Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερωτήσεις στη Βουλή: Σε ποσοστό χαμηλότερο του 20% απαντά το Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερωτήσεις στη Βουλή: Σε ποσοστό χαμηλότερο του 20% απαντά το Υπουργείο Παιδείας – Δελτίο Τύπου της Αναπλ. Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπης Τζούφη.

Ερωτήσεις στη Βουλή

Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου της Αναπλ. Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπης Τζούφη για τα προβλήματα στον κοινοβουλευτικό έλεγχο του Υπουργείου Παιδείας, τους τελευταίους 4 μήνες το Υπουργείο απαντά σε 1 από τις 4 ερωτήσεις που κατατίθενται από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, δηλαδή σε ποσοστό της τάξης του 25%.

Για την κα Τζούφη παρόμοια ποσοστά απάντησης καταγράφονται και για τα υπόλοιπα κόμματα, ακόμα και για τις ερωτήσεις που καταθέτουν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Το ποσοστό

Συνολικά, το Υπουργείο Παιδείας από τον Ιούλιο και μετά, έχει δεχθεί 400 ερωτήσεις και έχει απαντήσει σε 78. Δηλαδή ποσοστό χαμηλότερο του 20%.

Δείτε αναλυτικά το Δελτίο Τύπου

Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε μια πολιτική και θεσμική δυσλειτουργία στη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας.

Από την αρχή της νέας διακυβέρνησης μέχρι σήμερα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν καταθέσει σχεδόν 80 σχετικές ερωτήσεις, αναφορές και επίκαιρες ερωτήσεις.

Από αυτές έχουν απαντηθεί μόνον 15, δηλαδή ένα ποσοστό της τάξης του 25% ή για να το θέσω πιο απλά, τους τελευταίους 4 μήνες το υπουργείο Παιδείας απαντά σε 1 από τις 4 ερωτήσεις που κατατίθενται από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ.

Ωστόσο, το πρόβλημα είναι συμμετρικό και δεν αφορά μόνον το ΣΥΡΙΖΑ.

Παρόμοια ποσοστά απάντησης καταγράφονται και για τα υπόλοιπα κόμματα, ακόμα και για τις ερωτήσεις που καταθέτουν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Συνολικά, το υπουργείο Παιδείας από τον Ιούλιο και μετά, έχει δεχθεί 400 ερωτήσεις και έχει απαντήσει σε 78. Δηλαδή ποσοστό χαμηλότερο του 20%.

Τα θέματα Παιδείας είναι συνήθως κρίσιμα και επείγοντα, αφορούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές και οικογένειες, ενώ διακρίνονται από μεγάλη γεωγραφική διασπορά.

Ο μεγάλος αριθμός των ερωτήσεων αντανακλά ακριβώς αυτή τη διαπίστωση και φανερώνει πως υπάρχουν αρκετά και σοβαρά ζητήματα προς επίλυση από την πλευρά της Κυβέρνησης.

Ενδεικτικά, η πλειοψηφία των ερωτήσεων προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αφορά σε θέματα κάλυψης εκπαιδευτικών κενών ανά τη χώρα, διευκρινίσεις για την αναστολή λειτουργίας των νέων πανεπιστημιακών τμημάτων, τις ελλείψεις στην ειδική αγωγή, τις δυσλειτουργίες στην επαγγελματική εκπαίδευση και τους μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών στην ειδική και γενική εκπαίδευση.

Ένας από τους ρόλους των βουλευτών, ανεξαρτήτως της κομματικής προέλευσης, είναι να απευθύνουν ερωτήματα προς τα κυβερνητικά στελέχη, να αναδεικνύουν προβλήματα, δυσλειτουργίες και ελλείψεις, να ζητούν στοιχεία και να μεταφέρουν αιτήματα των πολιτών.

Η εκάστοτε πολιτική ηγεσία έχει υποχρέωση να απαντά τεκμηριωμένα και έγκαιρα, τόσο για να ενημερώνει τα μέλη του κοινοβουλίου, αλλά κυρίως τους πολίτες.

Το υπουργείο Παιδείας, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα χαρτοφυλάκια. Το ποσοστό απάντησης της τάξης του 20% στις ερωτήσεις που του κατατίθενται φανερώνει μια πολιτική και θεσμική δυσλειτουργία που πρέπει να διορθωθεί άμεσα.

Γραφείο Τύπου

Μερόπη Τζούφη – Βουλευτής Ιωαννίνων (ΣΥΡΙΖΑ)

Αναπλ. τομεάρχης Παιδείας

Αναπλ. καθηγήτρια Παιδιατρικής-Παιδονευρολογίας

  __________________

Δείτε ακόμη

Επίκαιρη Ερώτηση για παράβολο: Για συζήτηση στη Βουλή από το ΚΚΕ
Υπόδειγμα ένστασης παραβόλου: Ενημέρωση ΔΟΕ
33 Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ για το παράβολο: Ερώτηση στη Βουλή
Ερώτηση για παράβολο στη Βουλή: «Επίλυση ζητήματος και αποκατάσταση αδικίας»
ΟΛΜΕ για παράβολο: Να γίνουν δεκτές οι ενστάσεις των υποψηφίων
Κατανομή 4.500 για διορισμούς: Aδικη και άνιση μεταχείριση για τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ
ΟΛΜΕ για κατανομή διορισμών: Δεν λάβαμε απάντηση για ακριβή αριθμό από το ΥΠΑΙΘ

——————–

Πριν φύγετε

 Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο κ.α.
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση