργασίας χρειάζεται.

Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι, αύριο όλοι οι υπόλοιποι.

Γι αυτό το ζήτημα δεν είναι ατομικό, γι αυτό δεν πρέπει να επιτρέψουμε σε κανέναν αξιολογητή να περάσει τις πόρτες των σχολείων μας.

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΑΛΥΣΗ των σχολείων και της εργασιακής μας ζωής δε θα περάσει.

 Καλούμε κάθε συνάδελφο/α να συμμετέχει στην Απεργία/Αποχή και στις στάσεις εργασίας, όταν χρειάζεται, όχι από αλληλεγγύη στους νεοδιόριστους, αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στον αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης που επιδιώκει την διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και των δικαιωμάτων μέσα σε αυτό.

Ερωτήσεις και απαντήσεις

 1. Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω;

Να δηλώσω άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΠΟΣΕΠΕΕΑ και να την πρωτοκολλήσω.

Αν σταλεί email από τον αξιολογητή, μπορούμε να απαντήσουμε ως εξής:

”Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου:……….της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην

Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι

συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του ΥΠΑΙΘΑ και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Ο/Η εκπαιδευτικός: Ονοματεπώνυμο:

Ειδικότητα: Σχολείο: ”

 Ασφαλώς μπορείτε να απαντήσετε και απλά ότι «συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ», με τα στοιχεία σας και τέλος.

Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να γίνει από το σχολείο ή να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στο Δ.Σ του Συλλόγου μας «ΣΕΒΕΠΕΑ Θεσσαλίας».

Σε κάθε περίπτωση μπορούμε να δηλώσουμε Απεργία Αποχή, αν δεν το έχουμε κάνει, όποια στιγμή το αποφασίσουμε. Ακόμα και αν έχει κάποιος/α μπει στη διαδικασία της αξιολόγησης και το ξανασκεφτεί, ναι μπορεί να δηλώσει Απεργία – Αποχή και διακόπτεται η διαδικασία.

2. Μπαίνω στην πλατφόρμα, συμπληρώνω τα στοιχεία και τα «προσόντα» μου, αφού έτσι κι αλλιώς τα έχουν;

Δεν   «μπαίνουμε»   στην   ειδική   πλατφόρμα   αξιολόγησης.   Δε   συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δε δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία ενημερώνουμε άμεσα και πάλι το Δ.Σ. με οποιονδήποτε τρόπο.

3. Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α); Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας;

Η αποχή των εκπαιδευτικών-μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.

Το ίδιο ισχύει και για τις στάσεις εργασίας, που είναι μορφή απεργίας και κατακτημένο όπλο στα χέρια των εργαζομένων καθώς και συνταγματικά κατοχυρωμένο.

4. Πότε κάνουμε Α/Α και πότε στάση εργασίας;

Η απεργία – αποχή της ΠΟΣΕΠΕΕΑ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση (δηλ. μας καλύπτει να μην τα κάνουμε), όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην Απεργία- Αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το έργο μας ως συνήθως, απέχουμε μόνο από τις προαναφερθείσες διαδικασίες αξιολόγησης.

Στάση εργασίας δηλώνουμε όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή, μας καλύπτει η Α/Α.

5. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο:

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από όλες/όλους τις/τους συναδέλφισσες/ους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για τον Οκτώβριο (αναμένεται η ανακοίνωση για τον Νοέμβριο 2023) στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες.

Ενημερώνουμε άμεσα το ΔΣ, με οποιονδήποτε τρόπο και σε κάθε φάση και ιδιαίτερα εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.

6.  Πώς ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός και ο Σύλλογός μας «ΣΕΒΕΠΕΑ Θεσσαλίας» για αυτή του την επίσκεψη;

Ο Σύμβουλος είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει το σχολείο για το ραντεβού. Ο δ/ντής ενημερώνει τον αξιολογούμενο εκπ/κό κι αυτός ενημερώνει το Σωματείο μας.

7.  Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση; Στην συνέχεια υπάρχει περίπτωση να κριθώ ανεπαρκής και να απολυθώ;

Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δε συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

8. Να κάνω τη διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω;

Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α΄ φάση (Α1) ΔΕ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β).

Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δε θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν μόνιμοι οι δόκιμοι, αλλά να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα!

Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια και τελικά αν περάσει η αξιολόγηση δε θα υπάρχει μονιμότητα για κανέναν εκπαιδευτικό όπως έχει αποδειχτεί στις χώρες που εφαρμόστηκε.

9. Αν συμμετέχω στην Α/Α και στις στάσεις και δεν αξιολογηθώ μπορεί να μου γίνει παρακράτηση μισθού ή να μην πάρω ΜΚ;

Παρακράτηση μισθού θα γίνει μόνο σε όσους χρειαστεί να κάνουν στάση εργασίας.

Παρακράτηση μισθού σε κάποιον/α που κάνει Α/Α και δε συμμετέχει στην αξιολόγηση δεν μπορεί να γίνει γιατί ο/η συνάδελφος είναι στο σχολείο και εργάζεται κανονικά, απέχει μόνο από τις διαδικασίες της αξιολόγησης. Επίσης, τα ΜΚ μας τα παίρνουμε κανονικά, όταν συμπληρώνουμε τα αντίστοιχα χρόνια, δεν μπορεί κανείς να μας τα στερήσει.

10. Η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;

Ακόμα και ένας/μία συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.

11. Δεν υπέγραψα τη δήλωση απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.

Μπορείς να υπογράψεις οποιαδήποτε στιγμή τη δήλωση απεργίας-αποχής και να πρωτοκολληθεί με την ημερομηνία της ημέρας που υπέγραψες.

12. Θέλω να πάρω μέρος στην Απεργία-Αποχή, αλλά θα μπω στο στόχαστρο, όταν τελικά περάσει η αξιολόγηση.

Κατ΄αρχάς, με τη δύναμη του συλλογικού αγώνα, έχουμε καταφέρει να ρίξουμε στο κενό τόσες και τόσες προσπάθειες να περάσει η αξιολόγηση. Επίσης, η συνδικαλιστική δράση δεν αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης, ούτε καν τυπικά με βάση την σχετική Υπουργική Απόφαση. Κάτι τέτοιο, θα ισοδυναμούσε με τυπική παραβίαση του συνταγματικού δικαιώματος της Απεργίας. Με το ίδιο σκεπτικό, στην επόμενη φάση αξιολόγησης, ένας/μία εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά, επειδή πήρε μέρος ακόμα και σε μία 24ωρη Απεργία! Το δικαίωμα μας να αγωνιζόμαστε και η ελεύθερη συνδικαλιστική δράση είναι κεκτημένα με σκληρούς αγώνες και δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να τα αμφισβητήσει ή να τα απαξιώσει!

ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΟΣ/Η Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η πρόεδρος                   Η Γ. Γραμματέας

Καρμπά Χρυσούλα       Συμεωνίδου Κική

Δείτε επίσης

Πρωθυπουργός για αξιολόγηση: Ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα με στέρηση αποδοχών ενός μήνα η μη ανταπόκριση 

Πιερρακάκης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: “Είναι γραμμένη σε πέτρα-Θα τηρηθούν κατά γράμμα όσα έχουν ψηφισθεί”

Οδηγίες αξιολόγησης 2023-24, εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, από το Υπουργείο Παιδείας | Εγγραφο 

Αποτελέσματα αξιολόγησης σχολικής μονάδας στην πρώτη εφαρμογή 2021-22 | Εκθεση ΙΕΠ 

ΔΟΕ-νέα εγκύκλιος Αξιολόγησης: “Τίποτε νέο. Επανάληψη των εκβιασμών και των απειλών” 

ΟΛΜΕ-αξιολόγηση εκπαιδευτικών 2023-24: Τρίωρες Στάσεις Εργασίας από Τετάρτη 1 έως και Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση