Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για τα ΚΕΔΑΣΥ στη Βουλή: “Καθυστερήσεις στις γνωματεύσεις με θύματα μαθητές”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για τα ΚΕΔΑΣΥ στη Βουλή: “Καθυστερήσεις στις γνωματεύσεις με θύματα μαθητές” – Της Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κας Μαρία Απατζίδη.

Ερώτηση για τα ΚΕΔΑΣΥ στη Βουλή

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου η Βουλευτής του ΜέΡΑ25 κα Μαρία Απατζίδη με θέμα: “Μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από το ΚΕΔΑΣΥ με θύματα τους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες“.

Η Βουλευτής αναφέρεται σε σοβαρή καταγγελία από οικογένεια που διαμένει στο Ηράκλειο Κρήτης, η οποία αναδεικνύει τα λειτουργικά προβλήματα των ΚΕΔΑΣΥ όλης της χώρας.

Συγκεκριμένα η κα Απατζίδη μιλάει για μια περίπτωση μαθητή στο Ηράκλειο Κρήτης, η διάγνωση του οποίου από το ΚΕΔΑΣΥ άργησε δυο χρόνια και το σχολείο, ακολουθώντας τη νομοθεσία, δεν έδωσε το δικαίωμα στον μαθητή να εξεταστεί προφορικά, με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Όταν τελικά ελήφθη η γνωμάτευση που βεβαίωνε την δυσλεξία του παιδιού ήταν πια αργά, σύμφωνα με τη Βουλευτή.

Μάλιστα προτείνει μόνιμους διορισμούς επιστημονικού προσωπικού στα ΚΕΔΑΣΥ, για εξασφάλιση επάρκειας και ταχύτητας στην έκδοση των γνωματεύσεων και ίδρυση νέων δημόσιων ΚΕΔΑΣΥ.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την υπουργό Παιδείας

Θέμα: Μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από το ΚΕΔΑΣΥ με θύματα τους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Σοβαρή καταγγελία από οικογένεια που διαμένει στο Ηράκλειο Κρήτης, αναδεικνύει τα λειτουργικά προβλήματα των ΚΕΔΑΣΥ όλης της χώρας. Τα ολιγάριθμα και μάλιστα υποστελεχωμένα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης δέχονται τεράστιο αριθμό αιτήσεων για διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών μαθητών, με αποτέλεσμα οι διαδικασίες να καθυστερούν επί μήνες, συχνά και χρόνια.

Στην περίπτωση μαθητή στο Ηράκλειο Κρήτης, η διάγνωση άργησε δυο χρόνια. Το σχολείο, ακολουθώντας τη νομοθεσία, δεν έδωσε το δικαίωμα στον μαθητή να εξεταστεί προφορικά, με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Όταν τελικά ελήφθη η γνωμάτευση που βεβαίωνε την δυσλεξία του παιδιού ήταν πια αργά.

Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας και η έλλειψη ικανού αριθμού ΚΕΔΑΣΥ με επαρκή αριθμό εξειδικευμένων επιστημόνων έχουν ως αποτέλεσμα πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, με ολέθριες επιπτώσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως απογοήτευση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, παραίτηση, ακόμα και διακοπή της φοίτησης.

Όπως μας πληροφορούν γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες- αναπηρίες, η κατάσταση αυτή παρατηρείται επί σειρά ετών, χωρίς να γίνεται καμία προσπάθεια για επίλυση των κωλυμάτων.

Για να αποφεύγεται η υποτίμηση και η περιθωριοποίηση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, κρίνουμε ότι είναι απαραίτητα τα εξής μέτρα:

– Άμεσες, μόνιμες προσλήψεις επιστημονικού προσωπικού στα ΚΕΔΑΣΥ, πανελλαδικά για εξασφάλιση επάρκειας και ταχύτητας στην έκδοση των γνωματεύσεων.

– Ίδρυση και νέων δημόσιων ΚΕΔΑΣΥ με στόχο την αποκεντρωμένη κάλυψη των αναγκών.

– Σε περίπτωση ευθύνης του διαγνωστικού μηχανισμού για τη μη έγκαιρη χορήγηση της γνωμάτευσης, ο Σύλλογος Διδασκόντων να δύναται να προβεί σε έγκριση της προφορικής εξέτασης του μαθητή ή της μαθήτριας με την σύνταξη σχετικού πρακτικού.

Αναφορικά με τα προαναφερθέντα στοιχεία

Ερωτάται η υπουργός:

Πώς θα αντιμετωπίσετε τις καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΑΣΥ;

Η ερωτώσα βουλεύτρια

Μαρία Απατζίδη

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση δυσλεξίας μέχρι και την Α’ Λυκείου: Κατάργηση της διάταξης ζητά η ΑΣΓΜΕ-Αναφορά στη Βουλή 

Αξιολόγηση μαθητών από ΚΕΔΑΣΥ: Διαδικασία παραπομπής | Εγγραφο 

Στήριξη στο ΚΕΔΑΣΥ Σάμου: Αναμένεται το αποτέλεσμα της ΕΔΕ σε βάρος της Διεπιστημονικής Ομάδας 

Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Χίου: Eπείγουσα ανάγκη μετεγκατάστασης-Ερώτηση στη Βουλή 

ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς Ελλάδας-μονιμοποιήσεις: Να απαιτηθεί η λήξη της ομηρίας των νεοδιόριστων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση