Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για την Εισαγωγική Επιμόρφωση στη Βουλή: 4 ερωτήματα της Βουλευτή του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για την Εισαγωγική Επιμόρφωση στη Βουλή: Απευθύνει 4 ερωτήματα η Βουλευτής του ΜέΡΑ25 κα Σοφία Σακοράφα στο ΥΠΑΙΘ.

Ερώτηση για την Εισαγωγική Επιμόρφωση

Ερώτηση για την Εισαγωγική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ κατέθεσε στη Βουλή η Βουλευτής του ΜέΡΑ25 κα Σοφία Σακοράφα. Η Βουλευτής χαρακτηρίζει ως απαράδεκτη τη διαδικασία και ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ:

1. Αν είναι συμβατή η υλοποίηση της δράσης με τις προϋποθέσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων, τη συμπερίληψη ΑΜΕΑ και τις αρχές της συμπεριληπτικής- διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

2. Αν το ΙΕΠ έχει ελέγξει το περιεχόμενο της επιμόρφωσης για τη συμβατότητά του ως προς τις αρχές και τους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;

3. Σε ποια διάταξη στηρίζεται η καταστρατήγηση του εργασιακού ωραρίου και των ημερών απασχόλησης των εκπαιδευτικών (άρθρο 254, ν. 4562/2018) για την πραγματοποίηση υποχρεωτικής Επιμόρφωσης;

4. Ποιο είναι το συνολικό κόστος της δράσης και πώς αυτό επιμερίζεται ;

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς : Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως.

Θέμα: Απαράδεκτη διαδικασία στην Εισαγωγική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Η Εισαγωγική Επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, που υλοποιείται αυτήν την περίοδο, χαρακτηρίζεται από εσφαλμένο σχεδιασμό και προγραμματισμό αλλά και από επικίνδυνο, αναχρονιστικό και διχαστικό περιεχόμενο στο εκπαιδευτικό υλικό που διατίθεται γι’ αυτήν από το ΙΕΠ.

Κατ’ αρχήν καταγγέλλεται βάσιμα ότι οι συνεδρίες σύγχρονης εκπαίδευσης, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΙΕΠ, λαμβάνουν χώρα απογευματινές ώρες, αλλά ακόμα και σε αργίες (Καθαρά Δευτέρα και Μεγάλη Εβδομάδα), καταστρατηγώντας το ωράριο εργασίας και το πλαίσιο για τις ημέρες απασχόλησης των “επιμορφούμενων”.

Επίσης, δεν υπάρχει καμία πρόνοια ταυτόχρονης διερμηνείας για κωφά ή βαρήκοα άτομα. Αντ’ αυτής, εφαρμόζεται αυτόματη μετάφραση, με τα γνωστά, αμφιβόλου ποιότητας, αποτελέσματα που έχουμε δει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες επιμορφώσεις, με αμίμητα “μαργαριτάρια”, που προδίδουν την έλλειψη κάθε ελέγχου στο υλικό, πριν τη διάθεση και τη χρήση του.

Ταυτόχρονα, το υλικό της ασύγχρονης εκπαίδευσης αποτελεί, επίσης, ένα προφανώς προβληματικό και πρόχειρο προϊόν, με πλήθος προφανών λαθών και συντακτικών αστοχιών. Πέρα από αυτό, όμως, χαρακτηρίζεται από το απαράδεκτο ουσιαστικό περιεχόμενό του, με βάση αντιεπιστημονικά, αναχρονιστικά και ρατσιστικά στερεότυπα.

Χαρακτηριστικές είναι οι ασκήσεις, όπου οι “επιμορφούμενοι” καλούνται να αντιμετωπίσουν «προβληματικούς μαθητές», «πνεύματα αντιλογίας» και «αναρχικούς», να αποκαταστήσουν τη φήμη του σχολείου τους που είχε μετατραπεί σε «καταυλισμό στιγματισμένων» κλπ.

Σε άλλες εργασίες γίνεται συστηματική αναπαραγωγή άλλων στερεοτύπων, με ασκήσεις χαρακτηρισμού μαθητών με κριτήριο την ενδυμασία τους, και με βάση αναπαραστάσεις με εικόνες τεχνοτροπίας του προηγούμενου αιώνα.

Επειδή η Εισαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών που υλοποιείται από το ΙΕΠ και εντάσσεται ως δράση στο Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό ταμείο),

Επειδή το Πρόγραμμα υλοποιείται με προφανώς με εσφαλμένο τρόπο και μεθόδους αλλά και με απαράδεκτο ουσιαστικό περιεχόμενο όταν αναπαράγει ακραίες και επικίνδυνες αντικοινωνικές θέσεις άκριτου συντηρητισμού, που θα χαρακτηρίζονταν αναχρονιστικές ακόμα και προς 30ετίας.

Για τους λόγους αυτούς

Ερωτάται η κ. Υπουργός

1. Είναι συμβατή η υλοποίηση της δράσης με τις προϋποθέσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων, τη συμπερίληψη ΑΜΕΑ και τις αρχές της συμπεριληπτικής- διαπολιτισμικής εκπαίδευσης;

2. Το ΙΕΠ έχει ελέγξει το περιεχόμενο της επιμόρφωσης για τη συμβατότητά του ως προς τις αρχές και τους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Διαφορετικά ποιος είναι αρμόδιος και φέρει την ευθύνη για τον έλεγχο;

3. Σε ποια διάταξη στηρίζεται η καταστρατήγηση του εργασιακού ωραρίου και των ημερών απασχόλησης των εκπαιδευτικών (άρθρο 254, ν. 4562/2018) για την πραγματοποίηση υποχρεωτικής Επιμόρφωσης;

4. Ποιο είναι το συνολικό κόστος της δράσης και πώς αυτό επιμερίζεται ;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Σοφία Σακοράφα

Δείτε επίσης

ΙΕΠ για υλικό εισαγωγικής επιμόρφωσης: Οι ελάχιστες αστοχίες που εντοπίστηκαν απομονώθηκαν και διορθώθηκαν 

ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για εισαγωγική επιμόρφωση: Σκοταδιστική με καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων-Καμία ποινή από τη μη συμμετοχή 

Περί εισαγωγικής επιμόρφωσης: Δεν εξαρτάται μονιμοποίηση και μισθολογική εξέλιξη απ αυτή 

Εισαγωγική επιμόρφωση Καθαρά Δευτέρα, Μεγάλη Παρασκευή και αργίες-Εντονες διαμαρτυρίες 

Εισαγωγική επιμόρφωση-άρθρο: Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας ομηρίας 

Πριν φύγετε

 Προκηρύξεις 1ΓΕ και 2ΓΕ/2023: Τα ΦΕΚ με τη διαδικασία αιτήσεων από 7 έως 31 Μαρτίου 2023 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση